Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

A czy dokładnie sprawdzono dolot powietrza? Filtr, drożność, czujnik przepływu itp? Jeżeli problem tylko podczas dodawania to EGR jest możliwy. Obserwowałem w innym aucie (kia) jak duży wpływ na pracę silnika miała nieobecność podkładki o grubości 1,4mm między elektromagnesem zaworem EGR (EGR jest tam sterowany elektromagnesem z modulacją PWM) - ten silnik totalnie oszalał, zawór wpadał w jakieś pulsacje przyjeździe że stałą prędkością. Stąd wiem że precyzja działania EGR ma duże znaczenie. W stanach dynamicznych znaczenie może mieć też szybkość odpowiedzi turbiny (dawkowanie powietrza). Kiedyś była taka "biblia HDI" u cytryniarzy niejakiego Lusni - tam stało - większość problemów HDI to strona powietrza. Luśnia raczej z humorem traktował "wymieniaczy wtryskiwywaczy" - to jest najlepsza recepta na wszystkie problemy diesli (fajna kasa, lekka robota). I jak tak czytam, to u kolegi to dość podobnie wygląda - nic nie wskazuje na koniecznosc wymiany wtryskiwaczy a tu - wymiana. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zostało dokładnie sprawdzone , a wtryski zostały wymienione,bo zanim pojawial się błąd DPF ,to pokazywało błędy wryskow. Dokładniej na czwartym cylindrze . Po sprawdzeniu na stole pobierczym okazało się że również dwa inne już nie domagaja to zmieniliśmy wszystkie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zanim było miejsce na warsztacie usuwałem błąd o wtryskach i jeździłem dalej.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Po wymianie wtrysków,a dokładnie po 80kn pierwszy błąd z zapchanym dpf

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czynności z EGR jakie zostały wykonane:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zaślepienie EGR, 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podmiana na inny 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, sadza to efekt zaburzenia stosunku powietrze - paliwo na niedobór powietrza (lub nadmiar paliwa - jak kto woli). Niewiele tu więcej wymyslimy. Wygląda na błąd zakodowania wtrysków, zbyt wysokie dawki, skoro, jak kolega pisze, z powietrzem źle być nie może 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski są na pewno dobrze zakodowane 

Już brak pomysłów na ten przypadek

Zawór na pompie paliwa tak samo był podmieniany . Narazie jeżdżę na sofcie bez DPF,ale docelowo chce wrócić do filtra

Brak błędów na kompie ,jak również dobre parametry podczas postoju ,jazdy i przyspieszania. Sprawdzało dwoch znachorów a problem nadal jest.Szkoda mi ja sprzedać bo auto jest zadbane ,zawsze serwisowane w ASO i do tej pory żadnych problemów oprócz tego,a ma już, albo dopiero  190tys nalotu.

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Decanab0l napisał:

Brak błędów na kompie ,jak również dobre parametry podczas postoju ,jazdy i przyspieszania.

Sprawdzało dwoch znachorów a problem nadal jest.

1/ Większość mechaników potrafi wymienić pół samochodu, aby w efekcie stwierdzić, że głównym sprawcą wszelkich nieszczęść jest egr ;

       - falowania obrotów, kopcenia, mulenia, duszenia się, dymków, braku mocy

2/ Warto sprawdzić/wymienić czujnik stopu przy pedale hamulca,

3/ Brak jakichkolwiek danych z pomiarów;

    - tylko określenia typu ;  "dobre parametry",  brak błędów,

    - wszelkie dane pomiarowe powinieneś mieć na papierze " czarne na białym "

     

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla poparcia wpływu EGR, co prawda z innej konstrukcji: w tym aucie EGR został do cna wyczyszczony ale podczas montażu gdzieś wpascilem dystansującą podkładkę o grubości 1,4 mm - czyli punkt pracy EGR przesunięty mechanicznie o 1,4 mm w kierunku "na otwieranie". Zapis jest z jazdy że stałą prędkością. Bez interfejsu ledwo bym się zorientował że coś dziwnie chodzi ale było to wyczuwalne. Zielony zadane położenie EGR, czerwony ciśnienie w dolocie (czujnik map). Nota bene podkładkę znalazłem nazajutrz na ramie pomocniczej zawieszenia i zamontowałem. Silnik pracuje jak złoto. Pytanie, ile możnaby szukać przyczyny takiej usterki jeżeli nie wiedziałbym o braku podkładki? Przypadek do programu A Klimka naprawy nie do naprawy. 

Trochę mnie martwi że sam jesteś już pogubiony w skali zmian w Twoim samochodzie. A że mechanik nie wie co za olej wlał... Moich aut nie dotykają mechanicy. Szkoda mi na nich kasy i zdrowia. 

