Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. 

Mam problem z renault Megane 3 z 2009 roku 110km z kzfr niestety. Rozrząd wymieniony dwa razy sprawdzany ustawiony ok. Nowe koło zmiennych faz nowy elektrozawór nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Miałem błędy związane z sondami lambda więc oba nowe Boscha. Błąd jak w temacie pojawia się po przejechaniu około 15km. Szukałem interpretacji tego błędu ale nie ma nic w google. Może źle szukałem. Sprawdzałem sterownie zaworem zmiennych faz poprzez pyclip terkocze czyli działa. Screenshot_20230803-2223322.thumb.png.6557788cfac39e905c7aa244977ccb98.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bezdomny82 napisał:

Rozrząd wymieniony dwa razy- sprawdzany ustawiony ok.

Nowe koło zmiennych faz, nowy elektrozawór, nowy czujnik położenia wałka rozrządu.

Miałem błędy związane z sondami lambda -  więc oba nowe Boscha.

Błąd jak w temacie pojawia się po przejechaniu około 15km.

1/ Wyczyścić;

      a/ czoła magnetyczne czujników ; wału i wałka, oraz ich styki,

      b/ przepustnicę oraz jej styki,

2/Zapewnić szczelność montażu czujnika map sensor,

3/ Utrzymywać górny stan oleju na miarce,

4/ Pomierzyć na gorącym silniku ok; 90 C, na luzie;

     a/ obroty silnika,

     b/ wskazanie map sensora / szczelność dolotu,

     c/ kat wyprzedzenia zapłonu,

     d/ położenie przepustnicy

5/ Zawór Pierburga – to polecany elektrozawór kzfr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pracuje przed kilka pierwszych kilometrów. Mam nagrany film na YT gdzie widać że zmienia się położenie camshaft przez pewnie czas a później niby komputer daje sygnał ale sygnał słabnie i w końcu przestaje działać. Przepustnica była czyszczona. Zawór jest nowy oryginalny renault. Działa tak samo na starym jak i nowym. Oleju nie sprawdzę bo jest bagnet ułamany I końcówka została w miejscu bagnetu. Jest włożony nowy metalowy ale jak wyciągam to stan oleju rozciera ten stary kawałek plastikowego. Niestety nie jestem mechanikiem to co mogłem jest zrobione. Czujnik wału jeszcze nie sprawdzałem i map sensora. Dane mogę wrzucić z pyclipa albo car scanner. Jutro wrzucę dane z drogi do pracy jak wyglądają parametry silnika .

 

 

Ustawiłem pyclipa z takimi parametrami na ekranie jak widać na zdjęciu. Oczywiście parametry na zdjęciu są z demo.Jutro wrzucę odczyty na YT i ewentualnie może ktoś zauważy coś niepokojące. Bo wydaje mi się że czujnik wału jak i map sensor pracują prawidłowo. Jak któryś parametr jest niepotrzebny to usunę. 

Screenshot_20230806-211239.png

Co znaczy mechaniczne zablokowanie przestawiacza faz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej reklamacji żadnej nie będę robił. Czyli nowe koło może być uszkodzone z tego co pamiętam to Delphi. Średnia półka tak stwierdził mechanik. 

Samochód był kupiony w złym stanie. Tak to jest jak kupuję ktoś kto się na tym nie zna. Koło ma moze 10tys km zrobione. Termostat wymieniony bo też temperatury skakały. 

Pewnie aby wyciągnąć ta końcówkę bagnetu to musiał bym zdjąć misę olejowa. Pewnie zlecę to mechaników. Powoli coś z tym autem robię. Wcześniej było dużo więcej błędów. Check się zapalał i skontroluje układ wtrysku i układ wydechowy. Świece nowe beru. Cewki nowe beru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

możliwy brak oleju lub "coś" z elektrozaworem.

Poziom oleju musi być max, nie może być ponad ;

   -   a więc bagnet oleju musi być sprawny

12 godzin temu, Bezdomny82 napisał:

Jutro wrzucę dane z drogi do pracy jak wyglądają parametry silnika .

 

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ Pomierzyć na gorącym silniku ok; 90 C, na luzie/ na wolnych obrotach

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten elektrozawor to chińczyk. Dobrze pracują tylko Pierburga. 

Sprawdź czy we wtyczce nie ma oleju i czy nie jest grzechotką.

Jakie jest wyprzedzeniem zapłonu na wolnych obrotach.

Lepsze świece Denso TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem to już tak myślałem. Bo jak bagnet nie jest sprawny to przy wymianie znajomy mechanik wlał w okolicy 4L. Odniesieniem były dla niego tak zwane kropki z poziomu pomiaru w kabinie samochodu. Mam jeszcze jakiś wyciek oleju. Był czas że dolewałem 100ml co jeden dzień. W sumie 5 razy. Bo zawsze koło wyłączało się jak jechałem pod lekkie wzniesieniem tylko też to było uzależnione od temperatury otoczenia bo im cieplej tym szybciej. Tylko kiedy dodałem taka ilość oleju to stwierdziłem że chyba to nie wiele daje no i z obawy przed za duża ilością skończyłem na 500ml. Zobaczę ile zostało w butelce. 

 

Film samochód po przejechaniu około 17km

 

Z trasy jak pracuje silnik. Niestety ciśnienia oleju nie mam jak sprawdzić. Pewnie potrzebował bym do tego urządzenia i garażu. Mieszkam w bloku.

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Poziom oleju musi być max, nie może być ponad ;

   -   a więc bagnet oleju musi być sprawny

 

 

Następna wymiana oleju zlecę ściągnięcie misy olejowej i zrobię z tym bagnetem.

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Miałem te świece k20ty i padły po chyba 1k km. Pierwsza druga po 2k km. Wymieniłem na beru i jak narazie ok.

Wtyczka czysta i nie ma oleju. Zawór pracuje przynajmniej jeszcze. Czyli zbieram na nowy pierburg. 

Bodajże w autodata jest napisane że wchodzi 4.8L oleju. Tylko mechanika powiedział że chyba ogólnie może tyle wchodzić a nie wie ile zostaje w silniku przy wymianie. Może pół litra. Może mniej może więcej. Gdzieś na forum znalazłem że przy wymianie powinno się wlac 4.5L. Więc ile powinno się wlac tego oleju przy wymianie? Mam też jakiś wyciek oleju więc pewnie stan jest za mały. Na desce rozdzielczej 5 gwiazdka świeciła się przy chyba 3.8L  Zostało 5k km do wymiany oleju. 

Ile powinno wynosić ciśnienie oleju w tym silniku? Będę musiał to kupię ten manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Pierwsza krótki film którzy wrzuciłem na YT jest z postoju po trasie prawie 20km. Temperatury w okolicy 90C +/-. Obroty w okolicy 750 na luzie . Drugi film pokazuje jak zmieniają się parametry podczas jazdy. 

Przepraszam dopiero uczę się obsługi forum. :⁠-⁠D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zmiennych faz do wymiany - za duży kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach - powinien być -0,5 do +2 max.

Świece: IK20TT to najlepsze jakie miałem do tego silnika zwłaszcza na gazie. Fakt, że żywotność to 40 tyś.

Nie mam wiedzy jakie zmiany poczyniono z tym silnikiem na przestrzeni lat, ale ja do swoich MII 1.6 lałem bańkę 4 L z zamkniętymi oczami. Później dolewałem setkę może dwie następnego dnia i był max stan.

Warto stosować płukanki bo są w tym silniku elementy napędzane ciśnieniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!