Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekładnia kierownicza. Regeneracja czy nówka?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ponoć mam luz na przekładni (co prawda kilka dni temu pojechał na SKP ze stukami, ale diagnosta stwierdził, że to zaciski na sworzniach są luźne, zawieszenie jest ok). W zasadzie ja na kierownicy nie czuję żadnych luzów w czasie jazdy na wprost jak i podaczas skrętów, a stuki ustają gdy lekko przyhamuję...

 

Mechanik dziś jednak stwierdził, ze zaciski tak, są lużne ale jest też  luz na przekładni.

Wyliczył 570 zł (po regeneracji) za przekładnie i 600zł za robote.

Rzuciłem okiem w net i w tej kwocie można kupić nową maglownice, kwestia czy za te pieniądze kupię coś sensownego, co wytrzyma kilka lat  ?

Może ktoś z Was kiedyś wymieniał konkretnej firmy i coś może polecić lub nie ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza że zaciski na sworzniach są luźne? W tym samchodzie sworznie wahaczy wciskane są w wahacz i nie mają prawa mieć luzu bo grozi to śmiercią. Sworzeń wahacza osadzony jest w zwrotnicy i zabezpieczony przed wysunięciem śrubą. Przy demontażu wahacza, jeżeli wahacz wcześniej nie był demontowany to trzeba się trochę napracować aby wysunąć końcówkę sworznia ze zwrotnicy po uprzednim usunięciu śruby zabezpieczającej.

Rozumiem, że w SKP nie zawsze się znają, ale żeby mechanik takie rzeczy opowiadał?

Ten luz na przekładni to na pewno dotyczy przekładnik czy może zużyty jest drążek kierowniczy?

MII ma przekładnię, w której można zmniejszyć ten luz za pomocą zainstalowanej tam regulacji o max ćwierć obrotu.

Przekładnie "nowe" na pewno są nowe? czy to są przekładnie regenerowane i trzeba zwrócić swoją po podmianie?

Jeżeli zużyta jest tuleja prowadząca listwę po prawej stronie przekładni to można spróbować wykonać regenerację we własnym zakresie - można kupić nową tuleję w dobrej cenie. Sam miałem takie auto, miałem już troszkę wytartą tą tuleję i tym samym luz - nie wielki luz, ale nie stukała, nie przeszkadzało to w jeździe. Tego luzu nie stwierdził przez 6 lat żaden diagnosta podczas przeglądu. Można to było zaobserwować po zdjęciu manszety i szarpiąc za drążek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, szwagier24a napisał:

Co oznacza że zaciski na sworzniach są luźne?

Oznacza to, że zacisk hamulcowy pracuje na wyrobionych sworzniach. Stąd mogą być słyszalne jakieś stuki. Nie chodzi o sworznie wahaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2022 o 14:17, krzychu83 napisał:

Cześć

Ponoć mam luz na przekładni (co prawda kilka dni temu pojechał na SKP ze stukami, ale diagnosta stwierdził, że to zaciski na sworzniach są luźne, zawieszenie jest ok). W zasadzie ja na kierownicy nie czuję żadnych luzów w czasie jazdy na wprost jak i podaczas skrętów, a stuki ustają gdy lekko przyhamuję...

 

Mechanik dziś jednak stwierdził, ze zaciski tak, są lużne ale jest też  luz na przekładni.

Wyliczył 570 zł (po regeneracji) za przekładnie i 600zł za robote.

Rzuciłem okiem w net i w tej kwocie można kupić nową maglownice, kwestia czy za te pieniądze kupię coś sensownego, co wytrzyma kilka lat  ?

Może ktoś z Was kiedyś wymieniał konkretnej firmy i coś może polecić lub nie ?

Pozdrawiam

 

Oszlalał ? jeszcze mechanik ? a nie jakis typowy kowalski co sie tym zajmuje ? stad ta cena, bo mechanik wyciagnie zawiezie do takiego warsztatu gdzie mu zregeneruja doda swoje i zamontuje ponownie.

Generalnie w Łodzi i okolicach ceny 700/900zł , demontaż , regeneracja jak sie da bo juz moze byc za pozno , wtedy + 100zł do zregenerowanej od warsztatu, montaz, zbierzność, gwarancja 12 miesiecy

 

Jak jedziesz po nierownościach to gra Ci z przodu ? tak jakby łączników stabilizatora nie było ? jak gra ,a łaczniki sa zdrowe to magiel na 100%.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Refild napisał:

 

 

Jak jedziesz po nierownościach to gra Ci z przodu ? tak jakby łączników stabilizatora nie było ? jak gra ,a łaczniki sa zdrowe to magiel na 100%.

Musi być fest dziura to słyszę w okolicy pedałów pojedyńcze uderzenie, głuchy dźwięk ale na kierownicy tego nie czuję. Przy 16 letnim aucie to może być kilka rzeczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa takie auta, w jednym stukało, w drugim trochę mniej. Wydaje mi się, że to kolumna kierownicza a dokładnie krzyżaki na wale kierowniczym. Pod osłoną wspomagania kierowniczego jest łączenie z wałem kierowniczym Tam jest śruba albo na torx albo na nasadkę, którą należałoby dokręcić. Kiedyś była nawet na tą śrubę akcja serwisowa. Ale u mnie to nie pomogło. Aby go zdiagnozować trzeba byłoby go wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!