Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kodowanie wtryskiwaczy


omega

Rekomendowane odpowiedzi

To faktycznie trochę kasy poszło. Interfejs praktycznie już by się zwrócił. Podejrzewam, że problemem nie jest kodowanie bo na pewno w jednym z dwóch możliwych przypadków byłoby idealnie. Może problem z którymś wtryskiwaczem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, omega napisał:

Sylwek, a Ty daleko od Warszawy?

Daleko...

 

2 godziny temu, omega napisał:

OK różnice w interfejsach być mogą i nie wiadomo czy pierwszy w urządzeniu X będzie tym samym co pierwszy w urządzeniu Y A czy takowe kodowanie może być dla kolejności zapłonu?

Jak będziesz miał swój - to możesz się bawić w nieskończoność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba Sylwek zrobię, jeszcze podjadę do tego RenoMax jutro, tam mają jednak i doświadczenie to zobaczę co powiedzą. Aniewa, wcale tego nie wykluczam, że jest problem z wtryskiwaczem, natomiast była duża różnica po pierwszym i drugim zakodowaniu, także ma ono spory wpływ jak widać, ponadto, jednak jak wspominałeś masz samochód z drugiej ręki i już tak do końca nie wiadomo, czy ktoś przy tym nie grzebał, tym bardziej, że jak pisałeś wyskoczył i u Ciebie błąd związany z obwodem wtryskiwaczy. Robi się trochę z tego wróżenie. Ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopie trochę temat jeśli zamienię wtryski miejscami bez kodowania to wywali jakieś błędy na zamienionych wytryskach czy sterownik nie rejestruje źle dopisanych wtrysków jako błąd? Bo czasem wyskakiwał błąd połączenie wtrysku ale dziś póki co świeci się cały czas i nie da się go skasować zobaczę później jak auto trochę przestygnie jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiedzie się bez zamieniania miejscami wtrysków, wtrysk który wywalił błąd padł. Okazało się że ma oporność 30 ohm, a jeszcze dwa dni temu miał tyle co reszta. Może i przy okazji rozwiąże się problem częstego wypalania fapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A teraz wkraczam ja - odkopywacz tematów :D

PyClip mi nie pokazuje kodów do żadnego z wtryskiwaczy. Czy to wina bazy? Po wgraniu innej już pola z wtryskami chyba nie widzę...

Czemu mnie interesują wtryski? Bo auto mi rzęzi niesamowicie. Niby cichszy niż 1.9 TDI, niby jedna osoba powiedziała, że bliżej mu do benzyny, ale może na postoju bo mnie to totalnie nie kręci jak ten silnik działa.

Po mocniejszym wciskaniu gazu i dynamicznej jeździe te wtryski tak klepią głośno, że wczoraj aż się wystraszyłem bo mimo wyciszonego samochodu było słychać głośniej niż radio na "piętnastce". Podczas standardowej jazdy miejskiej 4 bieg i ciągłej prędkości 50km/h słychać irytujące klepanie, jak wcisnę gaz to powiedzmy, że się próbuje zebrać klekocząc jeszcze głośniej a jak wcisnę gaz mocno to zaczyna rzucać całą budą i po 3 sekundach zastanawiania się zaczyna przyspieszać perkotając jak popsuta młockarnia do słomy 😕 

1. Da się wprowadzić kod wtryskiwaczy w domowych warunkach by to było bezpieczne? Czy kod to po prostu kod na wtryskiwaczu?

2. Grubsze podkładki? To w ogóle dozwolone i bezpieczne by koniec wtrysku był wyżej? W okolicy wtrysków jest dość dużo sadzy 😕 

3. Regulacja zaworów? Idzie to poznać na słuch? Droga taka akcja?

4. Rozrząd nowy, nie jest przestawiony i podobno nie był wcześniej

5. Olej 2T? Opinie są podzielone i jeszcze rozkminiam temat. Podobno w Common Railu powoduje wyciszenie silnika i nic więcej (ale to dobrze)

6. Chciałbym wyczyścić dolot i odetkać EGRa. Czy dolot to w tym przypadku rury okręcone wokół każdej strony silnika? Nie rozkminiłem jeszcze tego

Check engine się świecił ze względu na odpięty EGR, ale nie wpłynęło to na zachowanie się silnika prócz tego, że był żwawszy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że auto ma spory przebieg a Ty raczej niewielką wiedzę mechaniczną (nie obrażaj się bo to tylko stwierdzenie faktu). Na Twoim miejscu skorzystałbym z usług kogoś, kto się zna na tych tematach. Możesz wykonać kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty i wydać sporo pieniędzy a efekt będzie żaden. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że się nie znam bo to w zasadzie mój pierwszy mechaniczny pojazd (nie licząc roweru) I nie jestem obraźliwy 😀

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Nie rozumiem za to drugiej części: mam się za to nie brać, ale jednocześnie mogę wykonać kawał dobrej roboty i nie wydawać pieniędzy ale najlepiej nie robić nic bo efekt będzie żaden. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dalej oczekuje na chociaż czyjeś opinie czy to tak powinno działać - mechanik bardzo uśmiechnięty z każdym moim SMSem a pieniądz z nieba nie spada 😞

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.7 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, majk2085 napisał:

PyClip mi nie pokazuje kodów do żadnego z wtryskiwaczy.

Bo w silniku o mocy 105 KM -k9k832-nie ma takiego parametru, masz starszy układ wtrysku SID301 który nie wymaga wpisywania kodów wtryskiwaczy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czym to się wiąże? Oczywiście wyczytane w Googlach bo tej wiedzy nie posiadam, że dzięki kodowaniu komputer ogarnia co robić z wtryskiem, dobiera optymalną dawkę paliwa, pracuje tak jak należy.

 

W starszych nie wie co robić i działa zerojedynkowo i ewentualnie można sobie je zmieniać jak się podoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze podczas produkcji są mają na tyle małe tolerancję że ciężko wyprodukować dwa identyczne. Aby poprawić sterowanie wprowadzono kodowanie. Aby sterownik wiedział jaka odchyłkę ma wtryskiwacz. Wtryski bez kodowania tego nie mają. Wiemy ile wtryskiwacz powinien wlewać w jednostce czasu przy danym ciśnieniu. Jak coś nie wychodzi to komputer reaguje na potrafi

Edytowane przez halas2
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, majk2085 napisał:

Nie rozumiem za to drugiej części: mam się za to nie brać, ale jednocześnie mogę wykonać kawał dobrej roboty i nie wydawać pieniędzy

 

Jak widać nie zrozumiałeś. Możesz wykonać mnóstwo czynności i wydać sporo pieniędzy a bez odpowiedniej wiedzy będzie to strata czasu i pieniądze wyrzucone w błoto. Odniosę się do punktu numer dwa abyś zrozumiał o czym mówię. Nie, nie można dać grubszej podkładki pod wtrysk. Wszystko zostało obliczone tak aby wtrysk nastąpił w odpowiednim czasie ruchu tłoka i w odpowiednim miejscu aby rozpylenie w przestrzeni cylindra nad tłokiem było optymalne. Masz duży przebieg i bardzo możliwe że wtryskiwacze są już życiem zmęczone, jesteś to w stanie ocenić? Leczysz się też sam? 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!