Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsze zakupy do Megane II 1.4 - jaki osprzęt przy dolocie? + INNE


Dziony

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.01.2023 o 20:18, szwagier24a napisał:

Nie wykluczone, że katalizator był wymieniony - spawy, łącznik.

Wtryski aż tak się nie zużywają. Nie wiem czy podlegają regeneracji.

 

Jestem chyba czwartym właścicielem ... "znakiem tego", że jednak wielu Polaków dba o swoje samochody. Czasami, gdy ktoś nie ma pieniędzy na dodatkowe wydatki, decyduje się na tańsze zamienniki. Wiedziałem, że będą do wymiany a nie zaglądałem pod podwozie przy zakupie ? ... może brzmieć lekkomyślnie, ale miałem świadomość co kupuję.

Wtryski aż tak się nie zużywają ... wiem, ale on wkrótce będzie miał 300 000 tyś km. Latami długimi lała się benzyna nimi! Lała się w wysokiej temperaturze, w której wszystko łatwiej się rozpuszcza, utlenia i wypłukuje. Bardziej niż o zatkane wtryski ... bardziej martwię się o poszerzone kanały w nich, hektolitrami przelanej przez nie benzyny w okresie 19 lat. Aż trudno w to uwierzyć, że tyle lat ma już za sobą.

Regeneracja wtrysku 100 zł, sprawdzenie 50 zł, oczywiście netto. Jutro je sprawdzę pod kątem elektrycznym, czy zamykają i otwierają.

 

W dniu 28.01.2023 o 20:18, szwagier24a napisał:

Podpowiadam, aby do takich prac zainwestować w lewarek hydrauliczny typu żaba.

 

Posiadam taki lewarek, ale nie podnosi już do końca i lubi opaść. Gdzieś tam jest ... miałem go nawet zregenerować - mam olej i kulki, lecz natłok bieżących spraw, zebrał swoje żniwo ?

Może kupię jakiś, jeśli nie znajdę starego. Za dwie stówy to chyba powinienem kupić coś w miarę dobrego.

 

W dniu 28.01.2023 o 21:02, aniewa napisał:
W dniu 28.01.2023 o 20:18, szwagier24a napisał:

Na 99% jest to czujnik ciśnienia oleju.

Raczej nie, do czujnika ciśnienia dochodzi tylko jeden kabelek a na zdjęciu chyba widać widać dwa.

Na 99% jest to czujnik ciśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju jest pod rozrusznikiem z tyłu silnika.

 

Wykręcę je jutro i zrobię zdjęcia. Do ciśnienia oleju to jeden pin. W większości tak jest. Z tego powodu właśnie, odwlekałem zakup czujników, termostatu itd. Czasami są różne wersje tego samego produktu. Przykładowo, gdy kupowałem termostat do Xsary to były wersje na klimat umiarkowany - choć nie opisany tym przymiotnikiem, wersje "nordic" i klimat gorący, australijsko afrykański. Właśnie dlatego, taka książka to najlepsze źródło informacji.

 

Czytałem o czujniku poziomu oleju. Jest tam pręcik, którego rezystancja zmienia się w zależności, czy jest obmywany przez olej ... bardzo ciekawe rozwiązanie.

 

W dniu 28.01.2023 o 20:18, szwagier24a napisał:

Nagrzewnicę wymontujesz od strony kierowcy, jest do niej dostęp po demontażu dolnej części kokpitu po stronie kierowcy, demontażu pedału gazu i hamulca, wzmocnienia kokpitu (trudno odkręcić dwie górne śruby). Nie każda nagrzewnica pasuje - w oryginale jest Valeo, u mnie zamienna nie dała się zamontować, musiałem kupić używkę. Używka trafiła mi się z 2002 r. i była jak nowa - jeżeli u Ciebie nie ma sensownych przesłanek do jej demontażu to nie polecam. Bardziej wymiany może wymagać wentylator nawiewu - jeżeli jeszcze nie piszczy to na pewno skończyły się już szczotki na komutatorze. Demontaż prostszy od wymiany nagrzewnicy, co nie zmienia faktur, że kręgosłup trzeba mieć z gumy.

