Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany rozrząd i nieudolne naprawy - K4J


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Wiosną kupiłem Megane I ph2 K4J750.

Auto lekko falowało i przyszarpywało, przebieg 100 tys, uznałem, że musi być to coś w stylu świecy bądź brudnej przepustnicy. Niestety, pomyliłem się o to o kilka tysięcy złotych a i końca nie widać.

 

Podam kolejność napraw:

Poduszka skrzyni biegów

Diagnostyka komputerowa, sprawdzenie szczelności dolotu.

Świece NGK, następnie Eqiuem.

Podmiana cewek zapłonowych.

Wszystkie filtry, wlanie Tec2000 płukanki do wtrysków.

Pomiar kompresji (kolejności nie pamiętam: 3x10 i 1x8).

Wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, odkrycie, że niedawno rozrzad się zerwał (odbicie na tłokach lekko ale widoczne), kompresja 4x13, oczywiście wszystkie uszczelki, rozrząd nowe, przepustnica wyczyszczona na błysk, wałki nie zamienione miejscami.

Z ASO: MAP Sensor, 2x korkowy, czujnik wału, czujnik wspomagania.

Podmieniona listwa wtryskowa, ciśnienie zmierzone, 3.5 bar.

Sonda przed i za Bosch.

Drugi sterownik z wyrzuconym z Flasha IMO.

Jedyne co ciągle zostało, to zła praca silnika. Diagnostyka wykazuje za małe podciśnienie, wartość MAP Sensora to 48, co również potwierdza manometr. Zrobiliśmy nawet test, pod kolektor została włożona plandeka, serwo i przepustnica zaślepione, dmuchaliśmy powietrzem a kolektory były psikane sprayem do spr. szczelności opon i nic. Serwo metodą "na język" szczelne.

 

Objawy:

Zimna do 3 tys. szarpie i dławi się, chodzi bardzo sztywno bym powiedział, lewarek biegów jak to określił mechanik "chce połamać rękę" tak ostro wali, ruszając z pod domu położna butelka na fotelu gdy zacznie szarpać dosłownie leci jak PKP EuroCity na podłogę.

Dla wyobrażenia, ruszamy, przestaje przyspieszać, muli, powoli przyspiesza dalej, przekraczamy 3tys i "włącza się turbo" jedzie. W momencie przyspieszania-muł-powoli przyspiesza wrażenie jest jak by ktoś na 3/4 siły załączył nam przednie hamulce.

 

Letnia, szarpanie przechodzi, zaczyna falować, trzeba do 1.5 tys robić przegazowki bo zgaśnie przy ruszaniu i toczeniu się.

Ciepła trzyma równe obroty, nie ma opcji by zgasła, zaczyna się pyr pyr z rury wydechowej, reaguje na wypięcie cewek, nie reaguje na wypięcie 1 wtryskiwacza (ale przy dodaniu gazu czuć, że wypięty). Po przejechaniu powyżej 20km na wolnych i po zgaszeniu strzela w katalizatorze.

CO i NO na emisji spalin przekroczone albo 8 albo 10 krotnie. Kat w środku jak nowy.

Zarówno ja (pracuję w biurze warsztatu), moi koledzy z pracy i inne lokalne warsztaty rozkładają ręce i sami w to nie mogą uwierzyć co się dzieje, zwłaszcza na zimnym - ten walący, chcący połamać rękę lewarek to jest jakiś ewenement świata. 

Wszystkie parametry oprócz MAP Sensora są lustrzanym odbiciem innej Megane, która chodzi prawidłowo.

Zastanawia mnie związek z kolizją rozrządu, czy tam się mogło coś nie wiem, obrócić, przestawić. Żałuję, że zaraz po jej kupnie góra poszła w górę i nie zdarzyłem zapamiętać jak chodziła.

Facet od głowic powiedział, że miał trudność z docięciem zaworów aby luzy były prawidłowe jak i kilka głowic ostatnio nam zrobił wadliwie.

Chciałabym nią pojeździć trochę, boję się, że coś się wypali (tłok, zawór) i nie dojadę do domu. Sprzedać jak widzicie po samym wkładzie w silnik się mi nie opłaca.

