Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymieniłem wysprzęglik i teraz ciężko wchodzi 1 bieg


Motofan46

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem wysprzeglik w skrzyni wszystko zmontowałem jak było i widzę ,że jakoś ciężej biegi wchodzą . Jedynka czasem w ogóle nie chce wejść .
Pierwszy raz to robiłem co mogło się stać .
Za precyzję wkładania biegów odpowiadają chyba te cięgła dochodzące do skrzyni ale jak są na szybkozłączkach to co może być inaczej niż było .
Olej wlałem ten sam stary , teraz się zastanawiam może jednak go zmienić . Jaki tam lać i ile ?
Kolejne pytanie to jak dokręcić te nakrętki piast . W necie znalazłem że moment 220Nm a nawet niektórzy piszą 260Nm .
Mam klucz dynamometryczny ale zakres tylko do 160Nm . Odkęcałem to kluczem z rurą ponad metr , dokręcać w ten sam sposób to trochę się boję 
Bo jak niby określić te 220Nm , przesadzić też można i wtedy zniszczyć łożyska .


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Motofan46 napisał:

Za precyzję wkładania biegów odpowiadają chyba te cięgła dochodzące do skrzyni ale jak są na szybkozłączkach to co może być inaczej niż było

Nie ma możliwości by źle zamontować te cięgna. Jeżeli nie regulowałeś ich długości to wszystko powinno być prawidłowo.

Ewidentnie jest źle odpowietrzony wysprzęglik. Zrób tak jak to miałeś podane w temacie który wcześniej założyłeś. Rurkę na wysprzęgliku należy dość mocno szarpnąć by ustawiła się w prawidłowym położeniu do odpowietrzania.

Nakrętkę piasty według serwisówki dokręcasz momentem 280 Nm. Nic się nie stanie jak mocno dokręcisz tą samą rurą którą odkręcałeś.

Do tej skrzyni dedykowany był olej NFP, do obecnych szściobiegowych leje się NFJ.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź . 
Odpowietrzałem go tą metodą za strzykawką kilkukrotnie . 
Wymienię ten olej i jeszcze raz spróbuję .  Wymienię też przy okazji płyn hamulcowy bo ciemny już . 
Ale chyba trzeba jego przetaczanie  zacząć od hamulców bo w tym obwodzie go więcej a potem sprzęgło .

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zbiorniczka odeśsij ile się da i uzupełnij na max zanim będziesz upuszczać przy zaciskach. Na końcu sprzęgło.

Polecam płyn Ate Dot 4 class 6 ( do ESP). Ma słomkowo żółty kolor i wraz ze starzeniem się  kolor robi się cimniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!