Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie macie przebiegi na 1.3 TCe?


Pepone

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, piotr90 napisał(a):

słyszy się info, że to słabe jednostki co biorą olej.

Bo każdy może mówić co mu ślina na język przyniesie. A kto ma taki silnik ten wie co ma.

U mnie wyprawa do ITA, jakieś 1100 km, spalanie 5,1 wg kompa (czyli 5,6 realnie), auto zapakowane na maxa, bez boxa, prędkość na autostradach 120 kmh GPS. I jak tu nie kochać tego auta...

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2023 o 18:05, LTar napisał(a):

Przecież ten samochód  to zwykły dupowóz jest.

Nie no, to raczej dzieciowóz...

 

Obecnie Kadjar 1.33 ma 88 680 km - przymierzam się do 6 wymiany oleju no i mam dylemat: do tej pory raz zalałem Ravenol RNV i 3x Millers Oils XF Premium C3 RN (w serwisie po 12k km wlali Castrol). Zastanawiam się czy wypróbować nowy olej Fuchs Titan GT1 FLEX FR 5W30 RN17, czy pozostać przy Millers Oils XF Premium C3 RN. Ktoś tam mnie namawiał na NESTE Premium C2/C3 5W30, ale ten nie ma normy RN17 tylko wydumaną RN17 RSA (niby do sportowych silników, tylko na opakowaniu nie ma tej informacji).

Poza tym przy 60 000 km wymienione smarowidło w EDC (za darmo przez ASO!), filtry częściej niż zaleca fabryka, a w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę świec (usługa darmowa, a świece moje NGK 90912/SILZKFR8D7G - to samo co w "oryginalnym" pudełku Renault tylko zdecydowanie taniej 😁), wymieniłem też płyn hamulcowy (OE Renault). Jeszcze tylko przed zimą zmienię chłodziwo na Prestone i na razie koniec. A, zapomniałbym: przy 82 000 km zmieniłem hamulce z przodu - nawiercane Rotingery z ich klockami.

Dołożyłem PowerBox od V-Tech Kraków za 1200 zł i jestem zadowolony z przyrostu mocy i momentu.

Poza tym samochód śmiga i jestem ukontentowany tym modelem. Może za rok przymierzę się do wymiany. Pewnie znów na Renault...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 9.09.2024 o 02:14, piotr90 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Bo tunerzy dopiero niedawno "rozgryźli" sterownik. Bo nie wiadomo, co są w stanie osiągnąć (a nie chcę być królikiem doświadczalnym - nie każdy to jeszcze robi). Bo taniej. Bo efekty zadowalające. Itd.

Pytanie z innej beczki.

Proszę trzymać się tematu. 

O olejach jest sporo tematów na forum :!: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

40tys przebiegu wymiana sprzęgła skrzyni (w ASO koszt 13k)

80tys padł termostat 

90tys czujnik temperatury wydechu i katalizator do wymiany (w ASO koszt 13k)

Mam wrazienie ze przy przeciążeniach cos z tyłu puka może ktoś wie co 

wszystko robione na gwarancji 

a tak to z silnikiem wszystko ok , auto jeździ na taxi, 

 

W dniu 11.08.2024 o 17:03, Bartech napisał(a):

Przy 159k wyświetlił się komunikat Skontroluj układ wydechowy. Wymiana czujnika cząstek w ASO 1150PLN

Czujnik wydechu to jest chyba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 128300 i praktycznie wszystko jest ok. Rozkopalem ostatnio hamulce z przodu bo popiskiwały ale tylko poczyscilem i poskładałem bo klocków było jeszcze dość. 

Te 13 tys kosztowała wymiana sprzęgła?? Kogoś chyba zdrowo pogibało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AleTaxiNDMpachnie mi tu brakiem aktualizacji oprogramowania. Jak auto jeździ na taxi to nie powinno być żadnych problemów z silnikiem- non stop ciepły silnik.

Wymienić olej na Ravenola. Ten castrol to nic dobrego. Zaraz napiszesz ze łańcuch rozrządu do wymiany.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Pepone napisał(a):

U mnie 128300 i praktycznie wszystko jest ok. Rozkopalem ostatnio hamulce z przodu bo popiskiwały ale tylko poczyscilem i poskładałem bo klocków było jeszcze dość. 

Te 13 tys kosztowała wymiana sprzęgła?? Kogoś chyba zdrowo pogibało. 

 

Samo wyjęcie skrzyni to 3,5k w ASO tak gwoli ścisłości - u mnie dwumas wymieniany przy przebiegu 84k koszt około 8k PLN (wraz z wyjęciem skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!