 

https://drive.google.com/file/d/1Hs43LnKbgtRsUyE2c3AX50uCX9tpk4Yg/view?usp=drivesdk

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki na sprzęgle i hamulcow też zostały sprawdzone. Nawet diesel był odpompowany.Jedyne co zostaje to tylko głowica ...i też nie wiadomo czy to pomoże 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej najpierw padł wtrysk,dałem na stół i jeden był całkiem zepsuty, a dwa inne też już zaczęły lać. Wymieniłem wszystkie,bo miałem zamiar nim trochę pojeździć.Mam takie szczęście że nie muszę płacić za te usługi które zostały wykonane,tak samo za części które mogłem zwrócić.Obecnie jest zaślepiony EGR i jeżdżę bez DPF -zmieniony soft.Wszystko jest w porządku ,ale walczę dalej z tym przypadkiem,bo nie daje mi to spokoju.Tymbardziej jak znawcy tematu rozkładają ręce i mówią w sumie to co wy na forum ,żeby sprawdzić to co zostało wyżej przez was napisane. W aucie zostało wszystko skrupulatnie sprawdzone ,a niektóre rzeczy nawet po dwa razy. Po pokazaniu listy co zostało zrobione/sprawdzone jeden powiedział że by zajrzał właśnie tam do głowicy -po co nie wiem heh

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w tej chwili Twoje auto, po tylu zmianach,  to taka "łata na łacie". Myślę że ten Twój mechanik sam już nie wie co robi (za free??  Wolontariusz roku)

I zauważ że przyczyna nadal nie usunięta . Bo wszak to nie DPF generuje sadzy.... Aby powstawała (przy prawidłowym powietrzu) to lać musiałyby wtryski (ponoć nowe), więc pozostaje tylko kwestia ich zakodowania aby sterownik widział to ci ma widzieć. 

Kiedy pisałeś w innym watku o "uszkodzonym wtrysku" to ktoś pisał - walnięty sterownik. Poszedłeś w inną stronę i to bardzo daleko. Ja sam szukał bym po stronie powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpominałes o aktualizacji softu ale podobno mechanik mówi że nie. Próbował ktoś zrobić clipem reprog? Dało się przeprogramować?

 

A może któryś z nowych wtrysków jest uszkodzony? Może warto dać je na stół albo przekładać jeden tary sprawny po kolei po każdym cylindrze. Stracisz parę złotych na podkładki. Podobno zaczęło się od wymiany wtrysków i tu bym wrócił. Czarny dym to za dużo paliwa w zbyt małej ilości powietrza. Skoro egr zaślepiony i nie wrzucamy mu spalin i dalej jest dym. To albo nowe wtryski wcale nie są dobre lub jest dziura w dolocie lub przepływka źle mierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło to to... powietrze 

Ale panowie, przecież po wymianie wtryskiwaczy nie trzeba reprogramowac softu tylko zakodować nowe wtryskiwacze w sterowniku. Czyli poinformować sterownik jakie charakterystyki mają poszczególne wtryskiwacze. I tu nie może być żadnej pomyłki bo każdy wtryskiwacz nieco się różni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aktuazowalismy sterownika , kupiliśmy używany i na tym sterowniku dużo lepiej chodzi motor ,bo miał nowszy soft i tak samo na tym ecu przeprogramowalismy na opcję bez DPF i EGR. Wszystko zostało poprawnie zakodowane. Przepływomierz był podmieniony na nowy. Auto nie kopci jak stary rozklekotany diesel ,tylko na tyle że zapcha DPF 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2022 o 10:08, Decanab0l napisał:

Małe streszczenie co zostało sprawdzone.

 - EGR , dolot , przepustnica, turbo, rozrząd, sterownik wymieniony , nowe wtryski, została sprawdzona kompresja,                                   jeszcze jakieś czujniki też były podmieniane na próbę, pompa wtryskowa,

- I jak walił sadza tak wali dalej. Brak pomysłów

- Clip nie pokazuje żadnych błędów 

 

5 godzin temu, Decanab0l napisał:

.Obecnie jest zaślepiony EGR i jeżdżę bez DPF -zmieniony soft.Wszystko jest w porządku ,ale walczę dalej z tym przypadkiem,bo nie daje mi to spokoju.

 

Godzinę temu, Decanab0l napisał:

Nie aktuazowalismy sterownika , kupiliśmy używany i na tym sterowniku dużo lepiej chodzi motor ,bo miał nowszy soft i tak samo  -  - na tym ecu przeprogramowalismy na opcję bez DPF i EGR.

Wszystko zostało poprawnie zakodowane.

Przepływomierz był podmieniony na nowy.

Należy zlogować wszystko razem – IV bieg -jazda pod górkę :
   - obroty silnika
   -
% wychylenia potencjometru pedału przyspieszenia,

   - elektrozawór turbiny,
   - cis paliwa; zadane/dostarczone,
   - masa powietrza ; zadane/dostarczone
   - ciśnienie doładowania; zadane/dostarczone

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!