Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie ma takich naklejek jak na radiach Megane 2. Podobno trzeba podpisać nowy czytnik pod Vin a potem z procesora odzyskać kod

 

Auto w ostatnich dniach pokazało tylko raz komunikat. Dziś sprawdziłem wtyczkę mt1 i wydaje się wszystko ok. Brak wody w skrzynce (auto po myciu) styki nie zaśniedziałe i dobrze trzymają wypsikalem preparatem na złącza. Ale zauważyłem że zaraz po odpaleniu alternator jak by się ustawiał. Wskazania na początku 12.4 za sekundę 13.5 za sekundę 14.4 potem 13.7 i 14.5 parę skoków na ostatnich wartościach a potem już w okolicach 14.4. Czy takie zachowanie jest prawidłowe? 

Umówię się do elektryka ale co ma sprawdzić dokładnie?

 

Teraz jeszcze raz sprawdzałem przez odb2. I po odpaleniu o okolicach 10 sekund są skoki od 12.9 do 14.5 potem się stabilizuje. A po załączeniu grzania szyby i wentylatora spada na chwilę w okolice 13 i wraca na 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone, że ładowanie jest jak w MIV: załącza się po kilkunastu sekundach od uruchomienia silnika. W sytuacji, gdy auto ma "w pełni" naładowany akumulator to nawet z włączonymi światłami napięcie w sieci będzie na poziomie napięcia akumulatora (mierzyłem taką MIII 1.2 po ostatnim lifcie). W MIV po załączeniu świateł podnosi się napięcie chyba do 13,7 V w takim przypadku, w MIII nie - ale nie mam pewności czy tak zawsze jest w MIII bo nie znam logiki pracy układu sterowania. 

Nie mniej, w Twoim przypadku patrząc na przebieg, alternator wymagać powinien regeneracji, zwłaszcza, że to diesel.

Wg. mojej teorii zastosowane światła dzienne wydłużają żywotność alternatorów bo przez określony % czasu pracy są mniej obciążone niż w samochodach z normalnymi światłami mijania użytkowanymi cały rok. Miałem MII 1.6 i przy przebiegu 275 tyś. km wymieniałem szczotki - miały około 30 % długości nowych, a jeden z dwóch pierścieni miał ubytek materiału rzędu 0,5 mm na średnicy przy grubości pierścienia 2 mm. Wymieniłem tylko szczotki. Dzienne dołożone były od 176 tyś. km przebiegu. Zakład zajmujący się tylko regeneracją alternatorów i rozruszników stwierdził, że przy moim przebiegu będzie konieczność wymiany nie tylko szczotek, ale również pierścieni. Tymczasem taka niespodzianka. Znajomy w aucie bez dziennych przy trochę niższym przebiegu musiał przeprowadzić regenerację kompletną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba znalazłem. Dziś po odpaleniu i wyjazd z garażu mocno w górę i na końcu wyjazdu wycięty tunel więc zawieszenie zapracowało. Po tym wyjeździe ładowanie było 12.2 i utrzymywało się dłuższy czas. Kontrolka świeciła się i gasła bo czasami były skoki na 13.7. Kontrolka zapalała się i gasła do momentu aż ładowanie nie wskoczyło na 14.5. potem spokój. Więc wodę wykluczam a raczej wstrząsy wchodzą w grę. 

No to chyba alternator zawodzi? Co wy na to?

Tylko zastanawia mnie jak to możliwe że przez kilka dni ładowanie jest książkowe a potem taki wynik

 

Dziś umówiłem się do elektryka. Sprawia wrażenie że wie czym się zajmuje na co dzień. Będę pisał o postępach. Prawdopodobnie będzie przeprowadzał regenerację altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to załamka. Co za ludzie! Odstawiłem samochód do elektryka a on przez dwa dni nawet nie zajrzał do auta bo na woltomierzu który zamontowałem było według niego ok. Nawet nie wiedział gdzie jest alternator, a jak go zobaczył to mówił że nie da rady go wyciągnąć. Ja pie..... Co za świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiadałem wizytę w zakładzie specjalistycznym w Toruniu. 

Szkoda, że do Bydgoszczy masz ponad 100 km. Na Grunwaldzkiej umawiasz się na godzinę i po 2 wyjeżdżasz naprawionym z gwarancją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robią zespoły 3 osobowe i to większość marek od ręki. Zwożą również lawetami z miasta i okolic. Robią tylko alternatory i rozruszniki. Jutro skontaktuje się z zięciem  z Torunia kogo poleca.

 

Korzystał z Rotoru, ale miał zrobiony za dwa dni. To była wizyta bez wcześniejszego umawiania się. Może po umówieniu jest inaczej? Trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Przepraszam że tak długo nie odpisywałem. 

Oddałem w końcu auto do mechanika który nie bał się Meganki. Wyciągnięty był alternator i naprawiony wymiana kilku elementów i ładowanie jak na razie (od pukać) jest ok. 

 

Chciałem podziękować wszystkim którzy pomogli w diagnozie.

 

Pozdrawiam. Będę pisał co i jak za miesiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!