Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Może ktoś doradzić dlaczego po zmianie wtrysków na katalogowy zamiennik auto kopci na czarno i ciągle zapycha DPF?

Wtryski zakodowane . Oryginalne o numerze 8200903034 były jako pierwsze 

A teraz założone są te A2C59513484 i to jest ich katalogowy zamiennik. Przy zakupie online jest informacja że sterownik musi zostać zaktualizowany a mechanicy mówia że nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowane clipem autel, dolot czysty EGR też żadnych błędów , przepustnica i przepływomierz też ok, turbo tak samo już nie wiem gdzie szukać. Najpierw wyczyszczony profesjonalnie DPF który się zapchał po 500km , potem kupiłem zamiennik i znów zapchany po 200

Na jałowym ładnie wchodzi na obroty a jak spada lekko przytnie 

Obecnie DPF zdjęty i kopci na czarno 

Wszystko zaczęło w sumie się dziać po zmianie wtrysków a wymieniłem wszystkie 4 naraz.

1.5 dCi 110 190kkm przejechane 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autel to nie clip. Kolega omega miał przeboje przy kodowaniu wtrysków czym innym niż Clip. Dodatkowa informacja to pierwszy cylinder jest od skrzyni nie od rozrządu.

 

Dodatkowo się zapytam. W którą stronę masz założone podkładki pod wtryskami? Powinny być obłym do głowicy płaskim do wtryskiwacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem,ale się dowiem

 

Podkładki były poprawnie zamontowane , została sprawdzona szczelność. Auto zaczęło kopcic bezpośrednio po zmianie wtrysków.

Na początku wymiana 1 wtrysku ,ale gdy zapaliła się kontrolka od DPF dojechałem na warsztat .

Zalecono wypranie DPF i wymiane  wszystkich wtryskow,które wcześniej dałem na stół pobierczy. filtr paliwa i olej z filtrem też nowy. Tak wygląda zamiennik po 200km

 

 

 

 

Screenshot_2022-08-11-18-06-30-114_com.miui.videoplayer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wróćmy do kodowania. Były kodowane w końcu clipem czy Autelem? Pierwszy cylinder rozumiem wpisany od strony skrzyni. Ale ta ilość sadzy jest ogromna. U mnie się tak filtr co chwilę wypalał jak właśnie był zatarty wtryskiwacz. Może ten nowy się trafił jakiś felerny.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest tam dobrze zrąbane, bo ja miałem objaw złej pracy silnika, ale bez dymienia. I co tu doradzisz mądrego jak nie to, że jedź kolego do mechanika :)

Trzeba by i te wtryski wyciągnąć, bo nie wiadomo gdzie i co Ci sprzedali, przy takim syfie jaki masz to musi być ewidentna przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowane były autelem. W planach jest oddanie nowych wtryskow do sprawdzenia. Do tego czasu ,na próbę zostanę założone te fabryczne żeby zobaczyć czy tez będzie na czarno dymić

 

Dodam że mój zwyklyobd (my Carly) z licencją na Renault,pokazywał zaraz po założeniu nowych wtryskow ich błędy oraz bardzo dużą emisję spalin,gdzie autelem wszystko było ok.Potem podróż i po 500kn błąd DPF 

Mam te błędy zapisane w aplikacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po założeniu pokazywał błędy to prawdopodobnie są źle zakodowane. Zakodować Clipem tak aby pierwszy był od skrzyni biegów. Moim zdaniem pomoże. W renault można wygenerować błąd który nie zawsze jest czytany przez interfejsy. Miałem tak w L2 z błędem przepustnicy. Clip wiedział o co chodzi reszta nie lub twierdziła że nie ma błędu. Napisz skąd jesteś. Może jest ktoś w okolicy z clipem i mógłby ci pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowane były właśnie clipem a do diagnostyki używają też autela . Teraz się dowiedziałem. Na razie urlop a potem grzebanie dalej. 

 

Witam z powrotem. Po podmianie  wtrysków nadal bez efektów

Wymiana sterownika również nic nie pomogła.

Zaglądane również było do rozrządu wszystko ok

Auto kopci tylko po dodaniu gazu jak się jedzie stała prędkością to nic ale to ciągle będzie zapychać DPF. Ktoś ma jeszcze jakieś rady

 

Małe streszczenie co zostało sprawdzone.

EGR , dolot , przepustnica, turbo, rozrząd sterownik wymieniony , nowe wtryski, została sprawdzona kompresja, jeszcze jakieś czujniki też były podmieniane na próbę, pompa wtryskowa,

I jak walił sadza tak wali dalej. Brak pomysłów

Clip nie pokazuje żadnych błędów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
13 godzin temu, Decanab0l napisał:

Clip nie pokazuje żadnych bledow 

Uszkodzony egr wpływa na błędy; przepływomierza, czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

     a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

     b/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa.

     c/ decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

 Komputer może nic nie pokazać bo możliwe, że ;

    -  egr działa w ograniczonym zakresie,

    -  najbardziej podejrzany element

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jak i inne elementy które zostały brane pod uwagę  zostały przełożone z innego auta ,sprawnego. Niestety nadal to samo. 

Na drugim sterowniku wgrany jest soft bez DPF ,kopci na postoju po dodaniu gazu a podczas jazdy ok. . Auto ma moc i wszystko jest generalnie dobrze ale za granicę już tym nie pojadę .

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Decanab0l napisał:

EGR jak i inne elementy które zostały brane pod uwagę  zostały przełożone z innego auta ,sprawnego.

Niestety nadal to samo. 

Używane części  - prowadzą do niewłaściwych wniosków,

Można zastanowić się nad zaślepieniem egr ;

   - musi być sprawny tak mechanicznie jak i elektrycznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR na początku był zaślepiony i nic nie pomogło

Zastanawia mnie jeszcze kwestia oleju ,zawsze lałem olej elf5w30 albo Orlenu expert  o  specyfikacji RN0720 a jak się właśnie dowiedziałem zalany został jakiś inny olej 5w30 też do DPF ale o innej specyfikacji.

Myślicie że to ma jakieś znaczenie?

bo mechanik mówi że nie

Pierwszy błąd DPF wyskoczył właśnie po wymianie jednego wtrysku i oleju(błąd po przejechaniu 80km) o innej specyfikacji ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie 5w30 to w końcu 5w30,czy się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Decanab0l napisał:

EGR na początku był zaślepiony i nic nie pomogło

Przeczytaj ze zrozumieniem moje dwa ostatnie wpisy odnośnie egr i jego roli,

Chcesz mieć jasność w kwestii olejów;

   - stosuj markowe oleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!