Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maglownica - regenerować czy kupić używaną??


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

nr nie widziałem bo na lewarku robione. kilka fotek z wymiany mam ale nic innego na nich nie ma niż na fotkach z tamtej strony . natomiast jest problem albo aluminiowa obudowa wyrobiła się w środku ( w co wątpię) albo tulejka jest minimalnie za mała z zenątrz i delikatny luz pozostał ( lata cała tulejka na średnicy zewnętrznej w wewnętrznej jest)

ok.

\

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między innymi nie wymieniłem starej tulejki na nową bo po pierwsze była za krótka a po drugie tak jak napisał kolega powyżej jest trochę luźniejsza. Dla tych co zastanawiają się nad wymianą tej tulejki: tulejka oryginalna jest naprawdę trwała i należało by ją wymienić gdyby z jakiegoś powodu się rozleciała. Można to sprawdzić poruszając drążkiem kierowniczym trzymając go przy samej przekładni w kierunku góra-dól. Jak są stuki to znaczy, że tulejki już nie ma i listwa uderza o obudowę przekładni. Jak nie ma stuków to tulejka utrzymuję listwę w odpowiedniej odległości od obudowy i ma potrzeby jej wymiany.

Ktoś kiedyś pytał czy z drugiej strony też jest taka tulejka, powiem tyle, że przy wymianie drążka od strony kierowcy takiej tulejki nie widać. Może jest wewnątrz przekładni ale na pewno nie ma możliwości jej wymiany.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Ruszył się jakoś temat dotyczący tych tulejek?? Niestety właśnie moją megi po raz kolejny dopadł luz na tej właśnie tulejce. Dwa lata temu już ją raz wymieniali i zgroza kosztowało mnie to 800zł z zbieżnością 0_o . Drugi raz nie uśmiecha mi się tego robić, tym bardziej jak za 400 złoty można już spotkać nową. Wydaje mi się że skoro to jest główna bolączka magli w naszych reniach to ktoś dobrze dba aby nie było dostępnych zamienników :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Czy sprawdzal ktos moze ta tulejke:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6720866377

Jest tego duzo na allegro w cenie 50-80 zlotych.

Mam luz na chyba wlasnie tej tulejce.

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z półtora roku temu wałkowany był ten temat, zacznij czytanie od początku.

Widzę że podrożały te tulejki... W IC można było je kupić w cenie około 12/17zł zależnie od upustów...

Kwestia ile mają one wysokości, te od Scenica/Megane są troszkę wyższe niż jak kiedyś polecano zamiennie od BMW - a ta na takową wygląda (mam taką i wygląda identycznie), poproś o wymiary sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążyłem temat wymiany samej tulejki, aż w końcu wpadłem na mechanika który kiedyś kilka razy wymieniał taką tulejkę w bmw i powiedział mi że sama wymiana to tylko prowizorka na krótką metę i po pewnym czasie stuki znowu powrócą gdyż ich głównym powodem jest korozja która niszczy je bardzo szybko. Więc bez wyciągnięcia i szlifowania ten zabieg na nic się zda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dostaje się tam woda to pewnie jest to możliwe, ale jeśli wszystko jest szczelne to raczej do korozji nie powinno dochodzić. Jeżeli już to wytarcie się zębów czy też powierzchni ocierających się o siebie z braku smarowania.

Nie wiem jaki jest dokładnie najlepszy proces regeneracji takowej maglownicy więc trudno mi się wypowiedzieć w temacie co trzeba zmienić/zrobić aby przywrócić ją do stanu używalności. Przy obecnej cenie tulejki to bym się zastanowił nad jej wymianą jeżeli ten proces maiłby być chwilowy, ja wcześniej kupiłem ją za 12zł więc koszt nie duży w porównaniu do obecnego i wart spróbowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu już regenerowałem magiel ale wtedy oprócz stuku tulejki zrobił się też luz na listwie taki że strach było jeździć, teraz powrócił luz na tulejce i możliwe że w końcu znowu uszkodzi listwę i pozostanie albo znowu regeneracja jeśli będzie taka możliwość lub jakiś niby orginał z internetu

ale puki co:

Tulejki na alldrogo mają wymiar:

Długosć=23mm

Szerokość wewnętrzna 24

Szerokość zewnętrzna 32

i rzekomo pasują do listw średnicy 24mm, w przyszłym tygodniu będę robił rozrząd i może zaryzykuje i namówię mechanika na wymianę tej tulejki :unsure:

Edytowane przez krisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okej napewno się odezwę. Najpierw w czwartek muszę zajrzeć do hamulców akurat z przodu bo lewa strona mocniej hamuje od prawej :unsure: to przy okazji zdejmę gumową osłonę i zobaczę w jakim stanie jest listwa i wogóle, bo jak mi ją niby regenerowali to ją wyciągali ,szlifowali i dorabiali tulejkę . Choć po tym jak potem pojechałem na zbieżność to wierzę tylko w dorobienie samej tulejki gdyż lewe koło było ustawione idealnie a tylko prawa strona była do regulacji, czyli albo wogóle magla nie wyciągali tylko wsadzili nową tuleje albo ktoś dobrze liczył obroty drążków tylko z lewej strony:D

 

Dodano: 17 mar 2017 - 06:18

Witam ponownie. Wczoraj przyszła tulejka więc zamieszczam jej zdjęcie wraz z wymiarami :

W poniedziałek stawiam megi na wymianę rozrządu to przy okazji mechanik powiedział że mi ją wymieni. Trzymajcie kciuki :notacrook:

 

thumb_hosting_zdjec_1489727834__img_20170317_060456.jpg

Edytowane przez krisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Jestem po wymianie tej tulejki i pasowała idealnie, wszystkie stuki ustały więc jest warta zachodu . Ale przed jej wymianą radzę sprawdzić stan listwy bo u mnie jest ona zerdzewiała, ktoś kiedyś nie naciągnął gumy i dostała się woda przez co poprzednia tulejka się wytarła i mechanik powiedział że tej też długiej żywotności nie przepowiada, więc niestety w moim przypadku i tak skończy się na wymianie przekładni :( ale chociaż trochę odwlekłem to w czasie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!