Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego mechanik chce zajrzeć do cylindrów,po wcześniejszym sprawdzeniu dosłownie wszystkiego.

Jak wspomniałem miałem błąd wtrysku na 4 cylindrze który od roku pojawiał się i znikał aż do czerwca. Wybrałem się w trasę około 1000km i po 300km znów błąd wtrysku (nr4) usunąłem błąd ,przejechałem 80km znów błąd wtrysku,znów usunąłem i od tego momentu błąd wyskakiwał już co 10 min(potem już nawet co kilka min) ,który nadal usuwałem jeszcze pare jak nie naście razy (przejechalem może +-60km na ciągłe pojawiającym się komunikacie) a na koniec już w ogóle nie dał się usunąć i jechalem w trybie awaryjnym kolejne 20km aż do parkingu.  ,autem już trzepało na jałowym i jak (chyba?!) widać załatwiłem to sobie na własne życzenie ,jeśli jego sugestia jest prawdziwa. Nie jest tak że auto kiedy jest w trybie awaryjnym odłącza wtrysk właśnie żeby nic nie uszkodzic?Czy po moich ekstremalnych wyczynach możliwe że do tego doszło... Łącząc te wszystkie fakty, dotychczasowych napraw i sprawdzan miało to by chyba sens ?Z drugiej strony mator ładnie cyka i chyba dawałby dodatkowo jakieś inne oznaki niż dymienie?Powinien raczej nie trzymać kompresji ,czy się mylę . Ewentualnie póki co traci jej bardzo mało... Po tym wszystkim wstawiłem auto na warsztat w którym wymieniono wtryski a potem zaczęły się przygody z DPF.. trochę zaczyna mi się to układać w całość a wy jak myślicie? Czy już rozwialem wszystkie wątpliwości z powietrzem ,EGR ,turbo itp...biorac pod uwagę to co właśnie napisalem. Auto dopiero za parę dni na warsztat jeśli się zdecyduje a w planach sprawdzenie tych cylindrów i tłoków , coś jeszcze wspominał o korbowodach jeśli miałbym pecha że problem leży głębiej 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawałem głowice do planowania z mojego peugota to leżała u gościa co się zajmuje głowicami głowica z 1.5dci i powiedział wtedy że zawsze są strasznie zanagarowane. Jeżeli wtrysk niedomagał wcześniej. A wiem z swojego doświadczenia że ten silnik potrafi chodzić kulawo a nie mieć błędów od wtrysku. To czysto hipotetycznie może mieć zanagarowany jeden kanał przez to jeden cylinder będzie dostawał mniej powietrza a w związku z tym z niego będzie czarny dym. Ale to tylko głośna myśl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zdejmowałem głowicą w Megane II i kanał wlotu powietrza był tak zabity nagarem, że prześwit dla powietrza miał niewiele więcej średnicy niż 20 groszy. Wtedy nie było jeszcze DPFu  a maganka tylko więcej paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie że nie mierzymy ile powietrza zasysa cylinder. Wiemy ile zaciągają wszystkie cylindry naraz bo o tym mówi przepływomierz. W idealnym przypadku to by byla masa powietrza/4. O ile układ jest szczelny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja w tym wszystkim nie rozumie jednej rzeczy. Mamy przepływomierz który mówi ile powietrza weszło i mamy czujnik cisnienia. Jak turbo nie pcha to jedna i druga wartość jest mniejsza od zadanej i dawka powinna zostać obcięta. Więc dlaczego dym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Decanab0l napisał:

witam po długiej przerwie,dla zainteresowanych tematem głowica nie była ściągana a winna wszystkiemu była turbina, 

 

szczerze mówiąc to jakaś bzdura chyba że silnik siorbał olej przez turbo.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie . Ogólnie turbo miało moc , ciśnienie też w porządku,ale te ilości oleju które przepuszczała wystarczały żeby zapychać DPF. Obecnie zrobione 4 tys po tym wszystkim i jest ok. Jest trochę roboty żeby wyciągnąć turbo .trzeba trochę porozbierac i zdjąć sanki żeby się tam dostac. Generalnie czuć większą moc i auto lepiej ciągnie . Po zamontowaniu odrazu zauwazalne

 

IMG_20221022_202913.jpg

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!