Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem przy 1500obr/min


Janek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam następujący problem z Megane 3 PH1 1,6 16V 110km.

Problem ujawnia się przy 1500obr/min - a dokładniej tym, że nie chce schodzić z tej wartości:

- auto rozgrzane, obroty biegu jałowego prawidłowe - w momencie dodania gazu do około 1500 obr/min i odpuszczeniu - obroty są utrzymywane przez silnik (nie chcą spaść)

- po zwiększeniu obrotów powyżej 2tys i odpuszczeniu - spadek do obrotów biegu jałowego

W czasie jazdy:

- wrzucenie na luz w czasie jazdy, gdy obroty silnika są powyżej 2tys - ładnie spada do obrotów biegu jałowego

- hamowanie silnikiem w czasie dojazdu do skrzyżowania i wysprzęglenie przy 1,5-2tys obrotów - silnik trzyma 1500obr / min przez około 10 sekund, i dopiero następuje spadek do obrotów biegu jałowego. Jest to niezależne, na którym biegu hamuję silnikiem.

Przepustnica czyszczona około 15tys km temu.

Problem pojawił się tydzień temu.

Innych rzeczy nie zaobserwowałem - odpalanie prawidłowe, w czasie jazdy też nic się nie dzieje.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Janek11 napisał:

- auto rozgrzane, obroty biegu jałowego prawidłowe

- w momencie dodania gazu do około 1500 obr/min i odpuszczeniu - obroty są utrzymywane przez silnik (nie chcą spaść)

- po zwiększeniu obrotów powyżej 2tys i odpuszczeniu - spadek do obrotów biegu jałowego

To wygląda na potencjometr pedału gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wziąłem pod uwagę. Czy wymiana jest skomplikowana? Patrząc na zdjęcia - to wydaje się, że to tylko 2 śruby i wtyczka,

Czy po wymianie trzeba coś "programować" - czy tylko wyciągam stary i wpinam nowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpinałem potencjometr, czyściłem i podpinałem na nowo, nie było żadnych problemów. Silbik wyłączony, zapłon wyłączony. Dostęp trochę kijowy bo najlepiej mieć płaski klucz. Z nasadka ciężko dojść do jednej śruby bo trzeba wcisnąć "pedał hamulca" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wywołać usterkę i odczytać błąd. Wiemy, że błąd obejmuje sterownik silnika. Ten objaw jest wspólny dla kilku błędów a tym sposobem określimy dokładnie. Ja przy tym samym objawie  niepotrzebnie w ciemno wymieniłem pedał gazu. Przyczyną był obwód porównawczy ustawienia przepustnicy. U mnie występował po ok półgodzinnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem na dzień dzisiejszy rozwiązany.

Wystarczyło przeprowadzić kalibrację przepustnicy przy pomocy Clipa i obroty zaczęły spadać prawidłowo. Dziś skojarzyłem, że problem zaczął występować krótko po wymianie akumulatora.

a przy okazji

- silnik pracuje jeszcze równiej na obrotach jałowych (na benzynie i LPG)

- kręci krócej przy odpalaniu

- delikatniej gaśnie - bez szarpnięcia.

Temat do zamknięcia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!