Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie świece żarowe do 1.5 dci 110km silnik k9k846


szczepan520

Rekomendowane odpowiedzi

Jak moje świece były uszkodzone i robiły się tylko letnie to odpalanie wyglądało tak.

Przy plus 5 niby paliła normalnie ale było słychać że dłużej kręci. w temperaturach powyżej 10 stopni bez większej różnicy.

 

Co ciekawe Otwarłem katalog beru pobrany z strony beru i wogole nie widzę przy lagunie silnika 846.

 

obraz.thumb.png.0fbbfd50ccc9dcf17d0563253d3f7360.png

 

Silnik 846 pokazuje się przy lagunie. Gdzieś może być błąd. Ale jeżeli jest to rzeczywiście 846 i siemens to będzie GE110.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz filmik po wymianie na nowe o właściwych parametrach?? Moja pali za pierwszym razem ale tak 3-4 obroty na rozruszniku i kłębek niespalonego paliwa które czuć  zachwiej obrotami na początku tak ze 2-3 sekundy a później chodzi normalnie w starej jak nie podgrzałem świec 2x też tak się zachowywała tak że tu w mojej lalce tez obstawiam świece

 

Mam na Continentalu układ wtryskowy w tej wersji silnika 846

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halas2 rzeczywiście w katalogach z polskiej strony nie ma silnika 846, te katalogi pochodzą z lat ok. 2018-19. W katalogu, który ściągnąłem nie pamiętam skąd, jest jak na screenie. Jak będę w biurze to sprawdzę skąd go ściągnąłem i ew. udostępnię.

Jak sprawdzić typ sterownika?

katalog z roku 2021 z którego korzystałem, jest dostępny na stronie 

https://www.borgwarner.com/aftermarket/diesel-cold-start-ignition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są dwa rodzaje świec jak podają katalogi

- GE110 (dla wersji NA13)

- GN018 (dla wersji MA13)

i one się przede wszystkim różnią napięciem pracy, bo GE110 to 4,4V a GN018 11V Różną się także kolorem

Którą masz wersję to już ja nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości prześledziłem katalogi świec żarowych i komu tu wierzyć tu macie link świeca żarowa na 11v https://www.iparts.pl/czesc/swieca-zarowa-febi-bilstein-17979,0-101-17979-10190.html#100152 i pisze jak w mor... strzelił że pasuje do k9k846 następny link znowu co innego świeca żarowa 4v https://www.iparts.pl/czesc/swieca-zarowa-febi-bilstein-38475,0-101-38475-1038230.html#100152 też montowane do k9k846 i weź człowieku kup jak samemu nie pomierzy się napięcia świecy przy rozruchu to idziesz w koszty chyba że ryzyk fizyk 

halas mowileś ze słabo ci grzały te co kupiłeś a może były na 11v dlatego takie cyrki wychodziły ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie były na 11v. Ge110 to końcówka symbolu 032 oraz 023. Koledze @aniewa nawet wysyłałem swoją świece bo też miał 023 i jego grzały lepiej jak moje. Ja trafiłem ewidentnie produkt z nocnej zmiany:) jak ustali. Jakie mają być? Ja bym je już wykręcił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie silniki k9k na systemie Siemens-Continental występujące w M III/SC III o mocy 110 KM posiadają świece na napięcie 4,4 V. Czerwona końcówka. Laguna ma trochę inne symbole silników i według mnie najlepiej byłoby zdjąć nadkole i odczytać numer sterownika świec żarowych. Jeżeli posiada numer 8200859243 to jest dla świec na napięcie 4,4 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  sumie to może numer sterownika świec żarowych nie ma znaczenia czy to dla świec 11 V czy 4,4 V. Sterownik podaje napięcie pokładowe, on raczej nie zmniejsza napięcia. Wszystkim steruje komputer silnika, decyduje jak długi ma być impuls prądowy dla świec. Z  moich odczytów wychodzi, że sterownik SID 305 dla świecy 4,4 V przez 2 sekundy jest 90 % wypełnienia a po sześciu sekundach spada do 15* i tak już zostaje przez ponad 2-3  minuty. Dla świecy 11 V wypełnienie impulsu będzie zdecydowanie wyższe. Jeżeli masz elm 327 to programem Torque podejrzysz sterowanie świecami.   

Rzuć okiem na napisy na sterowniku, jeżeli jest to SID 305 to pewnie on steruje świecami 4,4 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2022 o 13:22, szczepan520 napisał:

Moja pali za pierwszym razem ale tak 3-4 obroty na rozruszniku i kłębek niespalonego paliwa które czuć  zachwiej obrotami na początku tak ze 2-3 sekundy a później chodzi normalnie

na stronie Beru 

https://www.borgwarner.com/aftermarket/diesel-cold-start-ignition

jest katalog Technical Information – Glow plugs. Jest tam rozdział o problemach i jest opisany nasz problem, s. 8 (tłum. goog)

 

REDUKCJA BIAŁEGO/NIEBIESKIEGO DYMU
Z układu wydechowego wydobywa się tzw. biały lub niebieski dym, aż do osiągnięcia idealnej temperatury zapłonu. Powstający tego rodzaju dym jest wynikiem niepełnego spalania paliwa, wynikającego ze zbyt niskiej temperatury zapłonu. Dogrzewanie powoduje pełniejsze spalanie oleju napędowego i mniejszy hałas podczas fazy nagrzewania. Dzięki temu krycie dymu jest zmniejszone nawet o 40%.
ELIMINACJA PUKANIA ZIMNEGO STARTU
Pukanie podczas zimnego rozruchu silnika wysokoprężnego jest spowodowane zwiększonym opóźnieniem zapłonu, gdy silnik jest zimny. Paliwo zapala się gwałtownie, a silnik stuka. Wstępne i końcowe podgrzewanie świec żarowych GN zapewnia szybsze osiągnięcie przez silnik temperatury roboczej. Chroni to silnik, powoduje cichszą pracę silnika i zapobiega stukaniu. Paliwo będzie wtedy spalane bardziej równomiernie i pełniej. W ten sposób uwalniana jest większa ilość energii, a temperatura komory spalania wzrasta szybciej.

 

w moim przypadku problem jest ze świecami, kablami, przekaźnikiem lub modułem sterującym. Wszystko inne już wyeliminowałem, czyli rozrusznik, alternator i wymianę akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!