Dodam jeszcze, 210 na prostej osiąga bez problemu, pali w tedy równo 10L. Przy średniej mojej jeździe (nie ukrywam, jeżdżę agresywnie) to 7-8L.

Co o tym myślicie? Skrzynia zaczyna postukiwać, opony zbliżają się do końca, bez zrobienia silnika mam wątpliwości przed dalszymi inwestycjami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, warszawa_24 napisał:

kupiłem Megane I ph2/ K4J750,

Auto lekko falowało i przyszarpywało, przebieg 100 tys,

Pomiar kompresji (kolejności nie pamiętam: 3x10 i 1x8)

1/ Ma przepustnicę elektroniczną??

2/ Z którego roku auto?

10 godzin temu, warszawa_24 napisał:

Wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, odkrycie, że ;

   -  niedawno rozrzad się zerwał (odbicie na tłokach lekko ale widoczne),

   -  kompresja 4 x 13, oczywiście wszystkie uszczelki,

   -  rozrząd nowe, przepustnica wyczyszczona na błysk, wałki nie zamienione miejscami

 Z ASO:

- MAP Sensor, 2x korkowy, czujnik wału, czujnik wspomagania.

- Podmieniona listwa wtryskowa, ciśnienie zmierzone, 3.5 bar.

- Sonda przed i za Bosch.

- Drugi sterownik z wyrzuconym z Flasha IMO.

3/ Po remoncie; kompresja OK

10 godzin temu, warszawa_24 napisał:

Jedyne co ciągle zostało, to zła praca silnika,

Diagnostyka wykazuje za małe podciśnienie;

  - wartość MAP Sensora to 48 ( kPA ), co również potwierdza manometr.

4/ Jakie obroty silnika??

5/ Jakie uchylenie przepustnicy w %???

10 godzin temu, warszawa_24 napisał:

- Letnia; 

  - szarpanie przechodzi, zaczyna falować, trzeba do 1.5 tys robić przegazowki bo zgaśnie przy ruszaniu i

     toczeniu się.

- Ciepła; 

   - trzyma równe obroty, nie ma opcji by zgasła, zaczyna się pyr pyr z rury wydechowej, reaguje na wypięcie

      cewek, nie  reaguje na wypięcie 1 wtryskiwacza (ale przy dodaniu gazu czuć, że wypięty).

- Po przejechaniu powyżej 20 km na wolnych i po zgaszeniu strzela w katalizatorze.

6/ Zbyt późny zapłon, przestawiony rozrząd,

10 godzin temu, warszawa_24 napisał:

Wszystkie parametry oprócz MAP Sensora są lustrzanym odbiciem innej Megane, która chodzi prawidłowo.

Zastanawia mnie związek z kolizją rozrządu, czy tam się mogło coś nie wiem, obrócić, przestawić.

7/ Zalecenia;

      a/ przeczyścić styki czujnika temperatury ; płynu chłodzącego, powietrza wlotowego,

           Czujniki temperatury optymalizują ( dla danej temperatury ) ;

             - kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

           Warto układ chłodzenia dokładnie odpowietrzyć,

      b/ Czy rano, przed startem ;

              - wskazania obu czujników pokrywają się???

              - termostat powinien otwierać się przy ok;90 C, 

      c/ pomierzyć na wolnych obrotach; nagrzany silnik do ok;90 C;

          - obroty silnika,

          - położenie przepustnicy,

          - kąt wyprzedzenia zapłonu,

          - ciśnienie w układzie dolotowym,

      d/ jak wyglądają świece ???

      e/ silnik ma  hydro-zawory;

           - warto stosować markowy olej minimum 5W40 lub 0W40,

      f/ jeżeli jest instalacja lpg- to zakręć gaz na butli,

8/Dokładna kontrola i ustawienie rozrządu ;

      a/ podejrzenie ; rozrząd przestawiony o jeden ząbek,

           - przy pomocy blokad,

      b/ idealne ustawienie wałków i wału wymaga;

           - kilku podejść i niezliczoną ilość obroty wałem przód- tył,

           - żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło  i blokady pasują,

      c/ po takiej operacji ponowny pomiar ;

