Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

A czy dokładnie sprawdzono dolot powietrza? Filtr, drożność, czujnik przepływu itp? Jeżeli problem tylko podczas dodawania to EGR jest możliwy. Obserwowałem w innym aucie (kia) jak duży wpływ na pracę silnika miała nieobecność podkładki o grubości 1,4mm między elektromagnesem zaworem EGR (EGR jest tam sterowany elektromagnesem z modulacją PWM) - ten silnik totalnie oszalał, zawór wpadał w jakieś pulsacje przyjeździe że stałą prędkością. Stąd wiem że precyzja działania EGR ma duże znaczenie. W stanach dynamicznych znaczenie może mieć też szybkość odpowiedzi turbiny (dawkowanie powietrza). Kiedyś była taka "biblia HDI" u cytryniarzy niejakiego Lusni - tam stało - większość problemów HDI to strona powietrza. Luśnia raczej z humorem traktował "wymieniaczy wtryskiwywaczy" - to jest najlepsza recepta na wszystkie problemy diesli (fajna kasa, lekka robota). I jak tak czytam, to u kolegi to dość podobnie wygląda - nic nie wskazuje na koniecznosc wymiany wtryskiwaczy a tu - wymiana. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zostało dokładnie sprawdzone , a wtryski zostały wymienione,bo zanim pojawial się błąd DPF ,to pokazywało błędy wryskow. Dokładniej na czwartym cylindrze . Po sprawdzeniu na stole pobierczym okazało się że również dwa inne już nie domagaja to zmieniliśmy wszystkie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zanim było miejsce na warsztacie usuwałem błąd o wtryskach i jeździłem dalej.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Po wymianie wtrysków,a dokładnie po 80kn pierwszy błąd z zapchanym dpf

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czynności z EGR jakie zostały wykonane:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zaślepienie EGR, 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podmiana na inny 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, sadza to efekt zaburzenia stosunku powietrze - paliwo na niedobór powietrza (lub nadmiar paliwa - jak kto woli). Niewiele tu więcej wymyslimy. Wygląda na błąd zakodowania wtrysków, zbyt wysokie dawki, skoro, jak kolega pisze, z powietrzem źle być nie może 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski są na pewno dobrze zakodowane 

Już brak pomysłów na ten przypadek

Zawór na pompie paliwa tak samo był podmieniany . Narazie jeżdżę na sofcie bez DPF,ale docelowo chce wrócić do filtra

Brak błędów na kompie ,jak również dobre parametry podczas postoju ,jazdy i przyspieszania. Sprawdzało dwoch znachorów a problem nadal jest.Szkoda mi ja sprzedać bo auto jest zadbane ,zawsze serwisowane w ASO i do tej pory żadnych problemów oprócz tego,a ma już, albo dopiero  190tys nalotu.

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Decanab0l napisał:

Brak błędów na kompie ,jak również dobre parametry podczas postoju ,jazdy i przyspieszania.

Sprawdzało dwoch znachorów a problem nadal jest.

1/ Większość mechaników potrafi wymienić pół samochodu, aby w efekcie stwierdzić, że głównym sprawcą wszelkich nieszczęść jest egr ;

       - falowania obrotów, kopcenia, mulenia, duszenia się, dymków, braku mocy

2/ Warto sprawdzić/wymienić czujnik stopu przy pedale hamulca,

3/ Brak jakichkolwiek danych z pomiarów;

    - tylko określenia typu ;  "dobre parametry",  brak błędów,

    - wszelkie dane pomiarowe powinieneś mieć na papierze " czarne na białym "

     

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla poparcia wpływu EGR, co prawda z innej konstrukcji: w tym aucie EGR został do cna wyczyszczony ale podczas montażu gdzieś wpascilem dystansującą podkładkę o grubości 1,4 mm - czyli punkt pracy EGR przesunięty mechanicznie o 1,4 mm w kierunku "na otwieranie". Zapis jest z jazdy że stałą prędkością. Bez interfejsu ledwo bym się zorientował że coś dziwnie chodzi ale było to wyczuwalne. Zielony zadane położenie EGR, czerwony ciśnienie w dolocie (czujnik map). Nota bene podkładkę znalazłem nazajutrz na ramie pomocniczej zawieszenia i zamontowałem. Silnik pracuje jak złoto. Pytanie, ile możnaby szukać przyczyny takiej usterki jeżeli nie wiedziałbym o braku podkładki? Przypadek do programu A Klimka naprawy nie do naprawy. 

Trochę mnie martwi że sam jesteś już pogubiony w skali zmian w Twoim samochodzie. A że mechanik nie wie co za olej wlał... Moich aut nie dotykają mechanicy. Szkoda mi na nich kasy i zdrowia. 

