Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem przy 1500obr/min


Janek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam następujący problem z Megane 3 PH1 1,6 16V 110km.

Problem ujawnia się przy 1500obr/min - a dokładniej tym, że nie chce schodzić z tej wartości:

- auto rozgrzane, obroty biegu jałowego prawidłowe - w momencie dodania gazu do około 1500 obr/min i odpuszczeniu - obroty są utrzymywane przez silnik (nie chcą spaść)

- po zwiększeniu obrotów powyżej 2tys i odpuszczeniu - spadek do obrotów biegu jałowego

W czasie jazdy:

- wrzucenie na luz w czasie jazdy, gdy obroty silnika są powyżej 2tys - ładnie spada do obrotów biegu jałowego

- hamowanie silnikiem w czasie dojazdu do skrzyżowania i wysprzęglenie przy 1,5-2tys obrotów - silnik trzyma 1500obr / min przez około 10 sekund, i dopiero następuje spadek do obrotów biegu jałowego. Jest to niezależne, na którym biegu hamuję silnikiem.

Przepustnica czyszczona około 15tys km temu.

Problem pojawił się tydzień temu.

Innych rzeczy nie zaobserwowałem - odpalanie prawidłowe, w czasie jazdy też nic się nie dzieje.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Janek11 napisał:

- auto rozgrzane, obroty biegu jałowego prawidłowe

- w momencie dodania gazu do około 1500 obr/min i odpuszczeniu - obroty są utrzymywane przez silnik (nie chcą spaść)

- po zwiększeniu obrotów powyżej 2tys i odpuszczeniu - spadek do obrotów biegu jałowego

To wygląda na potencjometr pedału gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wziąłem pod uwagę. Czy wymiana jest skomplikowana? Patrząc na zdjęcia - to wydaje się, że to tylko 2 śruby i wtyczka,

Czy po wymianie trzeba coś "programować" - czy tylko wyciągam stary i wpinam nowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpinałem potencjometr, czyściłem i podpinałem na nowo, nie było żadnych problemów. Silbik wyłączony, zapłon wyłączony. Dostęp trochę kijowy bo najlepiej mieć płaski klucz. Z nasadka ciężko dojść do jednej śruby bo trzeba wcisnąć "pedał hamulca" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wywołać usterkę i odczytać błąd. Wiemy, że błąd obejmuje sterownik silnika. Ten objaw jest wspólny dla kilku błędów a tym sposobem określimy dokładnie. Ja przy tym samym objawie  niepotrzebnie w ciemno wymieniłem pedał gazu. Przyczyną był obwód porównawczy ustawienia przepustnicy. U mnie występował po ok półgodzinnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem na dzień dzisiejszy rozwiązany.

Wystarczyło przeprowadzić kalibrację przepustnicy przy pomocy Clipa i obroty zaczęły spadać prawidłowo. Dziś skojarzyłem, że problem zaczął występować krótko po wymianie akumulatora.

a przy okazji

- silnik pracuje jeszcze równiej na obrotach jałowych (na benzynie i LPG)

- kręci krócej przy odpalaniu

- delikatniej gaśnie - bez szarpnięcia.

Temat do zamknięcia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!