Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelnienie koła zmiennych faz rozrządu kzfr


henek14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś się orientuję odnośnie uszczelnienia, oglądając filmik z instrukcji wymiany kompletnego rozrządu, pokazane jest jak jest tylko jedno uszczelnienie za kzfr. Czy drugie to jest osadzone już na KZFR?

W moim przypadku były dwa założone i to zostały nie prawidłowo założone bo  połowa z pierwszego uszczelnienia pomiędzy wałkiem a głowica i pokrywą zaworów była podwinięta i to powodowało wyciek oleju i zalanie wszystkiego. Czy ktoś pomoże? 

W 9:50 widać o które mi chodzi

Link do filmu 

Zeby zobrazować jak było w moim przypadku:

 

IMG_20220104_182556.jpg

A chyba nie powinno być już uszczelnienienia na kole kzfr. 

Ktoś się wypowie? 

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o kzfr. A więc tak jak na filmie jest prawidłowo - czyli jedno uszczelnienie które jest założone na wałek i uszczelnia wałek i krawędzie głowicy i pokrywy zaworów. A koło kzfr jest nakładane poprostu bez zadnego dodatkowego uszczelnia na ten wałek.

Jak na zdjęciu 

IMG_20220104_183139.jpg

Podsumowując mechanik miał fantazje chyba jakąś bo było to tak zmontowane jak zdjęcie w poprzednim poście...

Edytowane przez henek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, henek14 napisał:

A chyba nie powinno być już uszczelnienienia na kole kzfr. 

Przy wymianie rozrządu ;

   1/ simmering 28x47x5,5 wciska się do końca i on uszczelnia wałek rozrządu,

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

              lub

        b/ montaż starego kzfr ;

              - to warto dla swojego dobra wymienić simmering uszczelniający kzfr 34x47x5,5

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ KZFR - dobierać po numerze VIN auta,

     - przeważnie nowe KZFR stosuje się przy drugiej wymianie rozrządu,

     - przebieg ok; 200.000 km - to dobry moment na jego wymianę,

2/ Zespół KZFR - elektrozawór lubi ;

    a/ aby olej w misce był pod kreskę ' max ';

         - nie może być ponad max,

    b/ olej markowy, dobrej jakości ;

        - Ravenol, Neste, Amsoil, Millers, Valvoline,

         - minimum to 5W40  i wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km,

         - 5W50 - przy eksploatacji auta na długich trasach,

         - 0W40  - jeżeli chcesz dłużej eksploatować auto w dobrym zdrowiu,

         - silnik posiada hydrauliczne regulatory luzów zaworowych,

     c/ lekka noga, 

3/ Ustawienie/wymiana rozrządu ;

   - ze względu na mało miejsca ;

        - jest sztuką,

   - zlecać tylko kumatym mechanikom;

       - z praktyką z silnikami reno  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeszcze mógłby potwierdzić że powinny być dwa simmeringi, czy jeden? Jeden który jest nałożony na wałek a drugi który jest nałożony na kołnierz kzfr i jest taki sam średnicą zewnętrzną co ten na walku? 

Bo według programu pokazany jest tylko jeden co jest nakładany na wałek. 

IMG_20220105_095456.jpg

IMG_20220104_182556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładasz tylko jeden simering. Montujesz go w gnieździe w głowicy na wałku ssącym. Na wałek zakładasz koło bez żadnych dodatkowych uszczelnień. Simering pracuje po zewnętrznej części osi koła. Rysunek pokazuje umiejscowienie simeringa w głowicy. Więcej nie ma żadnych uszczelnień. Zdjęcie zaczerpnięte z internetu.

756485978_simeringkzfr..thumb.jpg.5495992e3c8bf44049b1344318614f08.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Przy wymianie rozrządu ;

   2/ następnie możliwe są dwa warianty ;

        a/ zmiana nowego kzfr ( jak na filmie );

              - z zamontowanym simmeringiem 34x47x5,5, który uszczelnia bezpośrednio KZFR,

              lub

        b/ montaż starego kzfr ;

              - to warto dla swojego dobra wymienić simmering uszczelniający kzfr 34x47x5,5

 

A więc o którym simmeringu Adam pisał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Jakie ma wymiary ten simmering?

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5. 

Natomiast dalej na to idzie już koło kzfr BEZ SIMMERINGU? Kolejna osoba mi potwierdza że tam powinien być tylko jeden simmering który właśnie się zakłada na wałek do końca a pomiędzy głowice i pokrywę i tyle. Następnie zakładam kzfr, śruba która jest przewiercona na wylot i nakrętka na torx z uszczelką. 

Mowa cały czas o walku z kzfr bo w przy drugim walku jest wszystko ok i tam nic nie ruszam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, henek14 napisał:

Ten simmering który zakładam na wałek i wciskam w głowice ma takie wymiary jak podałeś - 28x47x5.5. 

Natomiast dalej na to idzie już koło kzfr BEZ SIMMERINGU?

W takim razie ;

   - jaką średnicę zewnętrzną ma tuleja kzfr nakładana na wystającą część wałka rozrządu i żeby ten simmering uszczelniał tą tuleje  ??

   - wg; mnie powinna mieć 34 mm,

7 godzin temu, aniewa napisał:

Simering pracuje po zewnętrznej części osi koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!