Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cena czynnika R1234yf i serwisu klimatyzacji w ASO Renault


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Megane IV od ok 4 lat i jeszcze nigdy nie była robiona w niej klimatyzacja. Czy ktoś wie ile ASO liczy sobie za 100g tego czynnika, jaki jest koszt serwisku kliamtyzacji? W ASO nie potrafią (lub nie chcą) mi odpowiedzieć, podają tylko dość szerokie widełki od 200 do 600 zł. Mam ostatni, czwarty przegląd wynikający z umowy serwisowej i przedłużonej gwarancji a serwis Klimy to dodatkowa usługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis na 1234syf jest drogi bo czynnik jest ponad 2 X droższy od np r134. U mnie w piątym roku klima przestała działać i wymagała serwisu :-)

 

https://drive.google.com/file/d/1dXeK8A--UDIJLYSWuNt-PcXQ8ciuES7M/view?usp=drivesdk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_d napisał:

Witam. Mam Megane IV od ok 4 lat i jeszcze nigdy nie była robiona w niej klimatyzacja. Czy ktoś wie ile ASO liczy sobie za 100g tego czynnika, jaki jest koszt serwisku kliamtyzacji? W ASO nie potrafią (lub nie chcą) mi odpowiedzieć, podają tylko dość szerokie widełki od 200 do 600 zł. Mam ostatni, czwarty przegląd wynikający z umowy serwisowej i przedłużonej gwarancji a serwis Klimy to dodatkowa usługa.

Na serwis Klimy to chyba możesz jechać gdzie chcesz ,jest to tak samo traktowane eksploatacyjnie co płyn do spryskiwaczy,

Ostatnio płaciłem 170zł do L3, ale do Clio 3 juz 250zł nie wiem czy nie zależało to od ilości czynnika jaki był i uzupełnieniu oleju , 

Klimę to się robi co sezon a nie co 4 lata :) zniszczysz sprężarkę i będzie płacz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, michal_d napisał:

W ASO nie potrafią (lub nie chcą) mi odpowiedzieć, podają tylko dość szerokie widełki od 200 do 600 zł.

To raczej oczywiste, bo nikt nie ma szklanej kuli, żeby przewidzieć ile czynnika Ci brakuje. 

A swoją drogą to faktycznie do klimy ASO nie musi być potrzebne. Poczytaj w necie, kto w Twojej okolicy ma dobre opinie w zakresie klimatyzacji samochodowych i tam leć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja klima przestała chłodzić przy ok 100g czynnika - został odessany, stąd wiem. W sumie przy 1234syf ma być niecałe 500g czyli 4*80=320 + 280 = tyle zapłaciłbym w serwisie, a fachman u którego to robiłem szacował na 500.  Klima padła w połowie 5 roku więc interwal 3 lata wydaje się ok. Pad u mnie to  raczej skutek "naturalnego" ubytku, choć da się zrobić klimę szczelną - w C3 od 11 lat nie ubyło nic, dalej działa. Mialem azot z wodorem w układzie i po kilku dniach jeżdżenia ciśnienie było ok i detektor nic nie wykrył. Kontrastu też nie widzę choć lookam czasami, kupiłem sobie latarkę UV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć jak działa ta klima po 11 latach bez jej serwisowaniu:)

Po dobrym serwisie i wymianie oleju w sprężarce, u mnie marnie ręka na kierownicy , nie wyobrażam sobie zostawić auto bez serwisu klimy na dłużej niż jeden sezon.

Wymiana filtra kabinowego co roku a syfu jest tyle ze nie wiem skąd się tam bierze, wymiana oleju w sprężarce by usprawnić jej działanie i nie dopuścić do zatarcia, zużycia opiłkowego wewnątrz układu , wbicie świeżego oczyszczonego czynnika.

Jeżeli ktoś ileś lat tego nie robi to nawet nie wie jaka może być różnica jak to zrobi.

Teraz kompresory to tylko używki , nowych sprzęgieł nie ma , jak ktoś nie dba to później zostanie bez klimy.