 

O nagrzewnicę pytałem pobocznie. Zobaczyłem tą prostokątną dziurę, wycięcie i od razu przyszło mi do głowy ... że może jednak, że być może producent poszedł użytkownikom na rękę i teraz bez problemu można ją wymienić ?

Na razie nic nie śmierdzi i nie cieknie, więc zostawię za radą i swoim doświadczeniem. Robiłem to kilka razy a na razie wygląda na szczelną.

Zapomniałem o tym wentylatorze.

Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę, bo każdy szanujący się właściciel samochodu używanego, wymieniał go raz a czasami dwa ?

 

W dniu 28.01.2023 o 22:14, halas2 napisał:

Lubię auta ale to jednak sprzęt AGD:) ja osobiście nie wymieniał bym tyłu detali bez wcześniejszej diagnozy lub logów.

Głupio by było zejść z tego świata przez przygniecenie. Ten czujnik co jest na zdjęciu mi pasuje na czujnik spalania stukowego.

 

Jutro powykręcam czujniki, ale najpierw, muszę ściąć jedną śrubę z osłony kolektora wydechowego, bo ktoś ją "objechał" kluczami - jest prawie okrągła.

 

Mogłem kupić - na początku miałem taki zamiar, młodszy samochód za kilkanaście tyś. zł, ale włożyłbym prawie tyle samo. Wielu rzeczy nie muszę robić a jednak chcę to wymienić, aby nie naprawiać późnej na raty. Nie wiem jeszcze, ile będę nim jeździł a czymś jeździć muszę. Proporcjonalnie do zasobów, rynek wtórny samochodów nie jest w Polsce atrakcyjny dla kupujących.

Samochód jest stary, ale ... to nadal jeżdżący samochód a takiego, właśnie teraz potrzebuję. Gdy wymienię to co zamierzam, to będzie jeżdżący i bezawaryjny - w miarę. Jest na pewno lepszy, niż Seicento a na pewno o wiele bezpieczniejszy i ma klimatyzację ?

 

We wtorek, środę przyjdą pierwsze części na wymianę. Kupiłem już tłumik końcowy Bosala, ale jeszcze poluje na pozostałe składowe ? ?

 

Mam jeszcze kilka pytań. Zapisywałem je sobie na kartce, bo sporo spraw na głowie:

 

  1. Wszedłem na tą ukraińską stronę do sprawdzania wersji samochodów, wpisałem vin, ale wydaje mi się, że to trochę przekłamane informacje. Czy naprawdę Renault nie ma swojej bazy samochodów, gdzie można sprawdzić, jaki dokładnie i z czym jest dany model - z jakimi typami podzespołów? Może Renault założyło, że samochody nie będą zmieniać właścicieli.
  2. Jak zdemontować osłonę - atrapę lusterka bocznego od strony kabiny. Próbowałem różnie, ale nadal boję się coś wyłamać. W Xsarze złamałem już kilka zaczepów.
  3. Gdybym kupił zapasowe, ale dokładnie takie samo BSI to musiałbym je dostosować do tego samochodu - chodzi mi też o immobilizer? Da się wymienić BSI, bez autoryzowanego serwisu Renault?
  4. Czy hatchback 3 drzwiowy i coupe to tak samo wyglądające wersje nadwozia? W sensie, czy coupe ma tylną klapę podnoszoną z szybą? Nadal nie wiem, jak wyszukiwać części po modelu samochodu.
  5. Czy u mnie, jest silnik krokowy - regulator wolnych obrotów? W instrukcji do Megane 1 z tym silnikiem, jest on ładnie wyrysowany na schemacie a tu patrzę i nie widzę ?
  6. W którym miejscu jest kranik do spuszczania płynu z układu chłodzącego? Jeśli w ogóle taki jest. Chciałbym spuścić wodę z układu, bo przy rozrządzie, będę dodatkowo wymieniał pompę wody. Chłodnica nie posiada od góry korka i w ostateczności, rozłączę przewód, szybko kierując jego koniec w stronę jakiejś miski.
  7. W którym miejscu powinien być koniec rury zasysającej powietrze - przez filtr powietrza przy silniku do komory spalania ... jak na zdjęciu. Domyślam się, że jej koniec wchodzi gdzieś pod przedni pas.

