Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

Gwarant zablokował modyfikację hasłem i mogę jedynie nagrać oscyloskop chociaż wtedy da się podejrzeć trochę więcej.

Latem, jak wracałem znad morza to litrazowalem benzynę: 0,8 L. Później już miałem eksploatację bardziej mieszaną z przewagą miasta/krótkie odcinki to wyszło 1,2 L. Teraz pewnie sięgnę 1,5.

Natomiast gaz mało zmiennie bo w okolicy 6,9-7,1 się utrzymuje.

Jako ciekawostkę zamieszczam informację że poddałem gazowaniu 1.0 TCE. Pierwsze tankowanie 7,1 LPG.

 

Tankowanko benzyny: 1,1 L na 100 km na dystansie 1400 km. Gaz 6,94 L.

Wygląda na to że gazu przy moim stylu jazdy będzie palił 7 gazu i 1 benzyny. Spodziewałem się że będzie to 8 +1.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 19:03, szwagier24a napisał:

Kąt wyprzedzenia zapłonu zmierzony jak jeszcze nie miałem instalacji oscylował 5,5 - 8,5 stopnia.

 

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach: -2,3 do -3.

Kolego masz coś  wg; mnie nie halo;

1/ Komputer silnika oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

   a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
   b/ temperatury z czujnika ;

        - temperatury płynu chłodzącego silnika,

        - temperatury powietrza wlotowego,

   c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

   d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

2/ Oprócz typowych pomiarów warto;

       -  sprawdzić ilość spalań stukowych,

 3/ Minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu ;

      - to  sterownik działa jak w systemie awaryjnym,

         - najważniejsze jest bezpieczeństwo - nie ważny moment obrotowy, czy spalanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sylwekdm napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Torque jest akceptowalny. Znam dużo gorsze, które są bardzo popularne. Oczywiście zgadzam się z wymienionymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo oczywiście brak błędów zapisanych w sterowniku silnika.

W wolnej chwili zrobię pomiary Maxiecu, wyjmę bezpiecznik z instalacji gazowej.

Nie wiem czy sterownik w tym silniku zlicza ilość spalań stukowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 

 3/ Minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu ;

      - to  sterownik działa jak w systemie awaryjnym,

         - najważniejsze jest bezpieczeństwo - nie ważny moment obrotowy, czy spalanie 

Co to za bzdura.

Pierwsza jest ekologia i większość nowych samochodów tak ma nawet do -4.

 

Pomiary robione firmowym Lunchem z aktualizacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kosiarek ze stajni Renault mamy we flocie 0,9; wykończony 1,2; 1,4 i 1,6 stojący z podejrzeniem awarii silnika w ASO. Akurat 1,3 nie mamy, ale dopytam się o to kolegi z ASO.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc (wiem, nie zaczyna się od: Więc): nagrzałem silnik na benzynie i: kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych oscyluje od max -4 do - 0,5 stopnia - z reguły -2,5 do -0,5  - uważam że jest to OK. Ciśnienie listwy tak jak pisałem 98-99 bar. Licznik wypadania zapłonu: tu jest zagadka bo Maxiecu rejestruje coś w rodzaju licznika wypadania zapłonu: sumy przerw zapłonu po połączeniu i ważeniu w węglowodanie okna; i wyniki dla każdego cylindra są 0, ale: po przegazowaniu raz na trzecim, raz na drugim pojawia się wartość 22 po czym po chwili jest 0.

Mnie bardziej martwi fakt: korekta krótkookresowa jest na -6 do - 8%, długa na +14, na gazie jest gorzej bo krótka rośnie na 2-4%, długa zostaje w 0. Niepokoi mnie to, ale firma, która tą instalację zakładała twierdzi, że wszystko jest OK - klient się nie zna - jest debilem.

Myślę, że te korekty nie są na tyle groźne bo inaczej sterownik wyrzucił by błąd. Sprawdzałem czy występuje spadek ciśnienia gazu podczas buta: nie występuje.

Co do programów: Maxiecu ciągle się uczy - zbyt dosłownie tłumaczą odczytane parametry; Motordata źle odczytuje temperaturę spalin - ponad 100 stopni podczas gdy Maxi i Torque rzędu 400 - przez to myślałem, że mam uszkodzony czujnik temperatury spalin - tylko dla czego?

Sprawdzałem trzema programami: Motordata, Maxiecu, Torque - błędów w silniku brak; za pomocą dwóch różnych interfejsów: MPM-com i ELM 327 w tej właściwej wersji bo ma takiego który nie czyta Renaulta.

Pozdr.

Łukasz

20221027_201544.jpg

20221027_201947.jpg

20221027_202157.jpg

20221027_202219.jpg

20221027_202302.jpg

20221027_202330.jpg

20221027_202407.jpg

Andrzej-2010: dziękuję za czujność.

W dniu 27.10.2022 o 18:19, jabrze napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 przeczytaj dokładnie ten punkt :!: - aniewa

Najtrwalsza okazuje się najmniejsza "kosiarka", której jestem fanem - co prawda 1.0.

Dlaczego: błyskawicznie przełącza się na gaz, mój 1.3 potrzebuje zdecydowanie więcej czasu na rozgrzanie. 1.0 fajnie rozwija moc, czuć nagły przyrost mocy po przekroczeniu 2 tyś. obr., resztę robi skrzynia biegów - skrzynia 5, która uważam, jest lepsza od 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg; danych z tabelki  3 - od końca;

Absolutne ciśnienie w układzie dolotowym to 28 kPa;

  - znaczy to tyle, że podciśnienie wynosi 62 kPa,

  - a to oznacza, że  w układzie dolotowym są za duże opory przepływu,

 

Mniejsze podciśnienie w dolocie – to mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 

Absolutne ciśnienie w układzie dolotowym to 28 kPa;

  - znaczy to tyle, że podciśnienie wynosi 62 kPa,

  - a to oznacza, że  w układzie dolotowym są za duże opory przepływu,

 

Mniejsze podciśnienie w dolocie – to mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu

Hm, jak dobrze liczę to podciśnienie wynosi 72kPa. I jak najbardziej 28kPa to właściwe ciśnienie absolutne w kolektorze sprawnego silnika tego typu. I co więcej nie ma to nic wspólnego z oporami przepływu.

  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carsik napisał:

jak dobrze liczę to podciśnienie wynosi 72kPa.

Dobrze liczysz,

2 godziny temu, carsik napisał:

I jak najbardziej 28kPa to właściwe ciśnienie absolutne w kolektorze sprawnego silnika tego typu.

28 kPa - to właściwe podciśnienie w układzie dolotowym, ale nie ciśnienie absolutne

1626956391_13TCeMegan.thumb.png.159a2cd3c1bf12cd6b08c11d5bc117aa.png

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Wg; danych z tabelki  3 - od końca;

Absolutne ciśnienie w układzie dolotowym to 28 kPa;

  - znaczy to tyle, że podciśnienie wynosi 62 kPa,

  - a to oznacza, że  w układzie dolotowym są za duże opory przepływu

Filter powietrza ma 5 tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!