Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelnienie koła zmiennych faz rozrządu kzfr


henek14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś się orientuję odnośnie uszczelnienia, oglądając filmik z instrukcji wymiany kompletnego rozrządu, pokazane jest jak jest tylko jedno uszczelnienie za kzfr. Czy drugie to jest osadzone już na KZFR?

W moim przypadku były dwa założone i to zostały nie prawidłowo założone bo  połowa z pierwszego uszczelnienia pomiędzy wałkiem a głowica i pokrywą zaworów była podwinięta i to powodowało wyciek oleju i zalanie wszystkiego. Czy ktoś pomoże? 

W 9:50 widać o które mi chodzi

Link do filmu 

Zeby zobrazować jak było w moim przypadku:

 

IMG_20220104_182556.jpg

A chyba nie powinno być już uszczelnienienia na kole kzfr. 

Ktoś się wypowie? 

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o kzfr. A więc tak jak na filmie jest prawidłowo - czyli jedno uszczelnienie które jest założone na wałek i uszczelnia wałek i krawędzie głowicy i pokrywy zaworów. A koło kzfr jest nakładane poprostu bez zadnego dodatkowego uszczelnia na ten wałek.

Jak na zdjęciu 

IMG_20220104_183139.jpg

Podsumowując mechanik miał fantazje chyba jakąś bo było to tak zmontowane jak zdjęcie w poprzednim poście...

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, henek14 napisał:

A chyba nie powinno być już uszczelnienienia na kole kzfr. 

Przy wymianie rozrządu ;

   1/ simmering 28x47x5,5 wciska się do końca i on uszczelnia wałek rozrządu,

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

              lub

        b/ montaż starego kzfr ;

              - to warto dla swojego dobra wymienić simmering uszczelniający kzfr 34x47x5,5

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ KZFR - dobierać po numerze VIN auta,

     - przeważnie nowe KZFR stosuje się przy drugiej wymianie rozrządu,

     - przebieg ok; 200.000 km - to dobry moment na jego wymianę,

2/ Zespół KZFR - elektrozawór lubi ;

    a/ aby olej w misce był pod kreskę ' max ';

         - nie może być ponad max,

    b/ olej markowy, dobrej jakości ;

        - Ravenol, Neste, Amsoil, Millers, Valvoline,

         - minimum to 5W40  i wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km,

         - 5W50 - przy eksploatacji auta na długich trasach,

         - 0W40  - jeżeli chcesz dłużej eksploatować auto w dobrym zdrowiu,

         - silnik posiada hydrauliczne regulatory luzów zaworowych,

     c/ lekka noga, 

3/ Ustawienie/wymiana rozrządu ;

   - ze względu na mało miejsca ;

        - jest sztuką,

   - zlecać tylko kumatym mechanikom;

       - z praktyką z silnikami reno  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeszcze mógłby potwierdzić że powinny być dwa simmeringi, czy jeden? Jeden który jest nałożony na wałek a drugi który jest nałożony na kołnierz kzfr i jest taki sam średnicą zewnętrzną co ten na walku? 

Bo według programu pokazany jest tylko jeden co jest nakładany na wałek. 

IMG_20220105_095456.jpg

IMG_20220104_182556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładasz tylko jeden simering. Montujesz go w gnieździe w głowicy na wałku ssącym. Na wałek zakładasz koło bez żadnych dodatkowych uszczelnień. Simering pracuje po zewnętrznej części osi koła. Rysunek pokazuje umiejscowienie simeringa w głowicy. Więcej nie ma żadnych uszczelnień. Zdjęcie zaczerpnięte z internetu.

756485978_simeringkzfr..thumb.jpg.5495992e3c8bf44049b1344318614f08.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Przy wymianie rozrządu ;

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

              lub

        b/ montaż starego kzfr ;

              - to warto dla swojego dobra wymienić simmering uszczelniający kzfr 34x47x5,5

 

A więc o którym simmeringu Adam pisał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Jakie ma wymiary ten simmering?

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5. 

Natomiast dalej na to idzie już koło kzfr BEZ SIMMERINGU? Kolejna osoba mi potwierdza że tam powinien być tylko jeden simmering który właśnie się zakłada na wałek do końca a pomiędzy głowice i pokrywę i tyle. Następnie zakładam kzfr, śruba która jest przewiercona na wylot i nakrętka na torx z uszczelką. 

Mowa cały czas o walku z kzfr bo w przy drugim walku jest wszystko ok i tam nic nie ruszam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, henek14 napisał:

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5. 

Natomiast dalej na to idzie już koło kzfr BEZ SIMMERINGU?

W takim razie ;

   - jaką średnicę zewnętrzną ma tuleja kzfr nakładana na wystającą część wałka rozrządu i żeby ten simmering uszczelniał tą tuleje  ??

   - wg; mnie powinna mieć 34 mm,

7 godzin temu, aniewa napisał:

Simering pracuje po zewnętrznej części osi koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!