 

IMG_2641zm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad3. Nie samo bsi a lepiej tak zwany zestaw startowy czyli bsi komp silnika blokada kierownicy i karty, lub kupić bsi i przelutować  pamięć. Jak nie ma problemów narazie to bym nie ruszał. 

Ad5. Nie ma. Tzn jest ale nie ma. Jest serwo motor sterujący przepustnica. Brak linki od gazu.

Ad6 nie ma. Ściągnij dolny wąż od chłodnicy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. była , ale nie względniała specyfiki egzemplarza - Partsouq

Ad 2. jest na trzech plastykowych kołkach - trzeba delikatnie, podważając ze wszystkich stron równocześnie

Ad 4. MII występowała w hatcback'u w wersji 3 i 5 drzwiowej. Nie było wersji Coupe. Były wersje Grandtour (kombi), Salon 4D sedan i cabrio.

Ad 7. tam gdzie słowo tutaj. Łapie powietrze z pod tego rdzewiejącego pasa przedniego z nad chłodnicy

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2023 o 06:48, halas2 napisał:

Tzn jest ale nie ma. Jest serwo motor sterujący przepustnica.

 

Pojawia się i znika ?  Zapewne to on jest zabudowany z boku w przepustnicy - z tego co widziałem a nie byłem pewny, co tam jest.

 

W dniu 30.01.2023 o 06:48, halas2 napisał:

Ad6 nie ma. Ściągnij dolny wąż od chłodnicy.

 

Znalazłem wąski wężyk na dole po prawej stronie, który idzie do zbiornika wyrównawczego. Tego przytnę trochę i spuszczę tą drogą do miski.

Kupiłem nową chłodnicę, bo widziałem jak wygląda obecna. Ranty i blachy spajające, są całe w głębokiej rdzy. Skoro teraz będę to rozkręcał wszystko, to jest bardzo dogodny moment na wymianę. Przy okazji umyje, przedmucham i trochę opłukam chłodnicę klimatyzacji.

 

Jeszcze, będąc w tej okolicy, zapytam o rezystor - bo to chyba on jest przy chłodnicy - wentylatorze. Psuje się często, co jakiś czas, czy w ogóle nie? ... chyba, że to tylko tak zabudowana bogato wtyczka.

 

W dniu 30.01.2023 o 17:53, szwagier24a napisał:

Ad 2. jest na trzech plastykowych kołkach - trzeba delikatnie, podważając ze wszystkich stron równocześnie

 

Dzięki, wreszcie dowiem się, ile pinów ma wtyk do lusterka ... zamierzam dokupić zapasowe - z drugiej ręki, dopóki są tanie, jak przysłowiowy barszcz.

 

W dniu 30.01.2023 o 17:53, szwagier24a napisał:

Ad 4. MII występowała w hatcback'u w wersji 3 i 5 drzwiowej. Nie było wersji Coupe. Były wersje Grandtour (kombi), Salon 4D sedan i cabrio.

Ad 7. tam gdzie słowo tutaj. Łapie powietrze z pod tego rdzewiejącego pasa przedniego z nad chłodnicy

 

Poddaje się z tymi modelami i tak podaję vin przy zakupach.

Wygląda na to, że ta końcówka jest lekko po skosie - prawie na wprost. Wiedziałem, że ta rura nie jest oryginalna. Ten rezonator zostawię a po rozkręceniu i skręceniu pasa, coś dopasuję z używanych.

 

Zakupiłem już tłumiki, ale na czas montażu, muszę zostać "rzeźbiarzem". Końcowy jest dedykowany, ale środkowy podobny do dedykowanego. Obydwa kupiłem z Bosal-a. Na całe szczęście, jest dużo akcesoriów, przedłużek, złączek, rur, adapterów do montażu na rynku, więc na pewno jakoś to złożę.

