Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelnienie koła zmiennych faz rozrządu kzfr


henek14

Rekomendowane odpowiedzi

W zestawie do rozrządu 7701471629 są dwa simeringi, jeden na wałek ssący z kzfr a drugi na wałek wydechowy. Wymiary tych simeringów znalazłem w jednym z katalogów z neta 

Zimering - 130427537R   28x47x5,5

Zimering - 130427537R   33x47x5,5

Wystarczy zmierzyć zewnętrzną średnicę osi koła KZFR i odpowiedni pierścień założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

   1/ simmering 28 x 47 x 5,5 wciska się do końca i on uszczelnia wałek rozrządu,

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

Z zestawienia wymiarów wynika, że obecnie w nowszych silnikach zmodernizowano budowę głowicy;

   - co poskutkowało możliwością zlikwidowano dla wałka ssącego simmeringu ; 28 x 47 x 5,5,

   - pozostawiając simmering 34x47x5,5  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołnierz kzfr, który nakłada się na wałek ma 34 mm 

W dniu 5.01.2022 o 21:29, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Sprawa rozchodzi się tylko z wałkiem ssącym na ktorym jest kzfr. Auto megane 3 2.0 tce 180 km 2011 rok 

IMG_20220105_215628.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, henek14 napisał:

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5

Widocznie ten idzie na wałek wydechowy. Na ssący załóż simering o wymiarze  34x47x5,5 i będzie ok.:-D Czemu od razu nie zmierzyłeś średnicy kołnierza? Sam byś rozwiązał problem z doborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aniewa napisał:

Widocznie ten idzie na wałek wydechowy. Na ssący załóż simering o wymiarze  34x47x5,5 i będzie ok

Interesuje mnie tylko i wyłącznie uszczelnienie walka do którego jest przykręcony kzfr. Czy na jego drodze powinny być dwa simmeringi czy jeden bo już totalnie zgłupiałem, co chwilę ktoś twierdzi że są dwa a za chwilę że jeden ?

Może od początku - na wałek ssący ten z kzfr nakładam simmering o wymiarach 28x47x5,5, wbijam go do końca... I co dalej? Czy zakładam to kzfr bez simmeringu na tym kołnierzu czy z simmeringiem o wmiarach 34x47x5,5? 

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masz sprawę prostą jak drut. Zakładasz do głowicy na wałek ssący simering o wymiarach 34x47x5,5 i na to koło KZFR bez żadnych dodatków.. Koło dokręcasz śrubą, zakręcasz zaślepkę i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przepraszam że tak dopytuje tyle razy i zawracam gitarę, ale posrany mechanik założył na wałek ssący simmering o wymiarach 28x47x5,5 a następnie na kołnierz kzfr simmering 34x47x5,5 i kurde tak to skręcił.... Brak słów 

Dla pewności ten właściwy simmering 34x47x5,5 który powinien być zamontowany na walku ssącym to taki? 

IMG_20220105_223727.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wszystko wiem i to, że jak samemu nie zrobisz to dupa. No i jak nie zaczerpniesz info z forum ? Dzięki wielkie za pomoc ?

E

Podsumowując:

Wałek ssący - simmering 34x47x5,5 i na to kzfr bez zadnego simmeringu na jego kołnierzu 

Wałek wydechowy - simmering 28x47x5,5 i na to koło zębate również bez zadnego dodatkowego simmeringu. 

 

Dziękuję za pomoc ?

 

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Mam ten sam problem ale w K4M 1.6 16V i muszę sam to poprawić. 
Pytanie, blokowałeś wałki od strony akumulatora ? 
Czy KZFR odkręcałeś na dodatkowej blokadzie z przodu ? 
Czy trzeba zrzucać cały rozrząd jeszcze raz ? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!