Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Check Engine" i praca na 3 cylindrach


allure09

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Jestem nowym forumowiczem ale nieszczęśliwym posiadaczem Megane 2 1.6 16V 115KM.

Samochód ściślej użytkuje żona, kupiła go 7 lat temu. Tyle ile razy ten samochód już napsuł krwi absurdalnymi usterkami jest zatrważające ale do rzeczy. 

 

Jakiś czas temu samochód zaczął wibrować i lekko poszarpywać i dochodziła przy tym mrugająca kontrolka "check engine". Potrafił przejechać kilka kilometrów i nic a za moment znowu "check". Wyglądało jakby jeden cylinder przestał pracować.

Mechanik podłączył komputer i rzeczywiście cylinder nr. 2 nieaktywny (coś w stylu błąd mieszanki )

Wymienił świece, cewke. Przejechałem 20 km i problem powrócił. Podłącza komputer i dalej ten sam błąd. 

Wymienione wtryski, przejechane kilkanaście kilometrów i znowu to samo. Podejrzenia wskazują już tylko na uszkodzony sterownik

 

Zanim właduje kolejne pieniądze w naprawę i adaptacje nowego sterownika chciałem zapytać czy szukać przyczyny jeszcze gdzieś indziej czy już tylko sterownik wchodzi w grę? 

 

Chce po prostu doprowadzić ten samochód do sprawności, pozbyć się go i zapomnieć  o nim. Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka, świeca... Musiałbyś wiedzieć czy występuje cały czas błąd na jednym cylindrze. Zamienić najpierw cewkę zamienić z inną i sprawdzić czy błąd się przeniesienie. Jeśli nie to zrobić to samo ze świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, allure09 napisał:

Wymienił świece, cewke.

Przejechałem 20 km i problem powrócił. Podłącza komputer i dalej ten sam błąd. 

Wymienione wtryski, przejechane kilkanaście kilometrów i znowu to samo.

Podejrzenia wskazują już tylko na uszkodzony sterownik

1/Polecam świece; beru Z193 ; denso K20TT ;

     - wszystkie świece i cewki muszą być suche i czyste,

     - odległość elektrod 0,7 mm,

2/ Zatankować paliwo 98 oktan na sprawdzonej stacji,

3/ Zapewnić szczelność czujnika map - sensora,

4/ Wymienić filtr powietrza,

5/ Przeczyścić;

    - klemy i czopy biegunów akumulatora,

    - czoła czujnika wału i wałka,

   -  połączenia elektryczne kostki od sond lambda oraz w UPC,

Warto abyś podał numer błędu


 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

1. Właśnie założone są Beru Z193 

2. Dziś w drodze do pracy zatankuje

3. Czujnik wydaje się być szczelny 

4. Filtr powietrza wymieniony 2 miesiące temu 

5. Klemy wyczyszcze 

- czujnik położenia walka wymieniony w zeszłym roku na Boscha. 

 

Dzis odłączałem wtyczki cewek po kolei od lewej strony 

1 kostka - Odłączenie dławiło silnik 

2 kostka - zaczął bardziej telepać ale nie zgasł 

3 kostka - jak w drugiej 

4 kostka - dławiło jak w pierwszej. 

 

Zatankowałem 98, niestety żadnej poprawy. 
Nie pamiętam jaki był kod błędu na komputerze ale był opisany jako "wypadanie zapłony na cylindrze nr.2 ". 
Cewki wykluczone, świece też.  Pozostaje jeszcze uszkodzony MAP Sensor lub sterownik silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, allure09 napisał:

Pozostaje jeszcze uszkodzony MAP Sensor lub sterownik silnika. 

Map nie ma związku. Prędzej uszkodzona  wiązka niż sterownik silnika. Sprawdza się ją pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkluczam cewkę a nie wykluczam.

Świece tylko Denso IK20TT. Odstęp elektrod: najlepszy kop ma na 1.1 mm.

Wkluczam świece.

Do tych aut trzeba podchodzić z rozwagą: za nim pojawił się check to silnik już dawno drgał, przerywał,  dławił się. Tych aut nie wolno eksploatować na zasadzie świeci się  kontrolka to dobrze, to znaczy że działa. 

Cewka podmieniona jest nowa czy ? Świece nowe czy jeszcze dobrze wyglądają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, szwagier24a napisał:

Wkluczam cewkę a nie wykluczam.

Jeśli uszkodzone są dwie na pierwszym i na czwartym cylindrze. Zrozumiałe, że jedna wpływa na drugą pracującą w sekcji, ale tak prostą wymianę cewki moja córka zrobiła w drodze ze wskazówkami na telefon (bez połączenia wideo) bardzo daleko od domu. Poradziła sobie z wysłuchaniem  silnika po jego pracy metodą eliminacji przez odpinanie zasilania. Nie sądzę, żeby autor tematu temu nie podołał, chyba, że prędzej były drobne problemy których nie zauważał.