Dzisiaj dopiero dostanę paczkę z rozrządem, pompą wody itd.

 

Bardzo zaskoczył mnie katalizator. Nie wiem jeszcze co zrobię.

 

Okazało się, że katalizator jest porządny z Bosal-a a tłumiki już zwykłe, tanie. Zerknijcie na zdjęcie. Jest dosyć mocno skorodowany. Musiałbym sprawdzić w jakim stanie jest ta rura i ile stali w niej zostało. Tył wygląda tragicznie, ale przód przód katalizatora - od strony kolektora, jest już znośny wizualnie, więc w strukturze pewnie też.

Mógłbym ew. dospawać, tylko samo przedłużenie - gdzie ta długa, pordzewiała rura do miejsca w którym jest zespawana obecnie ... czyli przyłożyć nową rurę do spawu i zespawać. Widziałem te szroty w Allegro - używane tłumiki i katalizatory, które jawnie zjada rdza ... nie wiem, czy ktoś to w ogóle kupuje.

 

Zaskoczony jestem także stanem szkieletu, podłużnic. Nie spodziewałem się, że tak dobrze będzie to wyglądać na żywo.

 

Mam jeszcze jeden problem. Znalazłem jakąś łapę, wspornik, uchwyt i nie wiem co to jest.

Na początku byłem pewny, że to wahacz. Zerknijcie proszę, może ktoś rozpozna. Tak, jak cała blacharka pod maską jest w świetnym stanie, tak niestety nie mogę tego powiedzieć o wspornikach, łącznikach itd. One chyba rdzewieją podobnie, jak ten przedni pas.

 

 

 

IMG_2789zm.jpg

IMG_2798zm.jpg

IMG_2786zm.jpg

IMG_2814zm.jpg

IMG_2791zm.jpg

IMG_2766zm.jpg

IMG_2795zm.jpg

IMG_2806zm.jpg

IMG_2804zm.jpg

Edytowane przez Dziony
Poprawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aniewa napisał:

Na ostatnim zdjęciu zaznaczyłeś zardzewiały wspornik sanek.

 

Dzięki, już znalazłem po Twoim numerze. Dla lewego na końcu jest cyfra trzy.

 

Na tym zdjęciu są dwie jakby części. Jedna się zgadza, ale pozostaje druga. Nie wiem co to jest. Dopiero za tydzień będę to rozkręcał.

Ten wspornik sanek, jest tam chyba od nowości ?  To jedyne takie "pruchno" pod samochodem - oczywiście z przodu, bo wydech to inna historia.

Na początku pomyślałem, że mógłbym go oczyścić, zabezpieczyć i wkręcić z powrotem. Wymieniłbym tylko tulejki, ale ... chyba kupię nowy w komplecie z tymi "tulejami".

Dostępne są różne firmy Sasic, Febest, NTY ... wydaje mi się, że NTY może być dobrą alternatywą.

 

Jest tam jednak, jeszcze druga część ?  Zerknijcie na foto ...

 

 

IMG_2805zm.jpg

 

Edycja:

Teraz rozumiem ... nie można cytować ostatniego postu w całości, ale fragmenty tak.

Edytowane przez Dziony
Poprawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden wspornik jest ten który podał kol. @aniewa. Przy nim jest wspornik nośnika chłodnic, ale on raczej mało koroduje - pewnie jest tylko brudny. Natomiast do nośnika chłodnic przykręcone są po obu stronach samochodu blachy dodatkowo trzymające ten wspornik chłodnic i to one będą doszczętnie skorodowane z dziurami - nr katalogowego 8200361280 , występuje strona lewa i prawa. Występuje tylko w oryginale.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

... przykręcone są po obu stronach samochodu blachy dodatkowo trzymające ten wspornik chłodnic i to one będą doszczętnie skorodowane z dziurami - nr katalogowego 8200361280 , występuje strona lewa i prawa. Występuje tylko w oryginale.

