Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Jestem nowy na forum. Mam na imię Dawid i j nie dawno zakupiłem renault Megane coupe rok 2010 silnik 2.0 dCi 118 kw.

Mam następujący problem. Po deszczu w trakcie jazdy miga kontrolka akumulatora i stop. Jak jest sucho problem nie występuje. Alternator moduł akumulatora sprawdzone ok. Styki poczyszczone. Błędów w kompie nie ma. Jak by gdzieś woda na jakąś elektrykę się dostawała. Proszę pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że zwykły.

Kontrolki migają przy obniżeniu napięcia w tablicy licznikowej poniżej 13V. W deszczu jest zwiększony pobór prądu chociażby przez wycieraczki.

Można przypuszczać, że szczotki alternatora kończą swój żywot. Warto poobserwować jakie jest napięcie w instalacji mając włożony woltomierz cyfrowy w miejscu zapalniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jabrze napisał:

Kontrolki migają przy obniżeniu napięcia w tablicy licznikowej poniżej 13V

No bez przesady, 10 V w sieci nie robi wrażenia na kontrolkach.?

21 minut temu, jabrze napisał:

Warto poobserwować jakie jest napięcie w instalacji mając włożony woltomierz cyfrowy w miejscu zapalniczki.

To jest dobry sposób do podglądu napięcia w instalacji ale podejrzewam, że kolega @Dawid727272 ma zaniki napięcia na ułamek sekundy i to wystarczy do wyzwolenia komunikatu o ładowaniu a napięcie w instalacji będzie bliskie 13 V. 

Prawdopodobnie zanik komunikacji między cienkim pomarańczowym przewodem wychodzącym z alternatora a modułem UPC. Alternator był sprawdzany to pewnie zajrzeli też do szczotek. Warto zainteresować się modułem UPC a zwłaszcza czarną wtyczką oznaczoną MT1 w której jest połączenia alternatora z UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Woltomierz kupię w najbliższym czasie. W weekend sprawdzę ten przewód pomarańczowy z paskiem ale wydaje mi się że taki kolor szedł do kostki od modułu akumulatora. Będę wszystko rozbierał bo będę wymieniał termostat. Więc będę miał dobre dojście do przewodów. Rozumiem że moduł UPC to ta skrzyneczka obok Aku. Trzeba ją odwrócić i pod spodem są bezpieczniki? Tylko dlaczego jak jest wilgotno? Dzieją się takie cyrki.  Jeszcze raz chciałem podziękować wszystkim którzy poświęcają swój czas w mojej sprawie.

 

Woltomierz zamówiłem jutro będzie. A co dziwne od dwóch dni pada cały czas a z autem spokój. Żadne niepokojące komunikaty odnośnie ładowania się nie pojawiają. Będę pisał jak coś więcej będę wiedział.

 

Więc tak. Woltomierz zamówiony i zainstalowany w miejsce zapalniczki. Wskazania woltomierza na zimnym silniku dobija do 14.5 na rozgrzanym 13.3 w miarę stabilne i nie zaobserwowałem dużych skoków jak na razie. Przy okazji wymiany termostatu zauważyłem że w jednej pozycji klema minusowa miała delikatny luz. Przerobiłem uścisk klemy i teraz sztywno siedzi. Po dwóch dniach nie ma komunikatu o ładowaniu. Czekam jeszcze do końca tygodnia i pojadę na myjnie. Wtedy zobaczę czy sytuacja jest opanowana.

 

I jednak nie opanowana. Cała noc padał śnieg z deszczem i kontrolka ponownie się zapalą (dosłownie na ułamek sekundy).

 

Czy jest jakieś miejsce w które może dostawać się woda? 

bo mi już ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie byłem przy sprawdzaniu. Oddałem samochód do elektryka i mówił że posprawdzał i że jest ok. Mówił że jeśli był by to alternator to by nie było chwilowo ładowania. Woltomierz pokazuje lądowanie na zimnym ok14.5 po rozgrzaniu ok 13.3. 

Myślisz że w alternatorze jest przyczyną? Nie ma problemów z odpalaniem. 

I dlaczego jak jest mokro!. 

A jeszcze może pokazał byś mi na fotkach ten styk MT1 

Edytowane przez Dawid727272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. A woda może wpływać na jakąś kostkę lub coś innego że generuje błąd ładowania aku? Może bezpieczniki po wymieniać któreś na nowe? Mocno obstawiam wilgoć tylko nie mogę zdiagnozować gdzie dokładnie. Wnętrze suche innych błędów nie ma. Dlatego piszę z wami bo dopuki coś nie padnie na amen to z mechanikami wymieniaczami nie dojdę do ładu.

Może jest ktoś w okolicach Torunia co ogarnia clipa i chciał by się podjąć diagnozy tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dawid727272 napisał:

Może jest ktoś w okolicach Torunia co ogarnia clipa i chciał by się podjąć diagnozy tematu?

A nie lepiej zainwestować te czterdzieści kilka złotych i kupić ELM 327 koniecznie na chipie PIC18F25K80  i za darmo zainstalować program pyclip lub pyren. Tymi programami połączysz się ze wszystkimi modułami w samochodzie, odczytasz błędy i parametry pracy w momencie wystąpienia błędu. Będziesz wiedział co powoduje zaświecenie kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dawid727272 napisał:

I jy jest jakieś miejsce w które może dostawać się woda? 

bo mi już ręce opadają.

Koło pasowe wału silnika nie rozwulkanizowalo się? Miałem dokładnie taki objaw w tym samym silniku. Cały pasek osprzętu startował z opóźnieniem pomimo dobrego napinacza.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła nie sprawdzałem bo tam nawet go nie widać taka ciasnota.

31 minut temu, aniewa napisał:
1 godzinę temu, Dawid727272 napisał:

Może jest ktoś w okolicach Torunia co ogarnia clipa i chciał by się podjąć diagnozy tematu?

A nie lepiej zainwestować te czterdzieści kilka złotych i kupić ELM 327 koniecznie na chipie PIC18F25K80  i za darmo zainstalować program pyclip lub pyren.

A załatwił byś takie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!