Odnośnie odstępu elektrod i kopie to nie ten silnik. Odstęp większy od 0,9 to do pracy na lpg, bo na samej benzynie ma sparaliżowane najniższe obroty.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, szwagier24a napisał:

Wkluczam cewkę a nie wykluczam.

Świece tylko Denso IK20TT. Odstęp elektrod: najlepszy kop ma na 1.1 mm.

Wkluczam świece.

Do tych aut trzeba podchodzić z rozwagą: za nim pojawił się check to silnik już dawno drgał, przerywał,  dławił się. Tych aut nie wolno eksploatować na zasadzie świeci się  kontrolka to dobrze, to znaczy że działa. 

Cewka podmieniona jest nowa czy ? Świece nowe czy jeszcze dobrze wyglądają?


Nic takiego nie było. Zaczął mrugać check engine i zaczęło się drganie i spadek mocy.  Pojechałem do mechanika, wyszedł błąd "wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2". Wymienił cewkę NA NOWĄ i przy okazji świece NA NOWE Beru Z193. 

Odebrałem od mechanika, przejechałem 25 km i pięknie jeździł. Kilka godzin później jadąc do pracy na nocną zmianę po przejechaniu 2 kilometrów to samo. 
Znowu komputer, znowu ten sam błąd tj. "wypadanie zapłonu na cylindrze nr.2". 
Do wymiany poszedł wtryskiwacz nr 2. 
Znowu jakieś 20-25 km przejechane i pięknie jeździł. Dzisiaj rano żona jedzie do pracy i po 2 kilometrach znowu to samo. 

Jutro auto jedzie do mechanika i dalsza diagnoza, bo pomysły się kończą i cierpliwość do tego auta także.  

 

10 minut temu, jabrze napisał:

Jeśli uszkodzone są dwie na pierwszym i na czwartym cylindrze.

 

Dzis odłączałem wtyczki cewek po kolei od lewej strony 

1 cylinder wtyczka - Odłączenie dławiło silnik i gasł 

2 cylinder wtyczka - zaczął bardziej telepać ale nie zgasł 

3 cylinder wtyczka - też zaczął bardziej telepać ale nie zgasł 

4 cylinder wtyczka - dławiło jak w pierwszej i gasł 

 

Edytowane przez allure09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, allure09 napisał:

Dzis odłączałem wtyczki cewek po kolei od lewej strony 

1 cylinder wtyczka - Odłączenie dławiło silnik i gasł 

2 cylinder wtyczka - zaczął bardziej telepać ale nie zgasł 

3 cylinder wtyczka - też zaczął bardziej telepać ale nie zgasł 

4 cylinder wtyczka - dławiło jak w pierwszej i gasł 

Cylindry liczy się od strony skrzyni;

    - profilaktycznie cewka 3 do wymiany na nową, bo działa równocześnie z cewką numer 2,

Żywotność sond lambda to ok; 100 do 160 kkm;

   - wymiana tylko na oryginały - bo zamienniki szybko padają,

   - zużyte mogą działać ale nie w pełnym zakresie,

Dokonać pomiaru ilości wypadań zapłonu na poszczególnych cylindrach;

   - gazu nie ma !!!!

Kiedy wymieniany był rozrząd;

   - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnym jest, że sonda wyrzuci błąd przy wypadaniu zapłonów, ale nie oznacza,że jest zepsuta - wręcz przeciwnie - działa prawidłowo i do usunięcia usterki lepiej jej nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ze strony układu paliwowego i zapłonowego mamy wykluczone przyczyny to nie pozostaje nic innego jak ustalić czy kompresja na drugim cylindrze jest porównywalna z pozostałymi. Niemniej pomiar może być mylący, bo jeżeli usterka występuje po konkretnym nagrzaniu silnika objawia się usterka - zawiesza się hydrauliczny popychacz zaworu?

Jeżeli winien był wtryskiwacz, którego "zepsuło" paliwo to historia mogła się powtórzyć. Ja również miałem przypadek z zepsutym wtryskiwaczem, ale wtedy LPG pomogło mi w diagnostyce - na LPG było ok, ale na PB były drgania - błędu nie było, checka również. Dlatego pisałem, że za nim pojawi się konkretny błąd są objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest u mechanika, ryzykujemy i wymieniamy sterownik, który wydaje się być największym podejrzanym. 

 

W dniu 10.03.2022 o 18:47, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Tu jest szkopuł bo usterka występuje na zimnym i na nagrzanym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!