Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie taki paradoks,że przed wymianą nie słyszałem(gdzie zapychalo DPF) a po wymianie słyszę i nie zapycha . Narazie jeżdżę , obserwuje stan oleju itp. Nie ukrywam że trochę mnie to irytuje że już znowu coś nie tak.

Za regenerowalem dałem 900zl a nowa na Allegro 1500 ,bym wiedział wcześniej kupiłbym nową a że lubię mieć wszystko dobrze prawdopodobnie tak zrobię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za regenerację płaciłem 500. Ale to było przed inflacja. A co do całej odmy to dasz sobie obciąć rękę że sprężyna przy gumie  nie straciła swoich właściwości? :). Pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej powie prawdę;)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz nie mama pewności ale w sumie mogę przełożyć membranę i sprężynę z Megane będzie szybciej bo nie mam czy zmierzyć ciśnienia i zobaczę czy problem się przeniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Decanab0l napisał:

U mnie taki paradoks, że przed wymianą nie słyszałem (gdzie zapychalo DPF) a  po wymianie słyszę i nie zapycha .

Na razie jeżdżę , obserwuje stan oleju itp. Nie ukrywam że trochę mnie to irytuje, że już znowu coś nie tak.

1/ Auto masz od nowości?

2/ Przed wymianą miałeś turbinę " padake",

     - obecnie masz 100 % sprawną, więc nie dziw się, że ją słychać,

     - gdzie robiona regeneracja?

3/ Niesprawny zawór odmy olejowy jest częstą przyczyna awarii turbiny;

     - turbo wysysa olej z misy olejowej i puszcza dalej, przez egr - mieszając się tam z gorącymi spalinami,

        które docierają do przepływomierza, turbiny, komory silnika, katalizatora, fap-a,

4/ Po naprawie turbiny należy dokładnie ;

   a/ pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku i ewentualnie zbadać ;

       - stan panewek wału,

      - pompy ciśnienia oleju, ( najlepiej wymiana na nowe ),

   b/ sprawdzić stan magistrali olejowej turbiny ( czy jest czysta, nie pozapychana grudkami spalonego oleju, kompletna, 

        nie uszkodzona, sucha)  a  najlepiej wymienić ją na nową,

   c/ membrana odmy musi być ;

       - cała, nie popękana,

      - nie może być wiotka i zniekształcona,

      - wymiana tylko na oryginał 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jej pierwszym właścicielem,a gdzie była regenerowana dziś się dowiem .Moja turbine oddałem jako fant a dostałem inna już zregenerowana. Odma była  sprawdzana przed wymianą i zawory też. No chyba że coś miało się stać po założeniu zregenerowanej.

DPF się nie zapycha ,sprawdzane od początku nowej turbiny ,ostatnio patrzyliśmy pod kompem w sobotę.

Słychać dalikatny poświst turbo . Na biegu jałowym nic , bardziej podczas jazdy. Podczas zamkniętych szyb trzeba się wsłuchać,ale gdy szyby są na dole ,samo wpada w ucho. 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Decanab0l napisał:

Jestem jej pierwszym właścicielem,

Przebieg jest więc realny;

  - turbina powinna wytrzymać bez remontu ok; 250-300 kkm,

        - prawdopodobnie eksploatowana na krótkich dystansach, po mieście,

  - używać markowy olej,

  - dokonać pomiaru ciśnienia oleju,

  - co jakiś czas dawać po garach > 3000 obr/min, celem przedmuchania katalizatora oraz fap-a,

1 godzinę temu, Decanab0l napisał:

DPF się nie zapycha ,sprawdzane od początku nowej turbiny ,

  - co ile wypala się dpf?

  - dokonać analizy parametrów turbiny i fap-a

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto głównie 80/20 trasa 

Ostatnio czyt w sobotę miał nieudana próbę wypalania ale akurat w tym momencie jechałem na krótkim odcinku (50km), za to w piątek trasę 800km (autostradą) w ogóle nie wypalal. Tak jak wspomniałem w sobotę było sprawdzane ciśnienie oleju na jałowym ,jazdy wszystko było w normach . Dziś jadę do tego mechanika ,który rozwiązał ten problem . Wiadomo on z tą turbiną nie ma nic wspólnego ze gwiżdże ale niech przynajmniej sprawdzi te parametry o których mowisz.

Prawdopodobnie zmienię turbine na nową 

 

 

 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Decanab0l napisał:

Prawdopodobnie zmienię turbine na nową 

Jeżeli wykonana regeneracja przez fachowy zakład - to wszystko jest OK;

 Dlatego należy pomierzyć dla Twojego dobra;

    - ciśnienie oleju w układzie na gorącym silniku,

    - ciśnienie spalin przed turbiną i za fap-em tzw; różnicę ciśnień,

    - temperaturę spalin przed turbiną i przed fap-em,

    - ilość sadzy w fap-e

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 08:58, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Turbina jest regenerowana przez polecany warsztat i wszyscy tam podobno regenerują . Już słyszałem kilka opinii

Tylko mówię ja kupiłem już po regeneracji a moja oddałem jako fant. 

Skoro gwizda , to coś z nią jest chyba nie tak. Sprawdzimy te parametry o których mowisz ,jeśli te będą ok ,to co lekceważyć te gwizdy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Decanab0l napisał:

ja kupiłem już po regeneracji a moja oddałem jako fant. 

Rozumie - tak obecnie to wygląda;

  - można zdecydować się na regenerację własnej turbinki - ale wówczas trzeba czekać,

  - istotne aby polecany zakład miał fachowe instrumenty naprawcze,

3 godziny temu, Decanab0l napisał:

Słychać dalikatny poświst turbo . Na biegu jałowym nic , bardziej podczas jazdy.

Podczas zamkniętych szyb trzeba się wsłuchać, ale gdy szyby są na dole ,samo wpada w ucho. 

Masz nową 100 % turbinkę;

  - jest dużo mocniejsza od poprzedniej,

  - zastanów się dlaczego tak szybko padła???

42 minuty temu, Decanab0l napisał:

w sobotę było sprawdzane ciśnienie oleju na jałowym ,jazdy wszystko było w normach .

Proszę o dane tego ciśnienia ;

  - na rozgrzanym silniku ok;90 C,

  - bieg jałowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj krótki filmik z parametrami. Niestety trochę brak czasu.

Ogólnie auto sprawuje się dobrze . czasem odpala po nocy jakby na trzech garach i tak  faluje silnikiem ale obrotomierz stoi w miejscu . Wszystko uspokaja się po 10,15sec SEC i dalej ładnie pracuje. Mam nowe świece ,więc to odpada. Dodam że nie zawsze tak się dzieje. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!