Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dużym poborem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, sobel5 napisał:

Samochód na 1000km pobiera 4-5l oleju. Oryginalny przebieg 90 tys. km.

Sytuacja wydarzyła się po czyszczeniu Dpf.

1/Preferujesz jazdy na krótkich dystansach i po mieście ;

     a/ bo jak to się stało, że wystąpiła konieczność czyszczenia dpf-u w aucie z tego rocznika?

          - napisz coś bliższego o tym fakcie;

             - był demontowany czy wypalany stacjonarnie?

     b/ ilość wytwarzanej sadzy jest duża a niska temperatura spalin utrudnia na jej naturalne spalenie,

         - fap - nie lubi niepotrzebnego nadmiaru paliwa i spalin,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sobel5 napisał:

Samochód na 1000km pobiera 4-5l oleju

Może do tych 1000 km zapominałeś dopisać jeszcze jedno 0. Gdyby co 200 km pobierało około 1 l oleju to miałbyś siwo-niebiesko za samochodem pomimo filtra dpf. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Problem z dużym poborem oleju
3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Preferujesz jazdy na krótkich dystansach i po mieście ;

     a/ bo jak to się stało, że wystąpiła konieczność czyszczenia dpf-u w aucie z tego rocznika?

          - napisz coś bliższego o tym fakcie;

             - był demontowany czy wypalany stacjonarnie?

     b/ ilość wytwarzanej sadzy jest duża a niska temperatura spalin utrudnia na jej naturalne spalenie,

         - fap - nie lubi niepotrzebnego nadmiaru paliwa i spalin,

Dpf był wyjęty i oddany do mycia, wszystkie parametry w normie obecnie. 

1 godzinę temu, MarcinDe napisał:

@sobel5 weź no ty się zastanów co piszesz - silnik wciąga Ci 5L oleju na 1000km:?::?:

Przecież układ olejowy w tym silniku ma trochę ponad 6L pojemności - to co 1tyś. km Ci wypija prawie cały olej:?::?:

W ciągu tygodnia robię 1000km, codziennie po 200km dolewka 1l. Zero plam, samochód nie kopci, delikatnie zapocony dekiel rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Andrzej-2010 napisał:

Przed myciem - też były takie przebiegi?

Co zadecydowało o konieczności mycia a nie wypalania dpf?

Identyczne użytkowanie, serwis twierdzi że Dpf zapchał się przez pękniętą rurę od turbo (której przez 2 miesiące nie potrafili zdiagnozować) i nie wchodził w tryb wypalania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sobel5 napisał:

Dpf zapchał się przez ;

  - pękniętą rurę od turbo (której przez 2 miesiące nie potrafili zdiagnozować)

 - i nie wchodził w tryb wypalania 

Jak można nie usłyszeć skutku pękniętej rury od turbo?

Jeżeli to masz udokumentowane, to należy domagać się naprawy silnika w ramach gwarancji czy rękojmi  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sobel5 przy takim poborze oleju to za autem by była zasłona dymna jak w czołgu na polu bitwy. 

Żeby taki był pobór to musi gdzieś spierniczać ten olej - w inny przypadku ten silnik nadaje się na śmietnik, bo tam już nie ma nawet co naprawić.

Musiało by być  jak w silnikach TFSI - za cienkie pierścienie olejowe, No albo stoją dęba w zaciśniętej pozycji. No kurde nie ma innej możliwości żeby tyle oleju pił.

No ale jakby nie patrzeć to kurcze za autem powinien być sajgon.

 

@Andrzej-2010 jakiej naprawy - tam nie co naprawić jeśli jest jak pisze @sobel5. Ewentualnie domagać się wymiany jednostki na inną, wolna od wad.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 16:37, Andrzej-2010 napisał:

Jak można nie usłyszeć skutku pękniętej rury od turbo?

To można usłyszeć podczas jazdy? Kiedyś mi spadła rura od intercullera i nic nie słyszałem. Silnik stracił moc i tyle . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 16:14, sobel5 napisał:

W ciągu tygodnia robię 1000km, codziennie po 200km dolewka 1l. Zero plam, samochód nie kopc

Ten olej nie ginie przez uszkodzoną membranę odmy i jest zasysany przez turbinę?

Przypadki z taką ilością były w 2,0 dci.

To można łatwo sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aniewa napisał:

Kiedyś mi spadła rura od intercullera i nic nie słyszałem. Silnik stracił moc i tyle . 

Z pewnością jak się zatrzymałeś -  to usłyszałeś,

Kolega sobel5, pewnie też wysiada z auta,

   - jego auto było w aso,

   -  wierzysz w to, że nic nie słyszeli mimo pękniętej rury od turbo???

16 minut temu, jabrze napisał:

Ten olej nie ginie przez uszkodzoną membranę odmy i jest zasysany przez turbinę?

Może tak być;

  - bo kolega sobel5, nie narzeka obecnie;

       - na brak mocy, przyspieszenia czy zwiększone zużycie paliwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Z pewnością jak się zatrzymałeś -  to usłyszałeś,

Nic nie usłyszałem a zatrzymałem się bo silnik stracił moc. Dodam, że rura całkiem spadła z intercullera. Przy niedużej nieszczelności pewnie było by widać duże zapocenie olejem w okolicach pęknięcia/nieszczelności  i ewentualnie spadek mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!