Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci błąd wypalania DPF.


maciek125

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam problem z Megane III 1.5 dci 846 110 km DPF (5 wtrysk)  2011r , przebieg ok 220 tyś. km. Od pewnego czasu, w momencie gdy auto rozpoczyna wypalanie DPF (ilość sadzy wg programu ~14-20 g) z rury wydechowej wydostają się  kłęby białego dymu (w którym jest olej napędowy)  oraz pojawia się błędy :

  • czujnika temperatury przed DPF
  • regulacja temperatury przed DPF.

Auto ma moc, oleju nie ubywa/przybywa, płynu chłodniczego również. W aucie do tej pory zostało zrobione:

  • wymienione czujniki temperatury w kolektorze oraz DPF,
  • sprawdzony szczelność intercoolera,
  • wymieniony termostat,
  • wyczyszczony egr,
  • testy przelewowe wtryskiwaczy,
  • świece żarowe,
  • organoleptycznie turbina - brak luzu na wirniku.

Zaglądałem również do dpf przy pomocy kamery, jego struktura wydaje się być cała. 

 

Chciałbym sprawdzić jeszcze 5 wtryskiwacz jednak jeszcze go nie zlokalizowałem. 

Czy ktoś z Państwa spotkał się z takim problemem  ? 
 

poniżej film: 

Megane III wypalanie dpf

Edytowane przez maciek125
Dodanie linku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maciek125 napisał:

Chciałbym sprawdzić jeszcze 5 wtryskiwacz jednak jeszcze go nie zlokalizowałem.

Dojście z kanału, jest umocowany w dużym aluminiowym radiatorze znajdującym się pod kolektorem wydechowym. Dochodzi do niego pzewód paliwowy taki jak do filtra paliwa więc go łatwo zlokalizujesz.

Pracę wtryskiwacza podejrzysz programem np. Torque Pro z załadowanym PID-em dla silnika k9k 836. Przy normalnym wypalaniu sterownik podaje mu 8-11 % otwarcia by utrzymać temperaturę ponad 600 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maciek125 napisał:

Od pewnego czasu, w momencie gdy auto rozpoczyna wypalanie DPF (ilość sadzy wg programu ~14-20 g) z rury

wydechowej wydostają się  kłęby białego dymu (w którym jest olej napędowy)  oraz pojawia się błędy :

   - czujnika temperatury przed DPF

   - regulacja temperatury przed DPF.

Auto ma moc, oleju nie ubywa/przybywa, płynu chłodniczego również.

1/ Filtr fap - jest b; dobrym miernikiem sprawności ogólnej silnika;

      - czujniki temperaturowe są dobrej jakości i rzadko ulegają awarii,

      - natomiast wężyki ciśnieniowe fap są marnej jakości;

          - trzeba je sprawdzać w razie problemów z wypalaniem i wymieniać na nowe ( szczególnie ten przed ),

2/Koniecznie zalecam;

     a/ wymienić filtr paliwa na markowy,

     b/zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

3/ Sprawdzić;

     a/ prawidłowość ustawienie rozrządu, 

     b/ wtryskiwacze na stole probierczym ;

            - bo przelewy świadczą tylko o poprawnej pracy zaworka przelewowego,

            - natomiast nie określają ich ogólnej kondycji, a szczególnie stanu rozpylaczy,

     c/ poprawność wskazań czujnika temperatury płynu chłodzącego

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aniewa napisał:

Dojście z kanału, jest umocowany w dużym aluminiowym radiatorze znajdującym się pod kolektorem wydechowym. Dochodzi do niego pzewód paliwowy taki jak do filtra paliwa więc go łatwo zlokalizujesz.

Pracę wtryskiwacza podejrzysz programem np. Torque Pro z załadowanym PID-em dla silnika k9k 836. Przy normalnym wypalaniu sterownik podaje mu 8-11 % otwarcia by utrzymać temperaturę ponad 600 stopni.

Dzięki za podpowiedz, wiesz gdzie znaleźć Pidy po polsku lub angielsku ? Znalazłem ale po rosyjsku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma polsku ale wystarczy wiedzieć jakie elementy ustawić po kodach.