          - obrotów silnika,

          - położenie przepustnicy,

          - kąt wyprzedzenia zapłonu,

          - ciśnienie w układzie dolotowym,

    9/ Jeżeli wszystko będzie OK, to warto te dane zachować; 

        - obniży się ciśnienie  do ok; 32 kPa +/- 4 kPa,

        - obniży się kąt wyprzedzenia zapłonu  ok ; + 2 *

        - zmniejszą się obroty biegu jałowego w okolicę 700 +/- 20 obr/min,

   10/ Silnik powinien ;

          - ładnie odpalać,

          - pracować równo bez względu na temperaturę silnika i otoczenia

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przepustnica na linkę

2. 2001r

3. Wiem

4. 740

5. 33

6. Właśnie to musi być coś takiego

7. Czyszczone, parametry ok, odpowietrzanie też wykonano, pokrywają się paranetry, na rozgrzanym na jałowym temp powietrza wskazuje około 50, nie za dużo? Świece muszę sprawdzić, lpg brak.

Wyprzedzenie 12 stopni. Olej 10w40 normy renault.

8. Sprawdzali po sobie ustawienie rozrządu, niby jest prawidłowo. Myślę nad sprawdzeniem rozrządu w innym warsztacie.

 

Czy ktoś poleci w PL zachodniej kogoś, kto ma rozrządy w K4J w 1 palcu? :)

Edytowane przez warszawa_24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, warszawa_24 napisał:

4. 740 - obroty

5. 33 - polożenie przepustnicy

6. Właśnie to musi być coś takiego

7. Czyszczone, parametry ok, odpowietrzanie też wykonano, pokrywają się paranetry,

   - na rozgrzanym na jałowym temp powietrza wskazuje około 50, nie za dużo?

  - Świece muszę sprawdzić, lpg brak.

  - Wyprzedzenie 12 stopni.

  - Olej 10w40 normy renault.

8. Sprawdzali po sobie ustawienie rozrządu, niby jest prawidłowo. Myślę nad sprawdzeniem rozrządu w innym warsztacie.

 

1/ Wskazania czujników temperatury porównać ;

    - rano, przed startem, jak silnik zimny,

    - w czasie jazdy ;

        - temperatura wlotu powietrza zwiększona max; 2 do 3*C od temperatury otoczenia,

        - przy jakiej temperaturze otwiera się termostat??????

               -jaka temperatura utrzymuje się w silniku w czasie jazdy???

2/ Ustawienie rozrządu;

   a/ przy pomocy blokad,

   b/ musi obniżyć się ;

       - ciśnienie w dolocie,

       - obroty i kąt wyprzedzenia zapłonu,

       - położenie przepustnicy

 

 

Serwisy w lubuskim; lubuskie

  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania temp powietrza rzeczywiste. Też jego podmieniałem i z tamtego auta też pokazał to samo, z tym, że u mnie było więcej stopni w dolocie niż u niego, potem przełożyłem mój do niego i u niego na moim było mniej stopni w dolocie.

Termostat otworzył się przy 75*C, jest jeszcze fabryczny. Na wskaźniku w tedy 3 cienka kreska od dołu.

Temperatura podczas jazdy o 1 kreskę trochę sobie skacze.

Świece wykręciłem gdy silnik miał te 75*C, czarne, cewki mam Renault-Beru 7700875000

Dodając gazu na 1100 obr przy 75*C mam zapłon 2stopnie i auto chodzi lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło mi się kiedyś gdy miałem tego typu silnik, że jedyna i najlepsza cewka marki Beru siadła po 3 mieś. i robiła mi psikusa - nie było błędu dotyczącego wypadania zapłonu a silnik dostał febry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat właśnie szybko zmieniłem, otwiera się przy 92, co ciekawe a zapomniałem napisać po skasowaniu adaptacji przez 30sek auto chodzi idealnie, potem już zaczyna skakać kąt zapłonu 2-20 i chodzi jak wcześniej, tj gorzej, mimo, że MAP Sensor pokazuje 470-495. 