 

Szwagier24, jesteś auto OMNIBUSEM Renault ... powinieneś zmienić nick  ?

Numer katalogowy dla strony prawej 8200286688 i lewej 8200361280 - mamy to, kolejny przyczółek zdobyty! <piwko>

Na razie kupię to, co już wiem, że na pewno pasuje. Resztę dopiero, gdy rozkręcę i zobaczę w jakim stanie rzeczywiście jest. Kupiłem rok temu 150 kg specjalnego piasku do piaskowania, pistolet, rękawice, naprawiłem i przerobiłem nowy kompresor z Castoramy itd.

Na jakimś forum znalazłem miniaturkę zdjęcia tego, co chyba mam u mnie.

 

Trochę to będzie kosztować, już to widzę ? ... choć spodziewałem się "odrestaurowywania" na większą skalę. Na końcu podsumuje te koszty i zobaczymy, czy faktycznie warto było go kupić.

 

Jeśli chodzi o chłodnicę to wybrałem Mahle. Jako jedyna w tym przedziale cenowym ma grubość 2,3 cm a Nissen, tylko 1,8 cm.

 

---------

 

Dzisiaj przyszły paczki i ta najważniejsza m.in. z rozrządem. Piszę o tym dlatego, gdyż rozrząd założę dopiero wtedy, gdy będę pewny, że pod pokrywą zaworów wszystko jest ok. Chciałem to skompletować, bo samo zamontowanie tego, dużo czasu mi nie zajmie ... jednak, jeśli okaże się, że te popychacze są do wymiany to najpierw "zrobię" te popychacze.

 

Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą, samej tylko uszczelki pod głowicą i oczywiście nowymi śrubami do niej - jeśli bym wymieniał. To tak przy okazji. Dwa najważniejsze elementy w samochodzie są ok., czyli silnik i karoseria - jako całość z podwoziem itd.

Chodzi mi to po głowie, ponieważ teraz będę miał do tego wszystkiego dostęp.

 

 

pompa wody megane.jpg

IMG_2857zm.jpg

IMG_2859zm.jpg

IMG_2861zm.jpg

blachy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2023 o 17:37, szwagier24a napisał:

Napinacz Getes made in Canada? A łożysko NSK made in China? Rolka z łożyskiem NSK Made in Poland?

 

Sprawdziłem pod lupą ten zestaw Hepu:

 

- Napinacz Gates T43236 z natłoczonym znaczkiem Gates.

- Łożysko w napinaczu BT6006RSK C&U

- Łożysko rolki napinacza INA F-123778.03 FRANCE / grawerowane laserowo na łożysku

- Rolka prowadząca, ta plastykowa część z nadlanym napisem FRANCE

- Pasek rozrządu Continental

- Pompa wody Hepu

 

Nie wygląda to źle. Cały zestaw nie był tani, ale też i nie przesadnie droższy od np. kompletu INA z pompą. Czytałem opinię o paskach INA z przed lat i pisali oni, ze te paski bardzo się naciągają - rozciągają ... w sensie, że elastyczne, trochę jak guma. Może to dobrze a może źle. Wiele pewnie od tego czasu się zmieniło. Ina to dobra firma. Pasek klinowym to SKF.

 

Znalazłem te tajemnicze wsporniki z blachy. Muszę tu pochwalić sklep Aparts, przeważnie u nich kupuję części od lat.

Niestety, niektórych części już nie ma. Po prostu zniknęły, wyprzedały się z magazynów na przestrzeni lat, zapotrzebowanie spadło ... nie ma.

 

Dostępne szczątkowo, nowe lub z odzysku w sklepach rosyjskich, ukraińskich, tureckich, dwóch dziwnych niemieckich. Oczywiście, pomijając cenę, nigdy nie podałbym w takim sklepie numeru swojej karty - jakiejkolwiek!

Podsumuje tylko tym, że dzisiaj musiałem zmieniać hasło do poczty i trochę czasu przez to straciłem ... a tylko wszedłem na "podgdląd ofert".