Ustaw sobie poniższe parametry:

PR382  TEMPERATURA PRZED FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH

PR667  TEMPERATURA PRZED TURBINĄ

PR889  ZALECENIE TEMPERATURY PRZED TURBINĄ

ET826  STER. ELEKTROZAW. WTRYSK. W UKŁADZIE WYDECHOWYM (ON/OFF)

PR1007 STER. RCO WTRYSK. FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH (RCO-w skrócie oznacza stopień/czas otwarcia wtryskiwacza)

Według odczytu znajdziesz przyczynę brku osiągania temperatury wypalania filtra. Cewka wtryskiwacza powinna być sprawna bo system robi kontrolę elementów przed uruchomieniem silnika ale sam wtryskiwacz możejuż nie działać tak jak powinien.

Dodaj sobie jeszcze parametry jako włączniki ON/OFF

 

ET205  Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 1

ET206  Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 2

ET207  Ster. przekaźnikiem grzałek nurnikowych nr 3

bo te elementy oznaczają początek procesu wypalania gdy silnik jest już gorący.

 

Poniżej masz wszystkie dostepne kody dla silnika k9k po polsku.

Oznaczenia PL poleceń.rar

 

 

Na prośbę @maciek125 załączam plik z PID dla k9k 836.

K9K_832_and_836_v.1.97.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jeszcze podglądnąć PR672 to położenie przepustnicy. Podczas wypalania sie przymyka do około 28% przy przyspieszaniu gdy sie wypala ma się otworzyć po puszczeniu gazu przymknąć. Gdy nie ma procedury wypalania to zamyka sie na czas zatrzymania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, halas2 napisał:

Proponuję jeszcze podglądnąć PR672

U mnie ten parametr praktycznie nie zmienia się podczas wypalania, cały czas ma pełne otwarcie. Czasem lekko się przymknie na 2-3 sek i wraca do pełnego otwarcia. Więc chyba nie jest regułą jej zachowanie? Oczywiście podejrzeć warto, ja np. mam ten parametr ustawiony.

Dodam jeszcze, że podglądając parametry przy wypalaniu piąty wtryskiwacz otwiera się gdy temperatura przed turbininą osiąga ponad 300 stopni. To umożliwia prawidłowe spalanie dodatkowo wtryśniętego paliwa. Gdyby dodatkowy wtrysk do wydechu następował przy niskich temperaturach spalin to byłby tylko biały dym za samochodem z niespalonej ropy. Tak jak to było w czołgu przy stawianiu zasłony dymnej.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, aniewa napisał:

U mnie ten parametr praktycznie nie zmienia się podczas wypalania, cały czas ma pełne otwarcie. Czasem lekko się przymknie na 2-3 sek i wraca do pełnego otwarcia. Więc chyba nie jest regułą jej zachowanie? Oczywiście podejrzeć warto, ja np. mam ten parametr ustawiony.

Dodam jeszcze, że podglądając parametry przy wypalaniu piąty wtryskiwacz otwiera się gdy temperatura przed turbininą osiąga ponad 300 stopni. To umożliwia prawidłowe spalanie dodatkowo wtryśniętego paliwa. Gdyby dodatkowy wtrysk do wydechu następował przy niskich temperaturach spalin to byłby tylko biały dym za samochodem z niespalonej ropy. Tak jak to było w czołgu przy stawianiu zasłony dymnej.?

Czyli dokładnie tak jak u mnie ?

23 minuty temu, halas2 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Masz na myśli dolny czy górny ? 

Górny czujnik - wkręcony w kolektor zamawiałem z numerem: 226405227R

Dolny niestety był zamawiany przez mechanika i nie wiem z jakim numerem, spróbuję to ustalić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o górnym w kolektorze. Były zielonym przewodem i z brązowym. Zweryfikuj po vin na catcar.info

Twój po numerze widzę był brązowy a u mnie w PH1 był zielony :)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

Dzisiaj przy dynamicznieszym przyśpieszaniu i po ok 25 km drogi ,auto postanowiło się wypalić.

