Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Filter powietrza ma 5 tyś przebiegu.

Ewentualne typowe przyczyny;

  - map-sensor zabrudzony x2 lub wadliwy,

  - zabrudzona przepustnica,

  - przytkany przewód serwa,

  - uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub przytkane jego przewody,

  - przytkana odma olejowa,

  - styki zaśniedziałe czujnika; temperatury płynu, powietrza wlotowego ;

        - optymalizuje ( dla danej temperatury ) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

Ile km przejechane na samej benzynie, przed założeniem lpg???

  •  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 tyś

Dolot: rura pomiędzy turbo a intercoolerem bez kropli oleju.

Wg. danych obd zużycie paliwa na biegu jałowym to 0,4 L/h. Z tego co pamiętam poprzednie moje 1.6 paliło 0,7/h. Niskie spalanie spowodowane (moja teoria) opóźnione zamknięcie zaworów wydechowy powoduje że mało jest zassane powietrza co przekłada się na: niskie ciśnienie i małą dawkę paliwa. Zdemontuje mapsensory przed i po przepustnicy i obejrzę w wolnej chwili.

Mam zrzut ekranu z wartościami takimi samymi jak obecnie z sierpnia 21 przy przebiegu 31 tyś. czyli 28 kPa i wyprzedzenie było- 2,5

 

Mam kolejne odczyty jak miał około 8 tyś.

Screenshot_20200417-155643.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 16:52, Andrzej-2010 napisał:

Nie interesuje mnie w tej chwili większość samochodów lecz 1,3 / TCe / megan

Trzeba śledzić również inne marki, żeby korygować swoje wiadomości. @szwagier24a dał Ci konkretne wyniki dla nowego samochodu z w/w silnikiem, a Ty piszesz o stanie awaryjnym sterownika. Inni producenci robią tak samo przesuwając zapłon za GPZ.

Bez urazy - doceniam Twoją wiedzę i poświęcony ogrom prywatnego czasu dla tego forum.

Współczesne sterowniki są coraz bardziej inteligentne uwzględniając przystosowanie do start-stopu. Podkreślam, że celem tego jest ekologia ( wbrew naszej logice) kosztem każdego użytkownika współczesnej technologii. Moim zdaniem kosiarki są po to, żeby sparalizować spalinówki otwierając drogę do elektryków. Sam już od roku służbowo korzystam z Nissana  Leaf i nie jestem zachwycony. Jedyny plus to szybki start z pod świateł, buspasy i darmowe parkowanie. Minusów jest cała masa pomimo tego, że mamy swoją stację 2x22 kW. 

Sam jestem zwolennikiem twardej hybrydy, ale z klasycznym silnikiem. Zarejestrowałem się na jazdę najnowszym Civickiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę szukacie tam gdzie nie ma problemu. W układzie dolotowym na biegu jałowym jest około 30kPa ciśnienia absolutnego. Wraz z otwarciem przepustnicy rośnie w kierunku 100kPa lub jak kto woli ciśnienia atmosferycznego lub więcej przy obecności suszarki, Dzizas to proste jest jak kij od szczotki. Na 72kPa (absolutnego) nie będzie miał prawa pracować na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, carsik napisał:

Wraz z otwarciem przepustnicy rośnie w kierunku 100kPa

-lub jak kto woli ciśnienia atmosferycznego lub więcej przy obecności suszarki,

Kolego szwagier24a - tak zachowuje się pomiar u Ciebie?

   - jeżeli tak to robisz zamieszanie, podając sprzeczne dane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem zastrzeżenia do kąta wyprzedzenia zapłonu ? .

Faktycznie to ciśnienie rośnie w kierunki 100 kPa, ale chyba nie osiąga- przez lpg odświeżanie danych na Torque jest mocno spóźnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wogole czytam ten temat bo 1.3 z LPG to nowość. Rzeczywiście naprawdę dobre wystrojenie LPG trafia się rzadko. Ale czy dobrze  mi się wydaje czy jest dym o katy zapłony i skład mieszanki gdzie główny zainteresowany nie widzi problemu?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
1 godzinę temu, Pepone napisał:

że masz 5 lat gwarancji i tyle...

Podziękuj Panu Krystianowi z Auto-Mix Skrzyszów i znajdź naprawdę dobrego montera. Komentarze na googlach kupione za zniżki na serwis. Wstawiają dwa filtry fazy lotnej i wydłużają przegląd do 30 tyś, co wg mnie już od razu na starcie skreśla warsztat, a jeśli w dodatku nie chce Ciebie poinformować, za co chcesz zapłacić grube pieniądze, to już skandal.

Poczytaj komentarze:

https://lpg-forum.pl/auto-mix-skrzyszow-t45003.html

Blisko masz na Śląsk, do autoryzowanego przedstawiciela KME (jedyny sterownik który w miarę ogarnie Twój silnik) :

https://silesia-cars.pl/

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!