 

Zerknijcie na foto

 

 

 

aparts uklad zaw megane.jpg

wsporniki zaw.jpg

 

Jeszcze dodatkowe zapytanie:

 

  1. Czy te zaślepki w głowicy silnika zawsze ciekną po jakimś czasie? Mam nadzieję, że da się je kupić.
    Zastanawiałem się właśnie, skąd te zacieki oleju i wygląda na to, że z tych zaślepek.

 

Mam już skompletowane tłumiki Bosal-a, jeden oryginalny - dedykowany, drugi też oryginalny, ale z innego modelu. Kształty się zgadzają.

 

Poznosiłem klucze dynamometryczne i resztę narzędzi. Musiałem przemyśleć kolejność prac, bo jeśli zbyt dużo rozkręcę na raz to będę miał problem.

W międzyczasie, znowu biegałem i zrzucałem śnieg, tym razem miotłą ... gdyż tak to właśnie bywa w Racon City.

 

Podkreślam, że babranie się w olejach, smarach i brudzie nie jest moją pasją ... to konieczność i kwestie praktyczne. Jeśli coś trzeba zrobić to trzeba zrobić, albo zapłacić za to.

IMG_2889zm.jpg

IMG_2893ZM.jpg

 

--------------------

 

Już prawie ...

 

Uporałem się z przygotowaniami i rozkręcaniem ... prawie. To zawsze bardziej czasochłonne i nużące, niż skręcanie, składanie.

 

Silnik podparty, wszystko porozkręcane. Pozostało mi tylko podnieść pokrywę zaworów. Niestety, jest ona osadzona na czterech kołkach prowadzących i sklejona chyba silikonem, więc nie będzie łatwo. Ostatecznie, będę oklepywał gumowo plastykowym młotkiem od spodu, przy kołkach lub może znajdę rozpuszczalnik do silikonu i trochę zaaplikuję z boku na jakiejś szmatce.

 

Zaglądałem przez duży otwór odmy pod pokrywę zaworów i bardzo mi ulżyło. Jest niemal czyściutka. Do wymiany są korki boczne z pod których cieknie.

 

Miałeś rację Szwagier24 z tym kołem pasowym dla paska klinowego. Absolutnie muszę je wymienić. W Xsarze jest w całości metalowe a tu, jest w obręczy prowadzącej pasek i całość wulkanizowana - rozdzielona gumą.

 

Chciałem zapytać jeszcze o światła do jazdy dziennej. Mam teraz swobodny dostęp do zderzaka od wewnątrz i mógłbym je założyć na końcu.

Zauważyłem, że w Megane światła zaprogramowane są na automatyczne włączanie, nawet, gdy się je wcześniej wyłączy.

Czy jest tam też przygotowana jakaś instalacja lub układ do podłączenia świateł dziennych, do jazdy w dzień?

Pytam, bo być może kupię jakieś przy okazji, chyba bardziej okrągłe, niż podłużna - choć na razie jeszcze nie myśle o ich podłączaniu. Muszę się uporać tymi podstawowymi sprawami.

 

Wiem już, jak wyglądają te wszystkie pordzewiałe blachy, wsporniki. Te dwie boczne i wsporniki główne sanek kupię, bo została tam tylko jedna a tam odrestauruję i ocynuję.

 

Mam jeszcze do was pytanie o uszczelkę pomiędzy pokrywą odmy i pokrywą zaworów ... czy ona tam powinna być?

Znalazłem już kilka niedokręconych lub niewkręcony śrub i zastanawiam się, czy ktoś nie zapomniał o tej uszczelce. Po odkręceniu nie było tam żadnego uszczelnienia. Może tak powinno być? Moim zdaniem powinno tam być jakieś uszczelnienie, ale mogę się mylić.

 

 

IMG_3012zm.jpg

IMG_2991zm.jpg

IMG_3006zm.jpg

IMG_3015zm.jpg

IMG_2998zm.jpg

IMG_3032zm.jpg

IMG_3050zm.jpg

IMG_3052zm.jpg

IMG_3055zm.jpg

Edytowane przez Dziony
Poprawki, uzupełnienie informacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!