Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16 wariuje w gorące dni , traci moc ,kzfr? Check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Megane 1.6 16 wariuje w gorące dni , traci moc ,kzfr? Check engine

Kilka miesięcy temu postanowiłem kupić Megane 2002r. Która miała służyć mi na ryby i do pracy.. Obecnie zaczyna brakować mi cierpliwości  ? .

Kupiłem go i od początku nie miał takiej mocy , jaką powinien mieć i falowały obroty między 600-900 . Przy mocniejszym hamowaniu potrafił zgasnąć lub przy zwolnieniu , zbliżając się do skrzyżowania . Rozrząd wymieniony 4 lata temu , przy 165k , obecnie 200k. Przy rozgrzanym silniku potrafił chodzić jak traktor oraz silnik cały się trząsł lub szarpało go podczas jazdy..

Problemy większe zaczęły się od kąd zrobiło się ciepło . Pojechałem na ryby , zgasiłem go i już nie podjechałem pod górkę . (Samochód nigdy nie ma problemu z odpaleniem) stracił poprostu moc , nie reagował na pedał gazu tzn. gdy go odpaliłem chodził normalnie ale gdy wbijalem bieg , nie mógł podjechać pod górkę , po wduszeniu sprzęgła i dodaniu gazu nie mógł się wkręcić na obroty ,tak jakby spowolniona reakcja na gaz , a dociągnięcie do 3k obrotów zajmowało kilka sekund , reakcja jakby coś go zamuliło i nie miał siły wskakiwać szybko na obroty. Po chwili nagle normalnie osiągał obroty , wbijalem bieg , podjeżdżał pod górkę i nagle znowu zamulenie i brał reakcji na gaz i obroty mimo wduszonego gazu spadały aż zgasł. Później wyskoczył stop i nie chciał odpalić.Po godzinie czasu wróciłem , aby holować go na lince drugim autem ale sprawdziłem , czy odpali przed tym...odpalił bez problemu i dojechał do mechanika 30 km bez żadnych objawów ... Dopiero na ostatniej prostej przy 80km/h zaczął tracić moc i bez znaczenia jaki wbił bym bieg to on zwalniał , zamulony nie chcąc wskoczyć na obroty ... Zgasiłem go , odczekalem kilka minut , odpaliłem i spowrotem moc wróciła , jeździł tak normalnie cały weekend i nic się nie działo (dodam że już było chłodniej ) . Mechanik stwierdził że to może być  zawór faz rozrządu po podłączeniu kompa .. wymieniłem po powrocie z długiej trasy tydzień temu  , nic się nie zmieniło. Nadal obroty falowały , po rozgrzaniu auta lekkie klekotanie , czasami szarpanie podczas jazdy .

Po tym w chłodną noc , przejechałem autem 650km na strzała i przez całą podróż może z dwa razy nim szarpało , a tak prowadził się rewelacyjnie , dopiero pod koniec drogi wyskoczył błąd check engine ale to nie miało wpływu .

Cyrki dopiero zaczęły się od tamtego  tygodnia jak jest gorąco ...po przejechaniu 10km .. samochód zwalniał , bez znaczenia na bieg i prędkość , nie reagował kompletnie na gaz , musiałem stanąć , odczekać kilka minut i na nowo mogłem przejechać kilka kilometrów aż do następnego zamulenia i tak w kółko .

Następnym razem było klekotanie , praca jakby nie na wszystkie cylindry , wtedy już było fatalnie . Zacząłem szukać i znalazłem spaloną cewkę  , wymieniłem wszystkie , auto nagle zaczęło utrzymywać obroty w miejscu 1k , nie było wirowania , nie gasł przy dojechaniu do skrzyżowania , dostał moc jak nigdy , wszystko chodziło jak nigdy do tej pory . Przez 60kilometrow ... Po tym nagle znowu zamulenie , musiałem zjechać na pas awaryjny na autostradzie ... Ale w tym przypadku już nie zgasł tylko mogłem go trzymać na gazie do 3k obrotów o nawet redukując bieg , obroty nie chciały się zwiększyć . Przyjechałem na kompa , aby sprawdzić błędy  ;

Błąd zaplonu , cewki , zawór faz rozrządu , błąd czujnika wałka rozrządu . Błędy zostały wykasowane(cewki i zawór jak został wymieniony to nie mogłem ich wykasować i dlatego zostały ) odpalam samochód i podłączam znowu pod kompa. Już brak błędów odnośnie zaworu i cewek ale wywala błąd czujnika wałka rozrządu , na tacy check engine .

