Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Kupiłem Megankę z oponami 205/55 R16 oczywiście na letnich oponach.

W związku z tym, muszę kupić zimowe i stąd pytanie - czy zostać przy tym rozmiarze, czy też np. zmienić na 195/65 R15?

Co sądzicie, czy jest sens?

Rozważam zakup Pirelli SottoZero bądź Dunlop SP WINTER SPORT 3D.

z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli dają radę. Na śniegu B) . Poległy dopiero na lodzie przysypanym grubym śniegiem - ale do tego zostały stworzone łańcuchy B)

 

Teoretycznie węższy rozmiar oznacza lepszą przyczepność a bardziej baloniasta opona lepiej ochroni felgi. Ja jeżdżę na 225/45/17 i jeszcze (tfu tfu) niczego nie pogiąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem taki artykuł:

http://www.oponeo.pl/artykuly/v/307/1099/c...ze_opony_.htmlx

więc przynajmniej teoretycznie należałoby pozostać przy 205/55 R16

Zastanawiam się jedynie czy 65 nie byłyby lepsze pod kątem krawężników itp. a że zima sprzyja licznym dziurom... stąd taki pomysł nad zmianą na 195/65 R15...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że artykuł wyczerpująco przedstawił sprawę co wybrać. Możesz na to jedynie nałożyć własne przemyślenia i wybrać. Osobiście zostałem przy 205/55 R16 Goodyear'a UG 7+. I śmiga się dobrze. Wybierz na czym Ci bardziej zależy. Ochrona przed krawężnikami... Tym bym się kierował najmniej B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chciałbym jeszcze wrócić do postu Kolegi 1976Morfeusz. Stoję przed dokładnie takim samym dylematem. W poprzednim aucie, którym jeździłem, zamiana na mniejszą felgę i mniejszą szerokość opony wyszła na dobre. Nie ukrywam, że szkoda mi trochę alufelg na zimę (syf, sól itd.) - wolałbym poświęcić stalówki. No i różnica w oponie pomiędzy 16 cali i 15 cali to jakieś 500 PLN na komplecie (Goodyear UG 7+). A więc? Skoro megane w bazowej konfiguracji jeździ na 195/ 65 R15 to czemu by nie założyć takiego kompletu na zimę? Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

To mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie :).

Od jakiegoś (niedługiego) czasu jeżdżę Meganką III, a ponieważ zima się zbliża więc mam ten sam dylemat co grzegorz_s - R16 czy R15? Czy jazda na takiej balonówce (bok opony 195 jest wyższy o 14mm) mocno pogarsza zachowanie samochodu na drodze (a może nie), że warto dopłacić te 500-800 PLN? Jeździ ktoś na oponach R15 i może się wypowiedzieć w tej materii? W poprzednim aucie założyłem szersze opony i auto jeździło dużo gorzej (w koleinach tragedia, miało tendencję do myszkowania, no i paliło więcej :-( ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asmod,

Kup takie jakie są podstawowe zalecane ( kłania się instrukcja auta ) . Moja renia na 195/65R15 (uniroyal MS plus 66 ) jest stabilna i radzi sobie i w trasie i mieście. Nie ma żadnych problemów ze śniegiem i błotem. Na lód pozostaje rozum

 

pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asmod, nikt ci tu nie doradzi. Musisz wybrać niestety sam między ceną a wyglądem auta. Ja całą zimę przejechałem na 17" aluskach i dobrych (Pirelli Sotto Zero) oponach zimowych. Nie było mowy o jakiś niespodziankach - auto nigdy mnie nie zaskoczyło ponad to czego sam bym się nie spodziewał (wiadomo, zima była ciężka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Ja chciałem się po prostu dowiedzieć jak sprawuje się renówka na podstawowych 15". W tej chwili mam letnie 16", chociaż przy zakupie w standardzie były 17" lub ew. 16" do wyboru. Ponieważ chcę kupić i felgi i opony zimowe, a róznica w cenie między 15", a 16" jest dość znaczna (jak dla mnie), stąd to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem podobny dylemat jak kolega asmod. Wybrałem wariant R16 205/60, gdyż R15 po doliczeniu ceny stalówek wychodził mi podobnie - obecnie mam ALU 16" Renault. Zamówione opony to Goodyear UltraGrip 7+ 205/60/R16 T (Fluence ma ciut inny rozmiar opon). Na lato planuję zakup nowych ALU, by nie przekładać opon co sezon.

