Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Silesia Cars nie podejmie się. Raczej muszę wziąć na wstrzymanie albo całkiem dać sobie spokój. Czekam jeszcze na odpowiedź z jednej firmy. 

Szwagier - gdzie instalowaleś? Nie umiem się doczytać. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sylwekdm napisał:

Podziękuj Panu Krystianowi z Auto-Mix Skrzyszów i znajdź naprawdę dobrego montera. Komentarze na googlach kupione za zniżki na serwis. Wstawiają dwa filtry fazy lotnej i wydłużają przegląd do 30 tyś, co wg mnie już od razu na starcie skreśla warsztat, a jeśli w dodatku nie chce Ciebie poinformować, za co chcesz zapłacić grube pieniądze, to już skandal.

 

Ja mam jeden filtr.

Komentarzy kupionych przez konkurencję nie czytałem :-) a instalację założyłem.

Faktycznie, pan Krystian nie informuje co założy - grunt że nie LR czy BRC. Twierdził, że założyli parędziesiąt szt. instalacji do tego silnika w różnych samochodach - chwalą się tym na YT.

Istnieją mniej lub bardziej racjonalne przesłanki aby nie montować KME, ja jestem żywym dowodem, że nie mam choinki na liczniku, silnik pracuje wzorowo, tak samo jak instalacja. Istnieją domniemane przesłanki, że ustawiony jest kasownik błędów, ale jak na razie ta teoria mi się nie klei bo: podczas pracy silnika nie da się kasować błędów, w programie nie jest ustawiony kasownik jakichkolwiek błędów: zarówno PB jak i LPG.

 

Przeglądy mam: x1 do roku lub 20+1 tyś. km - co nastąpi wcześniej

Zakładałem w Automix.

Warto zastanowić się nad ofertą samochodu zastępczego, który w przypadku awarii i konieczności naprawy w AM można wypożyczyć za "darmo" pod warunkiem wykupienia w dniu odbioru samochodu po montażu. Ceny zaczynają się chyba od 500 PLN na 5 lat.

Jeżeli chcesz jeździć na gazie to możesz spróbować w Abarcie, GZW, EGP (BRC), Czakram (BRC).

Z KME to jest tak: sieje błędami podczas pracy na gazie, ale:

- są to błędy tymczasowe (nie powodują zapalenia check) między innymi błędy adaptacji wtryskiwaczy do minimalnego czasu wtrysku - o tym pisze KME w materiałach, ale: u mnie wystąpiły błędy: położenia fotela kierowcy, błędy ciśnienia w ósmym cylindrze itp. - błędy same znikają i pojawiają w każdej minucie inne.

- błędy generują się ze względu na podłączenie sterownika do instalacji OBD pojazdu - po rozłączeniu komunikacji instalacji LPG z OBD w programie diagnostycznym, błędy przestają się generować. O sytuacji informowałem mailowo KME, ale nie raczyli nawet odpisać od prawie 4 miesięcy - może nadal mają feliz navidad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2023 o 19:41, Pepone napisał:

Czy 6 kPLN za instalacje do 1,33 Tce to akceptowalna cena? W komplecie zbiornik w miejsce koła i tankowanie pod klapką. 

 

Uważam, że cena akceptowalna. Ceny instalacji trochę spadły, a instalacje są coraz lepsze, popatrz też na to z innej perspektywy, wkładając 6kzł podnosisz wartość auta, tania eksploatacja auta to przy sprzedaży ważny argument, wystarczy zajrzeć na ogłoszenia i do komisów jak dobrze sprzedają się auta z LPG, ponadto masz zasilanie dwóch paliw, a ostanie czasy i niepokój na stacjach benzynowych pokazały, którego paliwa najczęściej brakowało, nikt nie tankował Pb czy LPG do 1k litrowych ``mauzerów``, zdarzały się braki Pb95, ale wysokooktanowa Pb98 i 100 oraz LPG były dostępne, mamy większość aut z LPG i w tym czasie nie napotkaliśmy problemów z tankowaniem. Jeśli zakupiłeś sobie nową M3 z 1,33TCe i nie wydałeś 9kzł więcej za silnik inne paliwo to możesz teraz tą kasę poświęcić na instalację LPG, i jeszcze 3kzł Ci zostaje, ponadto będziesz miał najtańszą jazdę i 140KM pod nogą.        

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier - bardzo dziękuję za szczegółową odpowiedź!

Temat zgłębiałem już w pierwszym roku użytkowania auta ale wtedy 1,3 TCe był mylony z 1,2 i nawet trudno było przekonać gazownika że 1,3 to GDI skoro on robił juz n-sztuk 1,2 i ma to obcykane, i że to jest to samo itp. Tylko że niektóre 1,2 były MPI a niektóre GDI (chyba że się mylę).

