Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z rozrzadem nie ryzykowalbym jeśli samochód jest z za granicy. Do niego  musi być warsztat co ma osprzęt do Francuzów. Z tego wynika, że prace możesz podzielić na dwa razy jeśli nie pokonujesz na codzień dużych odległości. Zrobisz porządnie hamulce to masz spokój na 50 kkm. Na tarczach i klockach nie należy oszczędzać. Masz na forum wiele tematów na ten temat. Ja preferuję tarcze TRW i miękkie klocki ATE, które brudzą alusy, ale  gładkie tarcze wytrzymują dwie ich zmiany, oczywiście poza oryginałem. Tak mam również w Lagunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć gdzie to zrobić. Oprócz ściągacza sprężyn należy mieć przyrząd do wkręcania tłoczków, dobre narzędzia i trochę chemii. Można zrobić samemu, ale trzeba mieć trochę doświadczenia. Widziałem już przełamane sztywne przewody hamulcowe, czy puchnące przednie. To że większość użytkowników tego forum nieźle sobie z tym poradzi nie oznacza, że każdy to potrafi zrobić dobrze, żeby coś nie poprawiać. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja działam głównie na osiedlowym parkingu. Wymieniam klocki tarcze łączniki,  końcówki drążki,  wymieniam płyn hamulcowy, konserwacje. A ponadto sprzątam, kiedyś pierwszą sondę wymieniłem. Uszczelnienie pokrywy zaworów,  wymiana świec,  akumulatora, wycieraczek itp... oraz konserwację hamulców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc zaznaczyłem tylko, że "można"  nikomu nie dyktując niczego jeśli ma odrobinę pojęcia i nie chce tracić bezmyślnie kasę. Tym bardziej nie miałem zamiaru @Renia08 ściągać majtek. Skoro chce się zabrać głos to trzeba wiedzieć, o czym się pisze.

Również mieszkałem w blokowisku, ale i tam są garaże czy ma się znajomych z jakimś podwórkiem i kupując zgrzewkę browaru można załatwić sprawę tylko trochę chęci.

Bynajmniej wówczas ja miałem takie podejście :)

 

21 godzin temu, jabrze napisał:

 Oprócz ściągacza sprężyn należy mieć przyrząd do wkręcania tłoczków,

 

Masz rację. To również nie jest jakiś ogromny wydatek a jeśli ktoś lubi majsterkować przyda się do końca żywota.  Do wkręcenia można również wykorzystać inne sposoby, da się wkręcić min. kluczem od kątówki <piwko>

Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napisałem że tymi ściągaczami nie da się tego zrobić. Są za slabe, sprężyny z meganki są chyba z tytanu. Tak ogólnie to robię wszystko sam i również pod blokiem albo pod drzewkiem na działce. Da się tanio ale nie zaesze, jak u mnie gdzie jechałem z wyjęta kolumną do mechanika błagać o pomoc. 

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elf napisał:

Masz rację. To również nie jest jakiś ogromny wydatek a jeśli ktoś lubi majsterkować przyda się do końca żywota.  Do wkręcenia można również wykorzystać inne sposoby, da się wkręcić min. kluczem od kątówki <piwko>

Do Megane pasuje klucz do kątówki, ale ja mam kontakt z różnymi samochodami. Kiedyś bez takiego przyrządu nie raz się męczyłem..Przód trzeba wcisnąć i on bardzo ułatwia, żeby wężyk hydrauliczny zachować nienaruszony.

55 minut temu, Renia08 napisał:

sprężyny z meganki są chyba z tytanu

Sprężyny we francuzach należą do miękkich. Wyobraź sobie jak twarde są w samochodach sportowych. Tu najlepszy jest stary rodzimy przemysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!