Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk po wymianie rozrządu - Megane 3 2.0tce


niko9999

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, szwagier24a napisał:

Pasek był naciągnięty.

to znaczy? bo mechanik mówił,że tutaj jest ustawione napiecie dobrze w sensie  znaki na napinaczu.Jak odpalę po nocy auto zimny silnik to ''DOŚĆ GŁOŚNO SŁYCHAĆ'' przez około 40sekund.. po tym czasie stopniowo ucicha.. i jest dosć ok ale po jezdzie po rozgrzaniu znów jest głośniej na postoju..

stary pasek miał 120tys przebiegu i 6lat ale on był wymieniany wtedy tylko ''pasek,napinacz,pompa wody'' i pasek micro+ napinacz.Koła KZFR i wałka wydechu nie były wtedy wymieniane w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Do kompletu powinno się wymienić; elektrozawór kzfr,

2/ Dokonaj pomiaru clipem ; wolne obroty, temperatura płynu ok;90 C

      - kąt wyprzedzenia zapłonu,

      - podciśnienie w układzie dolotowym,

3/ W tym silniku zalecam stosować markowy olej;

      - jazda mieszana ; 5W40 ,

     - jazda autostradowa ;5W50,

4/ Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat?

5/ Jaki ma przebieg ten silnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu stary pasek był wyciągnięty i przez to delikatnie słabiej napięty. Nowy jest tak jak pisałem "za krótki". Po nagrzaniu silnika jest gorzej bo blok a dokładniej głowica silnika "rośnie" powodując "skrócenie" paska - jest jeszcze bardziej "za krótki".

Mechanik zrobił dobrze, zgodnie ze sztuką i tego nie negowałem od samego początku.

Napinacz ma "okno" w którym ma znajdować się strzałka naciągu sprężyny i zawsze można ustawić strzałkę w dolnej lub górnej tolerancji naciągu. Z pewnością mechanik ustawił po środku - czyli tak jak się należy, ale można ustawić w dolnej tolerancji i będzie odrobinę luźniejszy.

Aby pasek przeskoczył trzeba się bardzo postarać - w tym aucie napędza on tylko wałki - nie ma na nim pompy próżniowej czy wysokociśnieniowej pompy paliwa aby był mocno obciążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Do kompletu powinno się wymienić; elektrozawór kzfr,

2/ Dokonaj pomiaru clipem ; wolne obroty, temperatura płynu ok;90 C

      - kąt wyprzedzenia zapłonu,

      - podciśnienie w układzie dolotowym,

3/ W tym silniku zalecam stosować markowy olej;

      - jazda mieszana ; 5W40 ,

     - jazda autostradowa ;5W50,

4/ Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat?

5/ Jaki ma przebieg ten silnik??

1.Elektrozawór kupiłem pierburga nowy 300zł czeka na montaż

2.Nie mam CLIPA

3.Olej 5w40 Shell Helix Ultra

4.Termostat fabrycznie w 2.0tce 180km otwarcie ma przy 83stopnie.W 1.6 benzyna są z 88 dlatego,że tam nie ma turbo a w 2.0 tce jest chłodzone cieczą więc termostat ma próg otwarcia 83stopnie fabrycznie.

5.Przebieg 223tys km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, niko9999 napisał:

.Nie mam CLIPA

Będziesz żył w nieświadomości jak nie skorzystasz z fachowych instrumentów,

27 minut temu, niko9999 napisał:

Termostat fabrycznie w 2.0tce 180km otwarcie ma przy 83stopnie.

 -W 1.6 benzyna są z 88 dlatego, że tam nie ma turbo, a w 2.0 tce jest chłodzone cieczą,

      - więc termostat ma próg otwarcia 83stopnie fabrycznie.

Już nie jeden raz pisałem, że termostat powinien trzymać ok;90 C ;

   - niezależnie czy z turbo czy bez,

   - poczytaj tematy na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mieć Clipa żeby obserwować temperature płynu. Zwykłym ELM I softem np pyclip podejrzysz wystarczająco dużo. Temperatura otwarcia termostatu i tak jest orientacyjna więc bicie piany nawet o 5 stopni nie ma znaczenia. Pierwsze otwarcie termostatu przeważnie jest wyżej a kolejne nieco niżej. To jest prosty mechaniczny element 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:
4 godziny temu, niko9999 napisał:

.Nie mam CLIPA

Będziesz żył w nieświadomości jak nie skorzystasz z fachowych instrumentów,

4 godziny temu, niko9999 napisał:

Termostat fabrycznie w 2.0tce 180km otwarcie ma przy 83stopnie.

 -W 1.6 benzyna są z 88 dlatego, że tam nie ma turbo, a w 2.0 tce jest chłodzone cieczą,

      - więc termostat ma próg otwarcia 83stopnie fabrycznie.

Już nie jeden raz pisałem, że termostat powinien trzymać ok;90 C ;

   - niezależnie czy z turbo czy bez,

   - poczytaj tematy na forum 

Nie widzę związku z wydobywającym się nietypowym dźwiękiem po wymianie rozrządu z podglądem temperatury i działaniem termostatu. Podejrzewam, że przed wymianą rozrządu wszystko z temperaturą i termostatem było ok.  Wymiana rozrządu w tym temacie nic nie zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aniewa napisał:

Nie widzę związku z wydobywającym się nietypowym dźwiękiem

  - po wymianie rozrządu z podglądem temperatury i działaniem termostatu.

W tym przypadku warto pomierzyć ;

  - ilości spalań stukowych,

  - ilości wypadań zapłonu,

Zbyt niska temperatura płynu ;

  - przyczynia się do wzrostu w/wym wartości,

  - co prowadzi do spadku mocy, zwiększenia zużycia paliwa,

  - a w skrajnym przypadku wywalenie check -a 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!