Po 4 latach zachęciły mnie filmiki dotyczące 1,3 plus odrobina marketingu z rozmowy itp. Czerwona lampka mi się zapaliła kiedy SC bez wahania powiedziało "nie". Oczywiście można toczyć spór że to ich problem skoro AM ogarnia ale ja wolę być mega ostrożny bo w razie problemów spadną one na mnie. Silniki 1,3 wydają mi się bezawaryjne co, paradoksalnie, jest problemem - mechanicy mają bardzo małe doświadczenie a ASO z natury omijam. Dlatego też pakowanie się w fazę post-eksperymentalną z tymi instalacjami przekracza akceptowalne dla mnie granice ryzyka.   N-letnia gwarancja na LPG mnie jakoś nie urzeka bo każda gwarancją jest rodzajem "niewoli" a jej egzekucja to droga przez mękę. Przerabiałem to już ze swoim M IV.

Sławek - takie podejście do klienta pewno niektórych odstrasza ale jak widać biznes KK się rozwija i trudno tego nie zauważyć. Rabat za ocenę w moim odczuciu to żenada ale w końcu cały świat "influłencerów" z tego właśnie żyje. A że klienci się na to łaszą to kwestia małego wyczulenia na żenadę - każdy ma swoją cenę. Influencer ma wyższą:-)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pepone napisał:

Tylko że niektóre 1,2 były MPI a niektóre GDI (chyba że się mylę).

 

1,2TCe na wtrysku pośrednim MPI to konstrukcja z lat 2008-12 model D4Ft poj. 1149cm o mocy 101-106KM występował w małych autkach jak Clio, Modus, Wind, natomiast ten drugi 1,2TCe na wtrysku bezpośrednim GDI  H5F 116-132KM poj.1197cm od roku 2012 w górę         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz uprzedzenia do Landi Renzo czy BRC to możesz spokojnie założyć.

Oczekiwane spalanie benzyny to od 0,6L + 7-8 L LPG. U mnie w KME: benzyna 0,8 wzwyż + 7-7,5 L LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

BRC

BRC nie ogarnie tego silnika. Poza tym jesteś skazany do końca życia na serwis w autoryzowanych punkcie nawet po gwarancji. A cena wymiany filtrów + skasowanie inspekcji zaczynają od 200 zł.

Samodzielna wymiana w innych instalacjach ok. 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wszyscy mają takie preferencje aby mieć taniej.

Wiem o użytkowniku BRC, który jest bardzo zadowolony i ponoć lepiej jego BRC ogarnia niż moje KME - niestety nie mamy możliwości udowodnić tego. Niemniej na obu instalacjach auta jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co biorę na wstrzymanie. Mimo że sam naprawiam (póki co z wyjątkiem klimy)  i serwisuję swoje auta to w ogóle nie zakładałem opcji grzebania w nastawach instalacji LPG. Podobnie jak nie tuninguje swoich samochodów ani nie grzebie w parametrach "paliwowych". Dla mnie jest oczywiste że producent czy instalator blokuje możliwość grzebania w parametryzacji. Zwróćcie uwagę, że żaden producent nie daje wolnego dostępu do narzędzi "po OBD" - czy to Clip, czy Hi Scan itp. I to większości wydaje się naturalne, choć oczywiście piracenie jest na całego. Tak samo logiczne jest dla mnie że producenci gratów pod LPG robią to samo. Chcesz mieć,  chcesz móc, to o kup sobie. Kwestia łączenie szeregowego filtrów - techniczny nonsens ale póki nie wycieka i póki nie blokuje się to działa. I tyle. A że filtr za 5 zł wsadzają w kwocie X razy większej - tak to działa. Wymiana oleju w ASO 700 zł (teraz nawet nie wiem) a ja robię to sobie za pół ceny, kupując droższy olej. Przy tańszym to może ok 1/3 bym sie zmieścił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2023 o 21:01, szwagier24a napisał:

Ale nie wszyscy mają takie preferencje aby mieć taniej.

Wiem o użytkowniku BRC, który jest bardzo zadowolony i ponoć lepiej jego BRC ogarnia niż moje KME - niestety nie mamy możliwości udowodnić tego. Niemniej na obu instalacjach auta jeżdżą.

 napiszesz co wiecej, co sie dzieje? checki ? przerywa? czy co

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje. Nic nie przerywa, nie szarpie, żadnych Serv się nie świeci,  brak komunikatów- poprostu auto jeździ i przynosi założone oszczędności - jakieś 16 PLN/100. Idzie lato to i oszczędności wzrosną  - spadnie zużycie benzyny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!