Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd sondy lambda za katalizatorem, problem z odpalaniem


Haifisch

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałeś na hamowni?

To że silnik pracuje prawidłowo nie oznacza, że tak jest. Zrozumiałe, że pierwsza sonda jest korekcyjną ingerując głęboko w cały sterownik, ale parametry obrotów biegu jałowego są stałe i nie pokrywają się z parametrami z uszkodzoną drugą sondą. Dla wtrysku pośredniego różnice są znikome. Kiedyś byłem przekonany podobnie jak Ty że nie ma żadnego związku, ale rozwój technologii to zweryfikował - wtrysk bezpośredni to uwydatnił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wiem jak to działa. Nie muszę sprawdzać na hamowni. Sygnał drugiej sondy nie koryguje absolutnie nic. Jest tylko porównywany przez sterownik z tym co otrzymuje z pierwszej sondy i wywali Ci np błąd P0420, pomijam jakieś uszkodzenia samej sondy lub grzałki podawane jako błąd. Być może w nowych konstrukcjach typu Euro 6 i wyżej soft jakiegoś producenta będzie po wyświetleniu błędu powodował jakieś ograniczenia w pracy silnika, ale jeszcze tego nie spotkałem. I będzie to kwestia zmuszenia w celu udania się do serwisu na naprawę. A taki przykład pierwszy z brzegu. Takie Auto jak LS430 (lexus), przed liftem miał centralnie gdzieś błędy z drugich sond, jedynie błąd P0420 lub 430 powodowały wyświetlenie się CEL, ten sam model po lifcie wyświetlał już wszystkie błędy w postaci CEL a dodatkowo powodował wyłączenie ESP co też sygnalizował na desce, więc zaczynała się choinka. Absolutnie bez wpływu na pracę silnika. To co przejdzie przez katalizator nie może być podstawą do korekt np wtrysku czy zapłonu. Tę rolę tylko i wyłącznie pełni pierwsza sonda.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychudzone współczesne katalizatory byłyby tylko rozwinięciem jałowej dyskusji.

Skupmy się na konkretnym przykładzie, czy wypadające zapłony spowodowane niewłaściwą proporcją mieszanki paliwowo-powietrznej były przyczyną sygnalizacji z drugiej sondy. Na to pytanie odpowie nam @Haifisch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja nie jest jałowa, gdyż jest to podstawa diagnostyki silnika z wtryskiem, obojętne jakim. Sonda ma prawo mieć dziwne wskazania, szczególnie po latach, gdyż jako element półprzewodnikowy ma termin przydatności do spożycia. Tu sytuacja jest dość prosta, na gazie chodzi dobrze, na benzynie źle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę 3 grosze. To że nie wpływa to efekt obserwacji. Ale czy dacie sobie rękę obciąć że programista co robi soft do ecu czegoś nie zaszył w kodzie? Ja już pół palca nie mam więc nic sobie nie dam obciąć więc zawsze biorę takie rzeczy pod uwagę:) Wierzę też w słowa Kiviego z YT że fabryka z założenia nie robi złych softów. Ale to dalej nie oznacza ze nie ma tam błędów lub sam procek nie zawiera błędów. Stąd w dokumentacjach do procesów są erraty:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, mój błąd. Kostka niedopięta. Zamiennik z maxgeara tak zrobiony ze odbiega od oryginału jakościowo sporo. Trzeba bylo dużo siły, żeby ją wcisnąć.

Dodatkowo chyba coś źle założyłem bo pokazuje prawie pełny zbiornik paliwa gdzie miałem 1/4. Naładuje akumulator i zobaczę czy odpali. Na razie pompka "pracuje". 

3 godziny temu, carsik napisał:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Przepraszam, ale nie będę wchodził w zbędne dyskusje. Po prostu ktoś się nie zna i z braku pomyslow chwyta się wszystkiego.

Wielkie dzięki dla kolegi @jabrze za pomoc, bez Ciebie bym tego w życiu nie ogarnął. Samochód odpalił i działa. 

Został mi tylko problem ze wskazaniem paliwa które pokazuje maksymalny poziom. Podejrzewam, że to też mój błąd, może przy montażu spadł mi pręt z pływaka albo coś.

 

Wskaźnik paliwa też już pokazuje prawdę. Coś krzywo pompa zamontowana była ot cały kłopot.

 

Błędów sondy też już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się w takich skrawkach skradzionego czasu i mojej obecności na forum udało mi się wstrzelić w przyczynę.

Nadal nie dostaliśmy odpowiedzi co z drugą sondą.

Zazwyczaj ich żywotność przekracza 200 kkm ale znam przypadek, gdzie w silniku 2,0 F4R pracowała do 530 kkm w 18 lat. Pierwsza była wymieniona dopiero po 300 kkm.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!