 

https://drive.google.com/file/d/1Hs43LnKbgtRsUyE2c3AX50uCX9tpk4Yg/view?usp=drivesdk

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki na sprzęgle i hamulcow też zostały sprawdzone. Nawet diesel był odpompowany.Jedyne co zostaje to tylko głowica ...i też nie wiadomo czy to pomoże 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej najpierw padł wtrysk,dałem na stół i jeden był całkiem zepsuty, a dwa inne też już zaczęły lać. Wymieniłem wszystkie,bo miałem zamiar nim trochę pojeździć.Mam takie szczęście że nie muszę płacić za te usługi które zostały wykonane,tak samo za części które mogłem zwrócić.Obecnie jest zaślepiony EGR i jeżdżę bez DPF -zmieniony soft.Wszystko jest w porządku ,ale walczę dalej z tym przypadkiem,bo nie daje mi to spokoju.Tymbardziej jak znawcy tematu rozkładają ręce i mówią w sumie to co wy na forum ,żeby sprawdzić to co zostało wyżej przez was napisane. W aucie zostało wszystko skrupulatnie sprawdzone ,a niektóre rzeczy nawet po dwa razy. Po pokazaniu listy co zostało zrobione/sprawdzone jeden powiedział że by zajrzał właśnie tam do głowicy -po co nie wiem heh

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w tej chwili Twoje auto, po tylu zmianach,  to taka "łata na łacie". Myślę że ten Twój mechanik sam już nie wie co robi (za free??  Wolontariusz roku)

I zauważ że przyczyna nadal nie usunięta . Bo wszak to nie DPF generuje sadzy.... Aby powstawała (przy prawidłowym powietrzu) to lać musiałyby wtryski (ponoć nowe), więc pozostaje tylko kwestia ich zakodowania aby sterownik widział to ci ma widzieć. 

Kiedy pisałeś w innym watku o "uszkodzonym wtrysku" to ktoś pisał - walnięty sterownik. Poszedłeś w inną stronę i to bardzo daleko. Ja sam szukał bym po stronie powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpominałes o aktualizacji softu ale podobno mechanik mówi że nie. Próbował ktoś zrobić clipem reprog? Dało się przeprogramować?

 

A może któryś z nowych wtrysków jest uszkodzony? Może warto dać je na stół albo przekładać jeden tary sprawny po kolei po każdym cylindrze. Stracisz parę złotych na podkładki. Podobno zaczęło się od wymiany wtrysków i tu bym wrócił. Czarny dym to za dużo paliwa w zbyt małej ilości powietrza. Skoro egr zaślepiony i nie wrzucamy mu spalin i dalej jest dym. To albo nowe wtryski wcale nie są dobre lub jest dziura w dolocie lub przepływka źle mierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło to to... powietrze 

Ale panowie, przecież po wymianie wtryskiwaczy nie trzeba reprogramowac softu tylko zakodować nowe wtryskiwacze w sterowniku. Czyli poinformować sterownik jakie charakterystyki mają poszczególne wtryskiwacze. I tu nie może być żadnej pomyłki bo każdy wtryskiwacz nieco się różni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aktuazowalismy sterownika , kupiliśmy używany i na tym sterowniku dużo lepiej chodzi motor ,bo miał nowszy soft i tak samo na tym ecu przeprogramowalismy na opcję bez DPF i EGR. Wszystko zostało poprawnie zakodowane. Przepływomierz był podmieniony na nowy. Auto nie kopci jak stary rozklekotany diesel ,tylko na tyle że zapcha DPF 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2022 o 10:08, Decanab0l napisał:

Małe streszczenie co zostało sprawdzone.

 - EGR , dolot , przepustnica, turbo, rozrząd, sterownik wymieniony , nowe wtryski, została sprawdzona kompresja,                                   jeszcze jakieś czujniki też były podmieniane na próbę, pompa wtryskowa,

- I jak walił sadza tak wali dalej. Brak pomysłów

- Clip nie pokazuje żadnych błędów 

 

5 godzin temu, Decanab0l napisał:

.Obecnie jest zaślepiony EGR i jeżdżę bez DPF -zmieniony soft.Wszystko jest w porządku ,ale walczę dalej z tym przypadkiem,bo nie daje mi to spokoju.

 

Godzinę temu, Decanab0l napisał:

Nie aktuazowalismy sterownika , kupiliśmy używany i na tym sterowniku dużo lepiej chodzi motor ,bo miał nowszy soft i tak samo  -  - na tym ecu przeprogramowalismy na opcję bez DPF i EGR.

Wszystko zostało poprawnie zakodowane.

Przepływomierz był podmieniony na nowy.

Należy zlogować wszystko razem – IV bieg -jazda pod górkę :
   - obroty silnika
   -
% wychylenia potencjometru pedału przyspieszenia,

   - elektrozawór turbiny,
   - cis paliwa; zadane/dostarczone,
   - masa powietrza ; zadane/dostarczone
   - ciśnienie doładowania; zadane/dostarczone

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!