Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana klapy Megane II


amon21

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem taki problem że po wciśnięciu guzika otwierającego klapę było słychać prace silniczka ale klapa się nie otwierała. Aby naprawić należy rozebrać tapicerkę, odkręcić zamek, zdjąć białą osłonę zamka (na zatrzaski), wyjąć silniczek i tam są 2 koła zębate powinny też być 2 plastikowe części które odłamały się od większego koła zębatego. W kole zębatym są dziury w tych 2 ułamanych częściach również wiec przymocowałem ja ze pomocą gwoździ które zaklepałem jak nity. Duże koło zębate wyciągamy przez wybicie osi. Składamy i u mnie chodzi lepiej niż po kupnie samochodu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą naprawiłem otwieranie klapy :)

U mnie przełamał się przewód od zasilania silniczka, oczywiście w osłonie gumowej na łączenu klapy z nadwoziem. Z wyglądu był idealny dopiero mocne szarpanie wskazało winowajcę, przewody w środku są sztywne i słabej jakości. Przy okazji wymieniłem zamek, od jakiegoś czasu nie sygnalizował otwarcia klapy - uszkodził się mikroprzełącznik wewnątrz zamka. Jeśli ktoś szuka zamka to taki sam jest w Scenicu II, Clio III, Modusie - kody fabryczne: 8200076240 i 8200947699. Nie ma sensu przepłacać na allegro za używany typowo z Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich użytkowników forum, u mnie problem podobny, brak możliwości otwarcia tylnej klapy, więc otwarłem ją od środka zdemontowałem przycisk otwierania klapy w celu sprawdzenia czy jest ok no i pech wypadła metalowa blaszka i teraz mam problem bo nie wiem jak ma być założona .Jeżeli to możliwe to proszę o pomoc .Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Potrzebuje pomocy. Od wczoraj wieczór nie mogę otworzyć bagażnika. Dzisiaj byłem u kolegi, bagażnik otwarty od środka, wszystko rozebrane i sprawdzone. Zamek jako tako działa,przełącznik otwierania klapy jakąś reakcje daje bo sprawdzane było na przyrządzie. Bezpieczniki pod kierownicą też są ok.

A teraz jak klikam przyciskiem na karcie żeby zamknąć bagażnik to nic nie miga, kliknę drugi raz to normalnie raz mignie światłami jak zawsze, a i tak zamknięty jest. Już nie wiem co zrobić. Czy któraś część działa nie tak, czy coś na kablach ale prąd też dochodzi.

Auto to MII Ph II Grandtour

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Witam wszystkich.jak w załączonym temacie mam problem z elektryka klapy bagażnika. dokładniej mówiąc chodzi mi o otwieranie jego. kupiłem megane pare dni temu ale bagażnik sie nie otwierał i nie otwiera. czytałem wiele tutaj o tym ale nic sie nie sprawdziło.i teraz mam wielki problem.nie będę co chwile wchodził i otwierał go od wewnątrz. dodam ze sprawdzałem kable,czujnik dotykowy,sam zamek, i wszystko działa, może mi ktoś podpowiedzieć co jeszcze może być ? Może to być wina słabego akumulatora?

 

Kolego, nowe zdania zaczynamy od dużej litery. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam ponownie

Dwa dni temu przestał mi się otwierać bagażnik. Stwierdziłem, że pewnie znowu przetarł się kabelek w wiązce i miałem się za to zabrać dzisiaj ale rano podczas otwierania samochodu nie łypnęły mi światła kierunkowskazów co mnie trochę zaniepokoiło. Próba ponownego zamknięcia samochodu zakończyła się fiaskiem (zachowuje się tak jakby któreś drzwi były otwarte). Podczas jazdy cały czas wyświetlał się komunikat, że klapa bagażnika jest otwarta - jakież było moje zdziwienie gdy to ujrzałem, ponieważ do tej pory otwarcie klapy bagażnika nie powodowało pojawienia się takiej informacji (nawet nie świeciła się kontrolka na desce).

Ochoczo przystąpiłem do łączenia kabelka. Po tym zabiegu bagażnik zaczął się otwierać ale o zgrozo nadal nie mogę zamknąć drzwi centralnym zamkiem bo od razu następuje ich otwarcie - muszę zamykać kluczykiem każde drzwi z osobna (trochę uciążliwe).

Na pierwszy ogień chciałem sprawdzić zamek bagażnika ale niestety jedna ze śrub tak się zapiekła, że nie mogłem jej odkręcić tymi kluczami, które miałem pod ręką - polałem WD40 i spróbuję jutro bo dzisiaj to już chyba nic z tego nie wyjdzie.

Czy ten czujnik otwarcia klapy bagażnika znajduje sie w tym samym miejscu co zamek czy jest może zlokalizowany gdzieś indziej?

Pytanie, czy to w ogóle dobry trop? Może powinienem sprawdzić coś jeszcze?

