Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana termostatu megane 3 1.5 dci ph3


NeeRek

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas pracował wentylator na 1 biegu. Elektryk samochodowy stwierdził, że czujnik powietrza dolotowego bardzo zawyżał temperaturę. I wentylator schładzał komorę silnika. Ale nie wiem czy to prawda, czujnik wymienił przy mnie. Ale nigdzie nie doczytałem  w necie czy przez ten czujnik tak mogło się dziać. Spalanie w mieście spadło ok 1.5 litra. Ciekawe co o tym myślicie. Przy okazji u niego nabiłem klime. Nic innego nie robił. Wentylator pracuję już normalnie. Szukałem wiadomości  o tym czujniku ale nikt nie pisał o takim przypadku.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marekwodniak napisał:

Cały czas pracował wentylator na 1 biegu.

Elektryk samochodowy stwierdził, że czujnik powietrza dolotowego bardzo zawyżał temperaturę.

I wentylator schładzał komorę silnika.

Podłączone urządzenie diagnostyczne pokaże temperaturę powietrza wlotowego > 60 C;

   - ta temperatura była powodem załączania przez ecu wentylatora chłodnicy cieczy, aby chronić silnik przed przegrzaniem,

   - podobnie wpływa czujnik temperatury płynu chłodzącego na działanie ecu,

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tez zrobie przed wymiana, podłączę clipa i zobaczę jak wyglądają parametry i czy cały czas chodzi wentylator. 
Ale z tego co dostałem informacje to chłodnica jest chłodna, co wyglada na termostat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Podłączone urządzenie diagnostyczne pokaże temperaturę powietrza wlotowego > 60 C;

   - ta temperatura była powodem załączania przez ecu wentylatora chłodnicy cieczy, aby chronić silnik przed przegrzaniem,

   - podobnie wpływa czujnik temperatury płynu chłodzącego na działanie ecu,

Dziękuje o czujniku  temperatury wiedziałem .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marekwodniak napisał:

Elektryk samochodowy stwierdził, że czujnik powietrza dolotowego bardzo zawyżał temperaturę. I wentylator schładzał komorę silnika. Ale nie wiem czy to prawda, czujnik wymienił przy mnie

Nieprawda, temperatura powietrza nie wpływa na pracę wentylatora tylko na czas otwarcia wtryskiwaczy. Wentylator jest powiązany tylko z czujnikiem cieczy i ciśnienia klimatyzacji.

60 stopni zassanego powietrza to nic nadzwyczajnego podczas pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury w  termostacie wymieniłem od razu i nic to nie pomogło.To było najtańsze  rozwiązanie . Pojechałem do znajomego elektryka i włożyliśmy z powrotem ten oryginalny.Wentylator nadal chodził.Tak jak pisze kolega mogło być za mało czynnika klimy.A drugi elektryk ściemniał.

6 minut temu, marekwodniak napisał:

Czujnik temperatury w  termostacie wymieniłem od razu i nic to nie pomogło.To było najtańsze  rozwiązanie . Pojechałem do znajomego elektryka i włożyliśmy z powrotem ten oryginalny.Wentylator nadal chodził.Tak jak pisze kolega mogło być za mało czynnika klimy.A drugi elektryk ściemniał.Cały czas  byłem przy elektryku i widziałem co robił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, NeeRek napisał:

Tak tez zrobie przed wymiana, podłączę clipa i zobaczę jak wyglądają parametry i czy cały czas chodzi wentylator. 
Ale z tego co dostałem informacje to chłodnica jest chłodna, co wyglada na termostat 

Zastanawia mnie stwierdzenie że chłodnica chłodna. Jak termostat puszcza to się robi cieplejsza wcześniej jak powinna. I wtedy mamy ciągle niedogrzany silnik. Z czego może to następować dwojako. Albo delikatnie przepuszcza albo otwiera się wcześniej tak jak było u mnie. Zamiast przy 80 otwarcie było przy 70 i w lecie było w sumie bez różnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Słuchajcie.. udało się dojść o co chodzi. 
podpialem się kompem i temperaturę 80 stopni to wszystkie kreski na blacie. Ale gdy auto łapie 82 stopnie to termostat puszcza i za moment przez to temp spada na 78/79 i znika najwyższa kreska (normalne zachowanie, u siebie w 2.0T mam podobnie od 5lat). I później znów dobija do 82/3 i termostat znów puszcza na 79/80. Gdy auto nie jest dobrze nagrzane to gdy się zwolni to znów ostatnia kreska może spaść. 
Termostat jest tam 82 stopniowy a wiec to normalne ze gdy temp spadnie na 79 stopni to zniknie ostatnia kreska. 
Z tego co czytałem to wszystkie m3 maja tak samo. Wszystko działa poprawnie, użytkownicy m3 nie macie o co się martwić :) najlepiej sprawdźcie sobie po obd jak to wyglada i będziecie widzieli czarno na białym co i jak :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CzechuXX napisał:

To nie jest normalne.

 

Jest. 
Jak po 6km już jest 82 stopni i termostat puści a płyn cały nie jest nagrzany to jak wpadnie w obieg to czujnik widzi 78/9 ;) i zaraz znów wzrasta. Po 15 km sytuacja się uspokaja i jest już normalnie ;) 

Sprawdzałem to w trzech ph3 bo jeden z klientów mówił ze tez mu czasami znika jedna kreska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, NeeRek napisał:

Jest

Nie. Nie jest.

To, że temperatura chodzi o kilka stopni jest normalne. Ale to, że kreski chodzą nie. Wygląda to tak jakby ktoś wsadził termostat 82st zamiast 89st.

Przy termostacie 82st powinno być tak jak kolega hałasem opisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ciekawości przy jakiej temperaturze wyłączają się grzałki. U mnie wyłączają się przy 75 stopniach i włączają znowu przy 70 czyli dokładnie z druga kreska. Jeśli u Ciebie zachowuje się to podobnie to dużo pewnie jeździsz z włączonymi grzałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

Godzinę temu, CzechuXX napisał:

Nie. Nie jest.

To, że temperatura chodzi o kilka stopni jest normalne. Ale to, że kreski chodzą nie. Wygląda to tak jakby ktoś wsadził termostat 82st zamiast 89st.

Przy termostacie 82st powinno być tak jak kolega hałasem opisał.


Czyli wszystkie megane 3 1.5 dci 2016rok ph3 mają fabrycznie podmienione liczniki bądź termostaty ;) .. Kupiłem OEM termostat bo już miałem zmieniać i tez był 82*C. 
W dodatku to nie pierwszy taki przypadek bo nawet klient który był na uruchomienie android auto i mirror linka u mnie , mówił to samo a miał dosłownie bliźniaka m3 takiej jak moja :)

1 kreska bodajże 70*C , druga duża na bank 80*C i się świeci. 

Ale nie ważne.. wszystko działa jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Wymiana termostatu megane 3 1.5 dci ph3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!