Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.4 tce 2010r brak mocy po wymianie sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam forumowiczów :)

 Pacjent: Megane 3 1.4 Tce 130km Benz + gaz. Przebieg 147tys km. Gaz od 2 lat.

Problem: brak mocy po wymianie sprzęgła z dwu-masą, ciężko odpala. Komunikat skontroluj układ zasilania paliwem, układ wydechowy.

 Zanim doszło do wymiany sprzęgła Miałem problem od 8 tys. km z terkotaniem dobiegającym z silnika. Dźwięk pojawiał się na luzie i zwiększał z dodawaniem gazu. Cicho było tylko z wciśniętym pedałem sprzęgła. Opinia mechanika do wymiany łożysko oporowe w skrzyni. 

Niestety żeby je wymienić trzeba było wyciągnąć skrzynie. Jako że od nowości nie było tam nic ruszane a Sprzęgło nie było strasznie drogie poszła decyzja o jego wymianie, przy okazji okazało się że na dwumasie jest luz więc też został wymieniony. Oczywiście łożysko oporowe również. Po złożeniu Sprzęgło zostało odpowietrzone. Biegi jak i pedał sprzęgła pracują delikatnie. Niestety po pierwszej próbie uruchomienia samochód wpadł w tryb awaryjny. Brak mocy, komunikaty o kontroli układu zasilania i wydechu. Samochód stał cała dobę bez podłączonego akumulatora. Być może coś pominęliśmy przy podłączaniu.

Jak myślicie co mogło się stać? Co skontrolować? Może turbo się odpięło... ? 

Proszę o pomoc ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie  zapewne pochodziło z dwumasy.

Czy w tym silniku dwumasa ma dodatkowe zęby do czujnika, bo z tego co widzę to są  https://allegro.pl/oferta/kolo-dwumas-sprzeglo-1-4-tce-megane-iii-scenic-iii-8894140471   Były takie same na nowej jak na poprzedniej :rolleyes:   Zaznaczam, że nie jestem znawcą, tylko gdybam.

 

A temat nie powinien być w dziale wyżej.

Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po wymianie terkotanie ustało, czy dalej jest?

Może przyczyną nie było łożysko oporowe, a luźny już łańcuch rozrządu. Swoją drogą, dziwne że przy przebiegu 150 tys. w 1.4 tce padła dwumasa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie ustało, łożysko oporowe fatycznie było zużyte bo przy kręceniu słychać było szum. 

Sprężyny z dwumasy pracowały jak trzeba jednak był luz naciskając talerz od góry na boki.

 

Podpowiedzcie proszę co mogliśmy pominąć? 

Edytowane przez dam_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dam_1 napisał:

brak mocy po wymianie sprzęgła z dwu-masą, ciężko odpala.

Komunikat skontroluj układ zasilania paliwem, układ wydechowy.

Kontrola czujników;

  -położenia wału i wałka rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dam_1 napisał:

Komunikat skontroluj układ zasilania paliwem, układ wydechowy

Nie próbowałeś podłączyć jakiś interfejs by odczytać co powoduje wyświetlanie tego komunikatu? To by znacznie rozjaśniło problem. Może coś nie podłączone, któraś masa źle dokręcona, wężyk podciśnienia. Przy wymianie sprzęgła dużo rzeczy się wyjmuje i stosunkowo łatwo jakiś element pominąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie. 

Okazało się, że nie podłączyliśmy czujnika od wału korbowego :D

 Błąd: P0335 Obwód czujnika "A" położenia wału korbowego

Także temat rozwiązany.

Jedynie nurtuje mnie od czego faktycznie było terkotanie - dwumas czy łożysko oporowe? Jak myślicie? 

20211004_201839.jpg

20211004_201712.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!