Czekam z niecierpliwością na wskazówki. Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już na forum: < zobacz > - "czujnik" czyli mikroprzełącznik jest w zamku, pewnie dostał wilgoci lub padł i sygnalizuje ciągle otwarcie klapy, dlatego nie możesz zamknąć auta.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kataryniarz - dzięki za info, widzę, że post został przeniesiony do tematu który podałeś :)

Udało mi się przywrócić stan sprzed awarii - tzn. działa otwarcie bagażnika i mogę zamknąć samochód centralnym zamkiem.

W zamku zaśniedział i pokruszył się 3 pin (postaram się to naprawić domowymi sposobami - szkoda wydawac stówy na zamek). Zastanawiam się jednak nad przewodami wychodzącymi z kostki. Tam są cztery sztuki identycznych czarnych kabli, natomiast w gumowym peszlu łączącym klapę bagażnika z resztą samochodu mam tylko trzy - czy jest taka możliwość aby ten jeden przewód przechodził w jakimś innym miejscu?

Tak się jeszcze zastanawiam, co w przypadku gdy auto znowu będzie sygnalizować otwartą klapę bagażnika i nie będę mógł zamknąć samochodu centralnym zamkiem? Z drzwiami nie ma problemu bo można je zamknąć ręcznie ale czy w taki sam sposób można postąpić z klapą bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czołem

I mnie dopadła ta miła usterka...

Nie mogę otworzyć klapy w swojej MII phII Grandtour.

tzn. normalnie nie mogę :(

Otworzyłem klapę od wewnątrz przy pomocy wkrętaka i stosownej dźwigienki w zamku.

- wyciągnąłem switch'a - jest w 100% sprawny (nawet go rozebrałem - w środku czyściutko i sucho)

- wykręciłem zamek - wygląda jakbym go wyjął z pudelka...

- odłączam od zamka kostkę, "zamykam" go wkrętakiem, podpinam kostkę -> zamek się sam "otwiera" - po ponownym "zamknięciu" zamka pozostaje zablokowany

Pozostaje mi sprawdzenie wiązki...

Dwa pytania:

- czy na stykach switch'a będzie napięcie (wartość ?) w stanie normalnym (NO - wejście do którego jest podłączony ma chyba jakiś potencjał) ?

- czy jest jakiś sposób na wydobycie z nadwozia i klapy gumowej osłony kabli (taki który jej nie rozwali) ?

Pozdrawiam

dccman

 

PS.

Gdzieś tu na Forum ktoś napisał, że switch w klapie jest normalnie zwarty.

Rozebrałem go - konstrukcja jest wyraźnie NO nie NC (wciśnięcie zwiera styki) <czerwona>

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem o sposób jego bezdestrukcyjnego demontażu ;)

 

EDIT:

 

Bałem się tej gumowej osłony... niepotrzebnie.

Wkrętakiem podważona z obu stron (od kabiny i od klapy) miękko wychodzi.

Jeden czarny cienki wyszedł sobie z niej luźno - z drugiej strony też.

Połączyłem je -> wcisnięcie switch'a od otwierania - włącza się światło w bagażniku...

O by cię... - to kabel od switcha w zamku - kontrola stanu klapy.

Pomajtałem jeszcze kabelkami w osłonie - wylazła druga "parka" ;)

Prawidłowo sparowałem -> działa. Zabezpieczyłem obie parki koszulkami termo.

 

Jutro to porządnie połącze wstawkami kabli. Ale - chcę wyciągnąć wiecej wiązki z klapy tak aby odsłonić kable w miejscu zaginania i je oblukać (są tam jeszcze inne cienkie w tym jeszcze jeden czarny) coby nie robić tego samego za dwa miesiące :!:

Do tego trzeba odkręcić spojler i odpiąć trzeci stop (trenowałem to kwartał temu - zaśniedziały styki wewnątrz lampy - w gniazdach na płytce...).

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam poproszę o pomoc mam wielki problem ze złożeniem tego przycisku od tylnej klapy składa się tylko z 4 elementów a ja i tak nie wiem jak działa a gapię się w niego od 2 godzin w środku była metalowa blaszka która oczywiście wypadła i nie wiem jak ją włożyć aby to działało

 

cięcie x2

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich Użytkowników forum. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Scenica II z 2004r. jak się okazało z zepsutą klapą bagażnika. Mianowicie klapa się otwiera tylko w przypadku odpaleniu samochodu. Wtedy mogę wyjść i sobie klapę elegancko otworzyć :). Wyświetlacz na desce rozdzielczej pokazuje otwarcie klapy.

Natomiast przy zgaszonym silniku nie otwiera się klapa z pilota (trzeci przycisk na karcie), nie słyszę mechanizmu zamka natomiast kierunkowskazy "migają" tak jakby było wszystko w porządku.

Troszkę przeszukałem to forum i stąd moje pytanie szukać przyczyny w tych kablach między nadwoziem a klapą czy to może być inna przyczyna? Dodam jeszcze, że oświetlenie bagażnika świeci mi się cały czas zarówno przy otwartej klapie jak i zamkniętej. Musiałem rozpiąć wtyczkę. Proszę o jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam

Mar 1234

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!