 

Kiedyś już jeździłem na "balonowym" profilu 185/65 i wolę trochę dopłacić, by mieć stabilność prowadzenia przy wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wenel, co masz na myśli?

Kiedyś już jeździłem na "balonowym" profilu 185/65 i wolę trochę dopłacić, by mieć stabilność prowadzenia przy wyższych prędkościach.

Poprzedniej zimy, to się chyba nie dało poszaleć z wyższymi prędkościami, przynajmniej w mojej okolicy. Raczej były metrowe zaspy i nabite płaty zlodzonego śniegu na drodze.

 

Panowie, nikt nie śmiga Megi III na standardowych 15"? Chcę kupić Continentale TS830 i felgi aluminiowe (stalowych się chyba nie opłaca), a to daje 800-900 PLN różnicy w cenie w stosunku do 16". Czy warto dopłacać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asmod chodziło mi o jazdę po odśnieżonej drodze z prędkością > 110 km/h (ekspresówka, autostrada). Jechałem wtedy Skodą Fabią na Michelin Alpin A2 i przy 120 czuć było na kierownicy, że to kres bezpiecznej jazdy na tych oponach - samochód tracił precyzję prowadzenia na prostej.

Co do 15" i Conti TS830 to jeździłem 2 lata temu Peugeot'em 307 na tych oponach (195/65/R15 91T) i z czystym sumieniem każdemu mogę je polecić :) . Samochód jedzie przez błoto pośniegowe i śnieg jak przez masło, co pozwala na spokojne wyprzedzanie nawet na niekoniecznie czarnych drogach. Mina wyprzedzanych "miszczów" prostej, których doganiałem spokojnie na zakrętach - bezcenna :)

 

Co do dylematu 15" czy 16" - wybór chyba bardziej zależy od osobistych preferencji. IMHO jedna i druga opona dobrze się spisze w jeździe miejskiej. Różnicę prędzej będzie można wychwycić na "czarnej" trasie przy wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wenel, dobrze myślałem że nie poganiasz jak mój zwariowany kolega zimą po autostradach 250km/h. Ja też nie. Zimą jeżdżę już raczej tylko "wokół komina", narty odpadły (kontuzja kolana), a do najbliższej autostrady mam daleko. Więc potrzebuję dobrych opon zimowych do jazdy miejsko-wiejskiej. Tylko 15", czy 16" oto jest pytanie? Mam jeszcze tydzień by podjąć decyzję :-|.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie:)

Ja jeżdżę na seryjnych 15". 195/65. I lato i zima. Jestem na alu robię tylko przekładkę opon. Lato to Conti Premium Contact 2. Zima- Dunlop SP Winter Fast Response.

Jak na Coupe to wygląd, wiadomo średni... ale miałem w poprzednim samochodzie 17" i jednak na polskie drogi mam za słabe nerwy. Na letnich prowadzenie odbiega od normy (w porównaniu do 17) powyżej 180km/h, na zakrętach samochód minimalnie bardziej się kładzie, ale przyczepność bez zarzutu. Z tą różnicą że na koleinach i dziurach trzymam kierownicę 3 palcami i nie robi to wrażenia, a po torze jeszcze nie miałem okazji jeździć. Zimówki Dunlopa idą jak czołg. W porównaniu do nokiana wr g2 to inna klasa jeżeli chodzi o śnieg i lód. Na suchej czy wilgotnej podobnie. Są do tego ciche a po jednym sezonie widać zaskakująco małe zużycie. Zdecydowanie kupiłbym jeszcze raz. Porównałem do nokiana bo tata ma na lagunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!