Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, henek14 napisał:

U mnie jest ABS i ESP

Znaczy do tej pory miałeś :-D Co teraz masz to nie wiesz dopóki nie połączysz się z pompą. Świeci komunikat o usterce to pewnie obie rzeczy nie działają. 

Jak masz czym to wyłącz w liczniku obecność ESP, może przynajmniej komunikat zniknie. 

Najlepiej by było reklamować naprawę. Rozumiem, że sam wyjąłeś pompę i wysłałeś do regeneracji? Ciężko będzie o reklamację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sam ja wyciagalem i wysłałem do regeneracji. Teraz zrobi to warsztat ze względu na brak wolnego czasu u mnie. 

Miałbyś jakiś pomysł jak to ugryźć? Bo moja linia jest taka, że jakoś musiałem przed wysyłką odczytać kody błędów ze sterownika ABS, natomiast teraz po ich naprawie występuje brak komunikacji z nią.

Ogólnie pracownik tej firmy mówił że sterownika nie ruszali więc to nie ich wina. Ale coś się wydarzyło bo nie idzie się połączyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym próbujesz się połączyć z pompą? Moje pomysły się wyczerpały. Gdybyś miał drugą pompę do podłączenia to można by sprawdzić czy to wina instalacji samochodu czy sterownika pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Launchem bez problemu przed ich naprawą łączyłem się kilkukrotnie. 

Po ich naprawie ani tym Launchem ani jakimś co tam mieli dostępne w warsztacie. 

Co do podłączenia to chyba wszystko sprawdzone - piny, bezpieczniki..

Odnoście - jakbym podłączył drugą jakąś pompę to musiałbym odłączyć te wszystkie moduły gdzie jest przypisany licznik by nie przepisało mi z tej nie wiadomej pompy? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piny i gniazda sprawdzone, nic nie widać by było wygięte. 

Dodam jeszcze, że u mnie ta wtyczka z wiązką kabli jest w dwóch częściach tak jakby. Czyli czarna pokrywka z żółtą dźwignią która zachacza się u dołu i zakrywa kable - oddziela się od pozostałej części wiązki. Wiem, że ta żółta dźwigienka opuszcza "rygle", które dociągają wiązkę do pompy - jakoś sobie radzę przytrzymując ją by nie odskakiwała i domykam żółtą dźwigienką do końca tak, że widać jak dochodzi do końca i jest równolegle dociśnięta po całej jej długości. 

Zdjęcie pinow z pompy ABS

 

IMG_20220203_142532.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, problem już rozwiązany. Przyczyną było nie wiadomo jak i przez co uszkodzony sterownik i przez to brak komunikacji. Po odesłaniu firma poinformowała mnie, że taka naprawa sporo wyniesie, ale ze oddałem ją wcześniej do nich na regeneracje to mi to zrobią. Finalnie pompa nie ma żadnych błędów i działa jak należy.

Dzieki za zaangażowanie! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Może komuś się przyda.

Miałem podobny problem - brak komunikacji z pompą ABS oraz dwie kreski zamiast prędkości + kontrolka ABS i komunikat odnośnie usterki układu hamulcowego.

Zakup Megane III coupe 2010 1.5 dci 81kW w takim to w/w stanie.

Kupiłem na ryzyko używaną pompę ABS o identycznych nr tj. 476603625R, 95CT2AAY1, 100207-0205.4 i po wymianie samego sterownika problem zniknął (oczywiście wcześniej sprawdziłem napięcie na pinie 1 i 14 - było, na 20 było dopiero przy włożonej karcie).

Zanim zacząłem demontaż starej i montaż zakupionej - podłączyłem ją pod wtyk wiązki i od razu problem zniknął - od razu więc wiedziałem, że warto się pomęczyć i wymienić.

Wymieniłem sam sterownik, choć nie ukrywam, że trzeba się mocno namordować, ale się da to zrobić bez konieczności rozszczelnienia układu hamulcowego.

Wg przekazanej mi wiedzy przez znajomego mechanika, jeżeli rozszczelni się układ hamulcowy to po normalnym jego odpowietrzeniu, trzeba jednak później odpowietrzyć również sam ABS przy użyciu komputera odnośnie każdego koła.

Zdjęć w trakcie pracy niestety nie robiłem, a szkoda.