Wymieniłem dwa razy czujnik walka rozrządu dla pewności  bo błąd wywalało dalej i nadal go wywala pomimo że został założony jeden używany oryginalny czujnik , a później nowy zastępczy . Od razu po odpaleniu auta o zgaszeniu jest ten błąd oraz check engine na tablicy , innych błędów nie ma. Po rozmowie z innym mechanikiem padło że to może być koło faz rozrządu  .. ale nie chce pakować kolejnej kasy , sposobem prób i błędów , a znowu to nie będzie to . Może ktoś z Państwa miał już z tym jakieś doświadczenie i może coś doradzić ?

Dodam że auto dużo zaczęło palić .  Zawsze , gdy go tak zamuli i zgasze go na chwilę to odpala bez problemu , gdy jest rozgrzany to wrażenie że głośniej chodzi , trochę jak klekotanie .  Na zimnym potrafią wariować obroty ale zawsze dzieje się to na rozgrzanym i zawsze jest powtórka w gorące dni że po przejechaniu kilku kilometrów , łapie nagle muła , nie reaguje na gaz , a po wduszeniu sprzęgła spadają mu obroty na 500-600 i gaśnie , po dłużej chwili  odczekania odpala i jedzie jakby nigdy nic .. w chłodniejsze dni , przejadę 50-60km i dopiero zaczyna zamulać..  czasami po odpaleniu od razu po tym zamuleniu , auto wkręca się normalnie na obroty ale po wbiciu biegu nie ma siły nawet na jedynce ruszyć , a czasami na biegu jałowym wkręca się kilka sekund na obroty lub staje przy 2k i nie chce wyżej podskoczyć ...

Świece też wymieniane dwa razy , tak samo kable , cewki , czujnik wałka , zawór faz rozrządu , oleju nie bierze , nie kopci . 

Faktycznie czasami słychać dźwięk klekotania jakby od strony rozrządu ale ogólnie , wtedy trzęsie się cały silnik .

Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał podobny problem :) chciałem opisać to jak najdokładniej się da.. bo szukałem dużo na forum ale w przypadku koła faz rozrządu najczęściej znajdowałem informacje że samochód gasł na zimnym .. lub miał problemy z odpaleniem .
Dodam że po wymianie tych cewek , to klekotanie tak jakby na jakiś czas ustało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Janekjanek napisał:

Świece wymieniane dwa razy, tak samo kable, cewki, czujnik wałka, zawór faz rozrządu,

  - oleju nie bierze, nie kopci,

Faktycznie czasami słychać dźwięk klekotania jakby od strony rozrządu, ale ogólnie wtedy trzęsie się cały silnik .

Rozrząd wymieniony 4 lata temu, przy 165k, obecnie 200k.

 

Z objawów wczesnego zużycia kzfr są ;

   - problemy z uruchomieniem pojazdu,

   - głośna praca podczas rozruchu zimnego silnika (klekot),

   - silnik nie będzie trzymał niskich obrotów ok;700 obr/min i ma tendencję do gaśnięcia,

   - może być wyciek oleju z kzfr,

   - mniejsza moc ; wariator nie przestawia odpowiednio faz

Przy 200 kkm przebiegu;

  - wymiana kzfr  - to raczej pewnik,

  - konieczność wymiany paska rozrządu przy wymianie kzfr,

  - z pewnością do wymiany koło pasowe- elastyczne wału korbowego - tylko oryginał,

  

 

  - 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek gratuluję zakupu ostatniego dobrego samochodu ze starej szkoły. Poproś mechanika o zwrot pieniędzy za kable - w tym aucie nie ma przewodów zapłonowych.

Niestety koło zmiennych faz jest do wymiany. Zawór najprawdopodobniej również - nowy nie znaczy sprawny - chyba, że założony Pierburga. Rozrząd oczywiście musi być założony na blokady.

Gdy jest chłodniej olej jest wyższej lepkości i nieprzyjemne dolegliwości. W momencie zmniejszenia się lepkości oleju zaczynają się nasilać nieprzyjemne objawy uszkodzenia sterowania zmiennymi fazami.

Błędy czujnika wałka powinny ustąpić po wymianie kzfr i wykasowaniu dobrym ELMem lub innym interfejsem do tego przeznaczonym. Spotkałem w swoim życiu przypadek ELM, który kasował błędy a one nadal były.

Na szczęście ten samochód można naprawić w rozsądnych pieniądzach: wymiana rozrządu, KZFR, pasek osprzętu i pozostałe elementy o których pisał Andrzej-2010. Ja zalecił bym wymianę oleju z zastosowaniem płukanki i zalanie silnika olejem ELF 900 SXR 5W40 lub innym zamiennym markowym olejem spełniającym wymagania jakościowe producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny objaw wieszającego się kzfr lub uszkodzonego elektrozaworu nim sterującego bo to jest zespół, którego następstwem jest błąd czujnika wałka lub błąd wtrysku. Bardzo ważną rzeczą jest wysoki stan oleju 5W. Do tego dochodzi błąd przesuwnika fazowego i samochód nie chce jechać pomimo wciśniętego pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!