 

Cewki podmieniałem zaraz po zrobieniu głowicy i pierścieni, ale przed wymianą głównych czujników. Mogę zamówić 4 nowe, pojeździć i oddać jak nie pomoże.

Co wybrać? Delphi, Hella, Bosch czy NGK?

 

Silnik sobie chodzi po skasowaniu adaptacji, temp 98-99 i druga sonda ruszyła, 820-840 wkazuje, wcześniej 420-440.

Edytowane przez warszawa_24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, warszawa_24 napisał:

Wskazania temp powietrza rzeczywiste.

Też jego podmieniałem i z tamtego auta też pokazał to samo, z tym, że u mnie było więcej stopni w dolocie niż u niego,

 potem przełożyłem mój do niego i u niego na moim było mniej stopni w dolocie.

To jest raczej bełkot;

  - używane części są niemiarodajne i fałszują poprawne wnioski,

  - stosować tylko nowe,

1 godzinę temu, warszawa_24 napisał:

-  Świece wykręciłem gdy silnik miał te 75*C, czarne,

 - cewki mam Renault-Beru 7700875000

Świece polecane to ;

    - denso ; K20TT ; IK20TT,  

   -  ngk - nie są polecane do megan,

Cewki Reno- Beru  -  to dobra marka,

Świece i cewki ; 

   - muszą być suche i czyste,

1 godzinę temu, warszawa_24 napisał:

Dodając gazu na 1100 obr przy 75*C mam zapłon 2stopnie i auto chodzi lepiej.

Aby pomiary były porównywalne, należy wszelkie pomiary wykonywać przy;

    - obrotach biegu jałowego,

   - temperatury silnika ok; 90 C,

Godzinę temu, warszawa_24 napisał:

Silnik sobie chodzi po skasowaniu adaptacji, temp 98-99 i druga sonda ruszyła, 820-840 wkazuje, wcześniej 420-440.

 Sondy masz Bosch nowe ???

   - popraw styki sond i ecu,

   - wykonaj pomiar napięcia sond po ustawieniu rozrządu,

Godzinę temu, warszawa_24 napisał:

Termostat właśnie szybko zmieniłem, otwiera się przy 92 C

Jest OK,

8 godzin temu, warszawa_24 napisał:

Olej 10w40 normy renault.

Koniecznie przejść na 5W40 - markowy ;

  - Ravenol, Neste, Amsoil , Millers, Valvoline ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może niezbyt wyraźnie opisałem. Czujnik temp powietrza pokazuje wartość prawie jak na dworze, gdy miałem drugą megane, to jego osiągnęła 35stopni a moja 42stopnie. Założyłem z niej czujnik do mojej i zaraz wskoczyło 42, potem mój do tamtej megane i zrobiło się 35. 

Tamta mimo 2x większego przebiegu chodzi jak nowa.

2. IK20TT - na nich ją kupiłem, po wykręceniu widać, że ktoś przed sprzedażą je zmieniał. Potem NGK, potem te Eqiuem i na nich zostałem.

3. Ok

4.Tak, nowe. Po demontażu widać, że ktoś też dał nowe Bosche dopiero co (ogólnie tu przed sprzedażą ktoś jak ja pół auta wymienił i nie mógł też trafić).

Każda wtyczka była wypinana i sprawdzana pod kątem przepalenia/uszkodzoenia/luzu. Nawet od pompy.

5. Co dziwne po zgaszeniu wlączył się wentylator a u nas ledwo 4 stopnie.

6. Valvoline Max Life 10W40. Jakie znaczenie 5W40 ma dla mojej sytuacji? Wału/panewek nie ruszałem, stąd odrzuciłem pomysł przejścia na pełen syntetyk. Spodziewam się odp, że jest to zalecane dla samoregulatorów zaworowych, ale praktycznie każde moje auto do jazdy na co dzień je ma/miało i na 10W40 takich akcji jak ta mi zasponsorowała nie miałem. 

