Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem Megane 2 2.0T


Ambi0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Sprawa jest dosyć skomplikowana, będę wdzięczny za rady i polecenie dobrego elektromechanika :)

---------------------------

Renault Megane II - 2.0T 163KM F4RT, 2005 rok - 203 tys. przebiegu, bez LPG

Co było robione:

- Wtryski -> włożone od Megane RS 225 | 15 tys. km temu

- Cewki | 15 tys. km temu

- Świece | 3 tys. km temu

- Rozrząd | 20 tys. km temu

- Zamontowany DownPipe zamiast katalizatora

- Czyszczenie przepustnicy

Problemy:

- Wysokie korekty paliwowe na biegu jałowym -> ok. 30% -> po wkręceniu na wyższe obroty, korekty się obniżają

- Możliwe wypadanie zapłonu -> nie ma w komputerze takie błędu, ale silnik na biegu jałowym jakby się dławił

-  niewielkie falowanie obrotów na biegu jałowym

- po wizycie u poprzedniego mechanika zaczęło ubywać oleju

Co zrobił poprzedni mechanik:

1.  Pomiar sprawności cylindrów -> uznał, że silnik jest w dobrym stanie, kompresja jest bardzo , między 13,5 a 14 bar

2. Potem uznał, że rozrząd był źle ustawiony -> korekta ustawienia rozrządu -> rozwiązało problem na 10 kilometrów

3. Następnie stwierdził, że wtryski są od RS'a, ale sterowniki od zwykłych:

zaprogramował wtryski, powiedział, że auto teraz ma więcej mocy itp.

od tego czasu wydaje mi się, że w aucie ubywa oleju i obroty na biegu jałowym są za wysokie

rozwiązało to problem na 5 km i znowu to samo

---------------------------

Tak to wygląda. Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówią, to nie wiem jakiej porady oczekujesz. Może zacznę od tego, że mechanik nie ma jak spowodować aby Twój silnik zaczął pobierać olej, a przynajmniej nie takimi standardowymi działaniami jakie opisałeś. Czego się spodziewasz po silniku, jeśli wymieniasz wtryskiwacze na takie o większej wydajności jednostkowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ambi0 napisał:

Zamontowany DownPipe zamiast katalizatora

Coś więcej na ten temat;

  - kto dobierał?

  - tylko zamiast katalizatora a cała reszta wydechu bez zmian?

  - jak wygląda kwestia działania sond lambda?

  - jak wygląda kwestia norm spalin?

Czy problemy nie zaczęły się od momentu montażu  downpipe  -  na tzw; na pałę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że sterownik ma problem z wysterowaniem wtryskiwaczy. A dokładniej wtryski od RS wlewają więcej paliwa i nie potrafi na tyle skrócić czasu ich wysterowania żeby było dobrze. Pewnie elektrycznie by potrafił ale mapa mu nie pozwala. Sterownik w cudzysłowu myśli ze ma zwykłe wtryski a te leją więcej i ucieka korekta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

  a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora,
  b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

  c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

  d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

  d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

Czy ten model posiada sondę szerokopasmową?

 

Może ja o czymś nie wiem ale nie przypominam sobie aby można było wpisać do sterownika wydajność wtryskiwacza.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, carsik napisał:

nie przypominam sobie aby można było wpisać do sterownika wydajność wtryskiwacza.

Nie posiada sondy szerokopasmowej,

Kodowanie - to  wyrównywanie dawki wtrysku;

   - każdy, nawet nowy wtryskiwacz, wykazuje różne parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Kodowanie - to  wyrównywanie dawki wtrysku;

Możesz mi przybliżyć kodowanie wtryskiwacza w silniku benzynowym?

 

23 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

   - każdy, nawet nowy wtryskiwacz, wykazuje różne parametry

Oczywiście że tak, jak wiele urządzeń, co nie znaczy że różnice w ich wydajności to kilkadziesiąt procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, carsik napisał:

Możesz mi przybliżyć kodowanie wtryskiwacza w silniku benzynowym?

 

Analogicznie jak przy dieslu,

4 godziny temu, Ambi0 napisał:

Następnie stwierdził, że wtryski są od RS'a, ale sterowniki od zwykłych:

  -  zaprogramował wtryski, powiedział, że auto teraz ma więcej mocy itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!