Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany rozrząd i nieudolne naprawy - K4J


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.11.2022 o 18:53, warszawa_24 napisał:

Czyli dalej ten rozrząd...

Włożyłeś dużo pracy i widać, że Tobie zależy aby silnik doprowadzić do sprawności; 

Masz mieć;

  - ciśnienie w dolocie    320 mbar    +/-   40 mbar,

  - kompresja    -     ok;           13 bar,

  - obroty           -     ok;          700 obr/min  +/-   20 obr/min

 - kat  wyprzedzenia  zapłonu  -         <    3*

Warto pomierzyć ciśnienie oleju ; na  gorącym  silniku / bieg jałowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Jeżeli w obu przypadkach pomiar kompresji ( raz 13 bar, w drugim 10,5 bar ) był przeprowadzany przy tych samych warunkach, czyli;

     - silnik nagrzany  > 80 C,

     - akumulator i rozrusznik w 100 % sprawne ;

         - obroty > 100 obr/min,

     - przepustnica całkowicie otwarta,

     - bezpiecznik odpowiedzialny za działanie pompy paliwa - wyciągnięty,

2/ Pierścienie tłokowe zostały wymienione na nowe;

     - przeprowadzić pomiar kompresji na mokro,

    - czyli z użyciem ok; 5 ml ( łyżeczka do herbaty ) oleju na cylinder,

3/ Dolanie oleju, spowoduje wzrost mierzonego ciśnienia;

    - kiedy winne są pierścienie,

    - a kiedy zawory, wynik się prawie nie powinien zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki nie były zachowe te same, czyli muszę je ponowić.

 

Mechanik mi dziś podpowiedział, że pompy paliwa nie podmienialismy. Czytam sobie właśnie forum i te pompy stwarzają czasem problemy.

 

Tylko ona jest z 1 przewodem, regulator w niej musi być czymś sterowany. Nowa kosztuje kilka stów, nie chciał bym jej kupować w ciemno, jaka jest jej dokładna metoda Diagnostyki? Wtyczkę tylko sprawdzaliśmy, czy jest ok.

Edytowane przez warszawa_24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowana jest regulatorem ciśnienia paliwa opartym o budowę na sprężynie.  Ponadto ma wbudowany zworek zwrotny i to on głównie się zużywa- paliwo cofa się do zbiornika na postoju i trzeba długo kręcić przed pierwszym uruchomieniem, ale też na ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, warszawa_24 napisał:

Warunki nie były zachowe te same,

Warunki masz podane powyżej w pkt;1 ,

  -czym się różniły metodyki pomiaru?

8 godzin temu, warszawa_24 napisał:

Mechanik mi dziś podpowiedział, że pompy paliwa nie podmienialismy

 

W dniu 14.11.2022 o 23:24, warszawa_24 napisał:

Podmieniona listwa wtryskowa, ciśnienie zmierzone, 3.5 bar.

To jest prawidłowe ciśnienie paliwa

Brak ;

pomiaru ciśnienia oleju na gorącym silniku, bieg jałowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu z rozruchem nie mam.

Ciśnienie oleju na rozgrzanym 0,4-0,5b.

Przy gazie na maksa 3.4b.

Przy dodaniu gazu delikatnie, wzrosło do 1b, silnik i tak źle chodził.

Kompresja na rozgrzanym spadła na 9.5b. Próby olejowej nie robiłem. Ostatnim czasem auto pokonuje bardzo krótkie dystanse, nawet trzeciego biegu nie ma kiedy wrzucić, bo jest już gaszone. Może od zabogatej mieszanki coś się przypchalo, liczę, że uda się ją niedługo przegonić.

Została podłączona "zewnątrz" pompa paliwa od innego Renault, bez żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, warszawa_24 napisał:

Problemu z rozruchem nie mam.

1/ Cisnienie oleju na rozgrzanym 0,4-0,5b

     - wg; mnie  powinno  być ;1,0 +/- 0,2 bar, 

2/ Przy gazie na maksa 3.4b;

  - powinno być  > 4,0 bar ,

  - przy 2000-3000 obr/min - ciśnienie oleju 3,4 bar jest OK,

3/ Przy dodaniu gazu delikatnie, wzrosło do 1b, silnik i tak źle chodził;

  - ile obrotów to jest delikatnie?

4/ Kompresja na rozgrzanym spadła na 9.5b.

5/ Próby olejowej nie robiłem.

1/ Fakty bieżące;

   a/ kompresja spadła do 9,5 bar,

   b/ ciśnienie w dolocie  469 mbar,

   c/ kąt wyprzedzenia zapłonu 17 *,

   d/ ciśnienie oleju; 

       - na gorącym silniku, na biegu jałowym to; 0,4-0,5 bar,

2/ Wnioski;

 A/ Etap I;

  a/ zbyt niskie ciśnienie oleju na gorącym silniku,

  b/ kontrola stanu panewek korbowych,

  c/ wymiana napędu pompy olejowej + ewentualnie pompy oleju,

B/ Etap II;

   Jeżeli etap I nie przyniesie efektów;

      - wymiana hydro-popychaczy zaworowych

 

Autem - nie jeździć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tec wleciał od razu po kupnie, przed zdjęciem głowicy.

Dziś zmieniłem olej, który nagle w 2tyg z zabarwionego zrobił się czarny jak w dieslu, przed zmianą płukanka, Valvoline 10w40, dodatek MoS2,  profilaktycznie i 80km przejechane, bo dawno nie było kiedy 3ciego biegu wrzucić :)

 

Taki mam plan, poddałem się, będę jeździł aż dosłownie zdechnie silnik. Chciałbym w tedy może 1.6 włożyć, jak znajdę taki na zwykłej przepustnicy i bez KZFR (czyli jak u mnie) oraz bez czujnika wałka/wałków, to reszta będzie pasować? Aha i czy są wgl takie 1.6 jak mój 1.4? Ja też mam listwę paliwa bez powrotu, ale to chyba każda 16V tak ma?

Edytowane przez warszawa_24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie wtrysków takie samo. Bez zmiennych faz to chyba od Laguny I ph2 , Megane I PH2 i chyba Duster I z początku produkcji.  Generalnie silniki 105 km. Czujnik wałka że zmiennymi fazami jest jeden.

Ten olej to po mosie się taki zrobił raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, warszawa_24 napisał:

poddałem się, będę jeździł aż dosłownie zdechnie silnik.

Chciałbym w tedy może 1.6 włożyć

Auto należy dostarczyć do porządnego warsztatu ze znajomością reno;

  - wymiana pompy oleju czy hydro-zaworów -to nie jest skomplikowany problem, 

Używany 1,6 może okazać się w podobnym stanie jak ten 1,4;

  -przeważnie kupuje się takie silniki - aby zrobić porządny remont w nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edyt - do usunięcia

 

Witam ponownie.

Zima zaskoczyła nie tylko drogowców ale i mnie i to pozytywnie. Autko zrobiło ostatnio ponad 1.5tys km na trasach i teraz ważne pytanie CZEMU po włączeniu podgrzewania tylnej szyby mam wzorowe wolne obroty? No jak by z fabryki wyszla. Po wyłączeniu szyby auto rzuca się na wszystkie boki.

 

Czy to coś nam mówi?

A jak nie, to ciekawe czy można oszukać soft sterownika by myślał, że zawsze mam szybę tylną podgrzewaną.

Edytowane przez warszawa_24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby sterownik otrzymuje tę informację i delikatnie zwiększa dawkę paliwa. Można podać poprzez diodę 12 V do pinu 88 sterownika i w ten sposób oszukasz sterownik bez włączania ogrzewanie tylnej szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!