Dane odczytane z Torque zestawiłem w tabeli (niestety nie wpadłem na to żeby nagrać ekran): 

lp. Opis / Odczyt:  I II III IV V VI
1 Grzałka nurnikowa nr 1 wyłączona włączona włączona włączona włączona wyłączone
2 Grzałka nurnikowa nr 2 włączona włączona włączona włączona włączona wyłączone
3 Grzałka nurnikowa nr 3 wyłączona włączona włączona włączona włączona wyłączone
4 Świece żarowe  wyłączone wyłączone wyłączone wyłączone wyłączone wyłączone
5 Położenie przepustnicy  24,50% 29,96% 28,20% 24,60% 30,45% 99,99%
6 V wtryskiwacz włączony włączony włączony włączony włączony wyłączony
7 RCO V wtryskiwacz 6,86% 7,61% 8,07% 6,39% 7,22% 0,00%
8 Temperatura przed DPF 297,8 310,1 481,6 500,5 425,3 227,9
9 Temperatura przed Turbo 516,8 582 519,2 521,3 564,5 306,9
10 Zalecana temperatura przed Turbo 477,7 592,9 512,7 474,1 526,6 790
11 Temperatura płynu chłodniczego  80 80 79 82 81 78

 

Auto od samego początku przyśpieszania zaczęło dymić (wcześniej nie dymi). Dziwi mnie fakt że w kilku zaobserwowanych momentach zaobserwowałem że temperatura przed turbiną jest wyższa niż zalecana temperatura przed turbiną, nie wiem również czy to błąd odczytu czy tak ma być, ale diesel ma jeździć z przepustnicą na 99,99% przepustnicą ?  W moim aucie, wg tego co sprawdziłem i znalazłem z DPF wychodzi jedynie czujnik ciśnienia spalin. Filtr paliwa wymieniałem ok 25 tys km. Czujnik temperatury płynu jak i termostat są nowe, wymienione 100 km temu. (Chociaż i tak auto utrzymuje temperaturę pow. 80 stopni przy jeździe powyżej 90 km/h ) Ostatnio wzrosło również spalanie z 5,1 L/100 (śr z 23 tyś km) do 6,5 L/100( śr z 1,5 tyś km) chociaż na to może mieć wpływ jazda na wyższych obrotach. 
 

Przychodzą mi do głowy dwa pomysły: 

- fizycznie uszkodzony gdzieś dalej / zapchany DPF ( chociaż wg PyClip ok. 13g) 

- uszkodzony któryś z wtryskiwaczy (poniżej zdjęcie z próby przelewowej)

 f06e6499-8fca-420d-b17f-47ce85fcded5.thumb.jpg.e4ad4328be3ac553b1cd23d0d2873f06.jpg

 

@halas2 co do czujnika, znalazłem zdjęcia z wymiany, czujnik miał taki sam kolor kabla jak i ten sam numer  

 

Ps. Załączam również przetłumaczone w 90% pid-y do aplikacji Torque PRO (nie mogłem ich wrzucić do plików) :)

 

image.png

K9K_M.O_PL_1.97.2.zip

Edytowane przez maciek125
Dodanie treści
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że za niska jest temperatura w DPF, powinna być znacznie powyżej 600 stopni. Podsyłam link do filmiku (nagranie ekranu) z wypalanie filtra z mojego samochodu. Nagrane parametry są opisane w okienkach, trochę niewygodnie oglądać bo komórka mi się obróciła. Film zaczyna się kilkanaście skund przed wypalaniem. Początek wypalania to załączone grzałki nurnikowe.

Porównaj swoje parametry z moimi. Wygląda jakby wtryskiwane paliwo nie podnosiło odpowiednio temperatury. Przed turbiną jest raczej ok.

Może ten piąty wtryskiwacza nie spełnia swojej roli?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za film, jutro na spokojnie porównam dane, zamierzam na dniach go wymontować i umówić się na jego sprawdzenie. 

Czy wypalania dokonywałeś stacjonarnie ? Było wymuszone czy samoczynne ? 

 

Ps. Możesz podesłać swój wygląd z aplikacji ?:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Winowajcą okazał się zapchany lub uszkodzony piąty wtrysk, u mnie końcówka była mocno zanieczyszczona.

Po podmianie na inny używany, wszystkie objawy ustąpiły a DPF wypalił się pięknie do zera. 

Dostęp do wtrysku nie jest najlepszy, ja wymieniłem go razem "żeberkami" , jest przykręcony trzema nakrętkami na klucz 10, odkręcałem z góry, wyciągnąłem z kanału. 

Warto pamiętać o podpompowaniu później całego układu gruszką, u mnie wtryski delikatnie się zapowietrzyły. 

Poniżej zdjęcia z demontowanego elementu. 

@aniewa dziękuje za pomoc. 

IMG_2585.JPG

Edytowane przez maciek125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!