Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Status adaptacji cylindra.


Luki_K9K_636

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich użytkowników ponieważ jestem tu nowy.

Mam pytanie odnośnie adaptacji cylindrów, a mianowicie czy parametry które widać na zdjęciu poniżej są prawidłowe oraz czy zostają one zapisane w sterowniku na stale?

Pytam dlatego gdyż wymieniłem dwa wtryskiwacze "1" i "4" zakodowane Bosch KTS590, ale silnik po kodowaniu chodził tragicznie wypadały zapłony i głośne spalanie stukowe.

Po teście drogowym jest lepiej ale wciąż jest głośny (klekocze). Czy ten parametr ma wpływ na kulturę pracy?

Silnik K9K 636

Dziekuje

Pozdrawiam.

megane print scr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po zakodowaniu kody się zgadzają?  W renault pierwszy cylinder jest od skrzyni nie od rozrządu. O ile Bosch nie rozumie tego inaczej:). Polecam zakodować clipem a potem szukać dodatkowych kosztów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kody widoczne na zdjęciu zgadzają się z kodami na wtryskiwaczach KTS dobrze interpretuje kolejność cylindrów przy kodowaniu.

Ciekawe czy zakodowanie jeszcze raz PYRENem coś wniesie do tematu.?

Sprawdziłem przed chwila wszystkie się zgadzają z tym co pokazuje Pyren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do kolegi "omega" czy po zakodowaniu Clipem od razu silnik pracował prawidłowo czy musiałeś pojeździć?

Mogę je zakodować choćby za chwile Pyrenem wg. tutoriala kolegi "aniewa" tylko mam obawy czy będzie ok gdyż muszę jutro rano dojechać do pracy jakieś 80 km.

Z kolei KTSa mam w pracy w razie jakiś nie powodzeń będę uziemiony.

Z drugiej strony pracuje na Boschu jakieś 7 lat i nigdy nie było problemu, zawsze wszystkie dostępne funkcje działały w 100%. Mamy tez w pracy SNAP-ON MODIS Edge i raczej tu bym uważał bo lubi napisać ze operacja przebiegła pomyślnie a wcale tak nie jest. ( To tak ku przestrodze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musiałem jeździć, od razu jak odpaliłem samochód to usłyszałem różnicę. Nie wiem o co kaman kolego, bo tego nie da się ogarnąć ludzkim rozumem, nawet moim programisty. Widocznie CLIP jakiś parametr po drodze jeszcze zmienia, nie ma innej logiki w tym. Daj znać jak CLIPem zakodujesz, bo sam jestem ciekaw. Swoją drogą tak też jest, że profesjonalne warsztaty od Reno używają z jakiegoś powodu tego właśnie narzędzia a nie ogólnego i do wszystkiego KTS, nawet, za 20 tys. zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra spróbuje w pracy zakodować Pyrenem. Tak dla pewności zapytam Pyren zakoduje tak samo jak Clip?

 

Swoja droga coś musi być na rzeczy bo Pyren widział kody błędów w innych sterownikach gdzie Bosch był zupełnie ślepy, dotyczyły jakiś żarówek nie pamiętam.

 

Trzymajcie kciuki.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to ja już niestety nie wiem, ale oczywiście, że spróbować trzeba. Daj znać.

Swoją drogą to ta różnica u mnie była bardzo subtelna, ktoś z boku nie byłby w stanie nawet stwierdzić, czy ten silnik pracuje poprawnie czy nie. Mnie to oczywiście aż raziło, ale to dlatego, że każdy pracę swojego silnika zna, jest z nią osłuchany i zawsze wyczuje nieprawidłowości.

Najgorsze w tym to, że odczytujesz kody na aplikacji, są one prawidłowo przypisane a silnik kuleje... Może CLIP inaczej ten proces kodowania przeprowadza i wcale odczytana wartość tejże sekwencji nie musi oznaczać tych samych parametrów przesłanych do sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Luki_K9K_636 napisał:

Dobra spróbuje w pracy zakodować Pyrenem. Tak dla pewności zapytam Pyren zakoduje tak samo jak Clip?

Pyren zakoduje wtryski tak samo, bo korzysta z bazy danych CLIP, więc siłą rzeczy robi to tak samo jak on, o ile wszystkie wysłane polecenia zostaną zaakceptowane przez sterownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych wiadomości , gdyż nic nie robiłem przy Megance dzisiaj (brak czasu)

Jedyne co zauważalnym ze jak się nagrzeje na autostradzie tak po 15 km to pracuje ciszej tzn. słychać spalanie stukowe ale ciszej i później jadąc po mieście jest w miarę ok.

 

 

Moze jutro się uda coś podłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakodowałem dzisiaj Pyrenem wtryskiwacze nie tylko te 2 nowe lecz wszystkie 4 począwszy od 1 przy skrzyni biegów.

Trochę bylem rozczarowany praca silnika tzn. chodził dużo gorzej.

Długo nie zwlekając nauczony doświadczeniem ze wymieniamy albo wszystkie albo wcale sięgnąłem po kolejne 2 nowe wtryskiwacze, zakodowałem Pyrenem, odpalam i jak nie ten silnik,

zaczął chodzić jak należny tzn. spalane stukowe zniknęło, bieg jałowy równy, wygląda ze jest ok, myślę sobie. Wracając z pracy podłączyłem laptopa z Pyrenem i obserwując parametry adaptacji cylindrów starałem się jechać tak żeby wszystkie wskoczyły  na "7". Po jakiś 40 km udało się są 4 "7", silnik chodzi kulturalniej niż zaraz po wymianie .

 

Kurcze takiego przypadku jeszcze nie miałem z wtryskiwaczami Siemens, wymieniłem w swojej karierze dziesiątki wtryskiwaczy Piezo Siemensa w silnikach takich jak 2,2 i 2,4 PUMA

jak i 2,7 i 3,0 Lion ( Land Rover Jaguar) i były kodowane czym popadnie czy to KTS czy Snap On , AutoLogic, nigdy nie było problemu.

No cóż cale życie się uczymy.

 

Dziękuję wszystkim za bardzo cenne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!