A więc po kolei:

1. demontaż podszybia

2. demontaż nadkola prawego

3. zdjęcie koła przedniego prawego

4. demontaż rury dolotu (od dołu jest dobry dostęp do dwóch śrub mocujących na sztywno) - demontowałem część elastyczną (harmonijkę) oraz sztywną, schodzącą w dół

5. demontaż rury intercoolera nad silnikiem (z tyłu silnika jest wsuwka, która wychodzi bez problemu)

6. demontaż klipsa trzymającego przewody przechodzące nad pompą ABS (2paliwowe i 1 klimy) - trzeba zrobić jak najwięcej "luzu" w okolicy pompy ABS 

7. poluzowanie klipsa trzymajacego przewód klimy (tego samego z w w/w punkcie)

8. demontaż klipsów trzymających osłonę termiczną grodzi

9. odkręcenie przewodu przykręconego pod pompą ABS (masa) - przewód ten wychodzi w niedalekiej odległości od wtyku do sterownika ABS z tej samej wiązki - dzięki temu będzie można wysunąć bardziej wiązkę i podłączyć nową pompę "na sucho" do sprawdzenia, czy się komunikuje

10. odłączenie wtyczki pompy ABS

11. podłączenie wtyczki pompy ABS do "nowej pompy" - w moim przypadku błędy zniknęły, ale - jak słusznie wskazywano - nadpisało mi stan km na liczniku - na szczęście tylko o 3 tys. km i nie będę nic z tym robił - niech tak zostanie (pojawiło się również na liczniku wskazanie - 0 km w miejsce dotychczasowych dwóch poziomych kresek w tym miejscu)

TERAZ najtrudniejsze pkt. 12-19:

12. na wysokości niedostępnej do tyłu (zlokalizowanej najbardziej w stronę przodu auta) śrubki łączącej elektronikę z mechaniką pompy ABS wywierciłem otwór od strony nadkola, tak aby móc odkręcić tą śrubkę torxem śrubokrętowym (te bliżej ściany grodziowej będzie można odkręcić przez szczelinę od strony nadkola przy ścianie grodziowej)

13. wykręcenie w/w śrubki

14. nie pamiętam dokładnie, ale chyba w tym momencie odkręcenie (od dołu) śrubki mocującej pompę abs do jej podstawy (od strony przedniej auta, śrubki od strony ściany grodziowej raczej się w tym momencie nie da, bo nie ma do niej odpowiedniego dostępu)

15. odkręcenie 3 śrub trzymających pompę ABS do jej podstawy

16. odkręcenie 2 śrubek łączących sterownik z hydrauliką pompy ABS (od strony nadkola)

17. po odpowiednim podważeniu (ja to robiłem trzonkiem młotka) pompy, będzie możliwość odkręcenia (od dołu) drugiej śrubki (torx) łączącej pompę ABS z jej metalową podstawą

18. wyjęcie podstawy metalowej pompy ABS

19. po podważeniu pompy (jak w pkt 17) rozłączenie elektroniki z mechaniką pompy ABS (musi być odpowiednio dużo miejsca, ponieważ elektronika ma po środku długi trzpień)

20. wsunięcie nowej elektroniki pompy ABS i powrotny montaż, tj.:

21. wsunięcie podstawy metalowej pompy ABS

22. przykręcenie od dołu dwóch śrubek łączących podstawę z samą pompą

23. skręcenie elektroniki z hydrauliką pompy ABS trzema śrubkami (z wykorzystanie uprzednio wywierconego otworu na potrzeby trzeciej śrubki)

24. przykręcenie podstawy pompy ABS (3 śruby)

25. przykręcenie masy z wiązki idącej do pompy ABS (poniżej samej pompy ABS)

26. podłączenie wtyczki pompy ABS

27. mocowanie klipsów osłony termicznej ściany grodziowej

28. montaż klipsa przewodów paliwowych i klimy

29. montaż klipsa przewodu klimy

30 montaż osłony górnej silnika (o ile była demontowana) 

30. montaż dolotu intercoolera

31. montaż dolotu powietrza

32. montaż podszybia i wycieraczek

33. montaż nadkola i koła

34. i gotowe - prędkościomierz też działa, kontrolka ABS już się nie świeci, samochód wykonuje test systemów i pojawia się napis OK (nie ma już komunikatu o awarii systemu hamulcowego) 

Opisałem powyżej jak wymienić elektronikę pompy ABS w sytuacji, gdy nie ma z nią komunikacji oraz przy niecieknącej hydraulice.

Jeżeli pompa również ma ślady nieszczelności (cieknie), to nie ma sensu wymieniać samej elektroniki i wtedy trzeba wymienić całą pompę - dużo łatwiejsza robota, ale połączona z późniejszym odpowietrzaniem samego układu hamulcowego oraz odpowietrzaniem układu ABS z użyciem komputera z oprogramowaniem, którego nie każdy posiada).

Zajęło nam to z synem łącznie ok. 5 - 5,5 godziny. Myślę, że jak dla laików, którzy czasami lubią grzebać w aucie to i tak dobry wynik.

Zdecydowaliśmy się na samodzielną wymianę tylko elektroniki  z uwagi na brak kompa, ale też i samej wiedzy, jak się przy jego użyciu odpowietrza układ ABS.

Potwierdzam również informację, iż pompa ABS faktycznie nadpisuje stan km na liczniku.

Pytanie do kogoś, kto dysponuje odpowiednią wiedzą - czy jeżeli numery 476603625R, 95CT2AAY1 na innej pompie będą te same, to czy dalsze oznaczenie o nr 100207-0205.4 ma znaczenie? Np. 100207-0222.4

Pozdrawiam wszystkich.

A.

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!