Co do rozrządu, ja bardzo stawiam na jego błędne ustawienie, ale dlaczego chwilkę po skasowaniu adaptacji auto chodzi wzorowo - to jest pytanie, które mi każdy mój kolega z pracy zadaje i zasłania się tym, że żadna siła jego nie zmusi do sprawdzenia tego rozrządu - "bo skoro kasujesz adaptacje to auto chwile chodzi, na przestawionym rozrządzie by tak nie było". Nie mniej za tydzień inny dobry warsztat sprawdzi mi ten rozrząd.

Podobne pytanie ja zadaję w sprawie oleju, 10tki aut miałem na 10W40 z samoregualtorami i nie mogę uwierzyć, że 5W "naprawi" mi samochód.

U mojej kobiety niechcący zamiast 10W40 został wlany 5W30 (Ford), oprócz zwiększonego spalania oleju nic się nie zmieniło.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, warszawa_24 napisał:

5. Co dziwne po zgaszeniu wlączył się wentylator a u nas ledwo 4 stopnie.

I-bieg wentylatora załącza się przy ok; 105 C płynu chłodzącego,

27 minut temu, warszawa_24 napisał:

Jakie znaczenie 5W40 ma dla mojej sytuacji?

Olej markowy;

- nie naprawi silnika,

- posiada odpowiednie parametry techniczne, które nie ulegają degradacji w miarę wzrostu temperatury, tzw; wskaźnik lepkości,

- oleje słabszej jakości mają tendencję do;

     -  produkowania większej ilości zanieczyszczeń,

     - nadmierne odkładanie się nagaru,

     - zmniejszają trwałość np. ;

         - pierścieni tłokowych olejowych,

        - panewek,

        - zmniejszają intensywność chłodzenia tłoków, panewek,

32 minuty temu, warszawa_24 napisał:

U mojej kobiety niechcący zamiast 10W40 został wlany 5W30 (Ford), oprócz zwiększonego spalania oleju nic się nie zmieniło.

Olej 5W30 -stosuje się w silnikach o dużej dokładności spasowania elementów ruchowych,

30 minut temu, warszawa_24 napisał:

dlaczego chwilkę po skasowaniu adaptacji auto chodzi wzorowo

Co znaczy wzorowo, skoro;

   - wyprzedzenie zapłonu jest nieprawidłowe,

   - ciśnienie w dolocie nieprawidłowe  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manual czy automat? Włączenie wentylatora sugerowało by chwilowa przerwę w obwodzie czujnika płynu chłodzącego. Miałem tak w peugeocie 206. Do kolejnego włączenia zapłonu kręcił wentylator. Ale był błąd od czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IK20TT to najlepsze świece do tego auta.

Potwierdzam czujnik cieczy do kontroli - co pokazuje oprogramowanie? W tym aucie są używane dwa czujniki cieczy w jednej obudowie - licznik widzi inna temperaturę od ECU.  Podejrzewam problem z wiązką- sprawdzić każdy pin żarówką. Popraw przewód masy silnika.

Ja cewki kupowałem Lucasa - rezystancja 10,5 kOhm. Beru maja tylko 7.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy gasiłem samochód, to miałem odczyt 99*C, wentylator wystartował po chwili, może jeszcze jutro raz dla pewności odpowietrzanie zrobię, może coś tam mu się cofnęło. Jak i połączę się z "zegarami" i zobaczę jaki tam mam odczyt temp na zimnym i ciepłym i porównam z ECU.

 

Ik20tt mam w Renault 11 jak i zostawiłem sobie z tej, założę i zobaczę co będzie, ale przypuszczam, że dopóki nie znajdzie się coś odpowiedniego za takie a nie inne wskazania map Sensora, to będę się z nią męczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki i świece zmienione. Bez zmian.  Czujnik temp wody zmieniony, przy 99 z nowu ruszył wentylator.

Jak rozrzad wyjdzie, że jest dobrze ustawiony to co w tedy?

Screenshot_20221116-155403_Gallery.jpg

Screenshot_20221116-155408_Gallery.jpg

Screenshot_20221116-155412_Gallery.jpg

Screenshot_20221116-155416_Gallery.jpg

Screenshot_20221116-155420_Gallery.jpg

Screenshot_20221116-155424_Gallery.jpg

Edytowane przez warszawa_24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Zerwany rozrząd i nieudolne naprawy - K4J

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!