 

Ale miło usłyszeć od sąsiada którego się podwozi na przystanek bo uciekł mu autobus , czy kogoś z rodziny : Ale u Ciebie to klima chłodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Refild napisał:

Chciałbym zobaczyć jak działa ta klima po 11 latach bez jej serwisowaniu:)

Normalnie. Włączasz I chłodzi. Oczywiście filtry kabinowe są wymieniane, ozonowanie itp. Oczywiście we własny zakresie.

Jeżeli swoją serwisujesz co rok to siła rzeczy nie zobaczysz jak chodzi nieserwisowana przez np 3 lata. Proste i logiczne. A klima ma normalna wydajność i chłodzi lepiej niż w Megane. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności dodam iż uważam że przynajmniej raz na 2 lata pasuje sprawdzić ilość czynnika ponieważ układy w autach ze względu na gumowe węże i ilość połączeń zazwyczaj są gdzieś minimalnie nie szczelne a szkoda targać sprężarki z małą ilością gazu:) ale to nie ma nic wspólnego z nowym czynnikiem czy wymiana oleju:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwość jakiej jakości czynnik mają w serwisach klimy. Na swoim przykładzie, chodź dotyczyło czynnika R134: mechanik który robił mi wówczas serwis klimy powiedział, że dziwne bo wszystkie samochody, które już raz miały wykonany serwis klimy poprzez ich maszynkę powoduje, że za rok na pewno przyjadą ponownie bo układ pusty. Podobno kiedyś kupowali czynnik w chinach. Nie wiem jak to jest z 1234YF, ale przypuszczam, że podobnie.

Również słyszałem ze dodanie kontrastu powoduje "rozszczelnienie" się układu, ale nie wiem czy to prawda czy to mit.

Jak czynnika jest mało w układzie to słyszalny jest charakterystyczny dźwięk klimy w momencie kiedy sprzęgło jest zapięte.

Obecnie mam auta z 1234YF i w razie kłopotów myślę o przejściu na R134 tylko trzeba pozbyć się całego 1234YT z układu bo nie wolno mieszać.

Co do prawidłowej eksploatacji klimatyzacji a dokładnie jej serwisowaniu: powinno się cyklicznie wymieniać osuszacz czynnika (nikt tego nie robi, wkład ma swoją żywotność) i robić próżnię co najmniej 20 min. aby mieć pewność odciągnięcia całej wilgoci z układu.

Obecnie jestem w trakcie 5 roku eksploatacji bez serwisu klimy - co prawda rzadko korzystam ze względu na wrażliwość mojego gardła.

Jednym z miejsc gdzie ucieka czynnik to króćce serwisowe - w MII trzy lata szukałem dziury w układzie, pomógł przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale osuszacz jak ściągnie wilogosc z czynnika i ktoś nie robi serwisu to wymiana ewentualnie, żeby się nie rozsypał ze starości:) problem jest z wymianą osuszacza nieraz. Bywa na stałe z skraplaczem i wtedy wymiana w całości. Próżnia 20 minut to moim zdaniem minimum bo próżnia ma za zadanie ściągnięcie wilgoci a nie znalezienie nieszczelności. W L2 próżnia powinna trwać 1,5h pomaga to na słynny problem z wyjąca sprężarka. A do szukania nieszczelności ja osobiście kieruję się w stronę azotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po serwisie. Drogo jest. Auto z 2019 roku, brakował od nowości 200g czynnika. Koszt w ASO to 260zł podpięcie maszyny i spuszczenie oleju i czynnika, 150zł chemiczna dezynfekcja, 215zł filtr kabinowy z wymianą !!! - chora cena, jak bym wiedział to kupiłbym swój. 200g czynnika akurat najtaniej wyszło bo ok 120zł. Całość ok 730zł. Dla mnie stanowczo za drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr i ozonowanie robię samodzielnie raz w roku.

Na maszynę staram się jeździć co drugi rok.

Właśnie wczoraj wymieniałem samodzielnie filtr kabinowy węglowy za 45 zł + samodzielnie ozonowanie - ozonatorem za 150 zł.

Przy dwóch samochodach zwrócił się już po pierwszym użyciu.

Na maszynie byłem poza serwisem w tamtym roku - w tym roku ciśnienie w klimie pokazuje idealne.

IMG-20230708-WA0001.thumb.jpg.00573a278c8beedceed98c4ea60c0ebc.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!