Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak i gdzie zamontować zwrotnice


Rekomendowane odpowiedzi

Ok głośniki zainstalowane drzwi wyciszone i tweetery też udało się na oryginalnym kablu zainstalować wystarczyła przejściówkę dokupić i nie trzeba było ciągnąć kabla. Jenak wrażenie finalne jest takie że wydaje mi się że na starych głośnikach tych fabrycznych z celulozy grało to jakby lepiej a teraz jakby przytłumione było. Tweteery graja bardzo fajnie natomiast te boczne w drzwiach jakby no takie przytłumione ( i nie nie zakleiłem mata głośnika ). Czytałem gdzieś że nowe głośniku muszą się niby dogrzać że by w pełni wykorzystać ich moc ale czy to zrobi aż taką różnicę. Spotkał się już kiedys ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przy podłączaniu pomyliłeś kabelki i grają w przeciw fazie. 
Z drugiej strony jak podłączyłeś je tylko pod fabryczne radio to nie ma to prawa dobrze zagrać. Radio ma słaby wzmacniacz i nie napędzi tych głośników. 
Aby mieć dobre audio w megane 3 to w drzwi dajesz 16, do bagażnika suba i napędzasz te głośniki z fabrycznego radia poprzez osobny wzmacniacz, jak nie chcesz tracić miejsca w bagażniku to możesz dać coś z aktywnych subów pod fotel np pioneera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś oglądałem fajny film o fabrycznych głośnikach. Dlaczego takie marne papierzaki wydaje się że grają dobrze. A no dlatego że grają najlepiej w kawałku pasma który jest nadprezentowany w mózgu. Lepsze głośniki grają równiej w całym paśmie a my mamy wrażenie że jest ciszej i gorzej.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie dało się ich podłączyć odwrotnie na zasadzie mała wtyczka do małej duża do dużej. A co do tego że z radia więcej nie wycisnę to możliwe ale mój problem polega na tym iż mam wrażenie że wyciskam mniej. Hmm muszę poczytać o tym nadprezentowanym kawałku pasma. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podłączyłeś wszystko poprawnie i grają ciszej to jedynym wyjaśnieniem jest to, że nowe głośniki mają niższą skuteczność, ale za to grają czyściej. I teraz potrzebujesz więcej mocy aby uzyskać tą samą głośność, co na starych głośnikach. To się wiąże z montażem lepszego radia, albo wpięciem wzmacniacza między radio a głośniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pobawiłem się ustawieniami i wystarczyło wyciszyć wysokie tony gdyż zagłuszały boczne głośniki teraz już słychać że jest znacznie czyściej i lepsze brzmienie. Nie chcąc zakładać kolejnego tematu zapytam w tym. Mam fabryczne radio to najprostsze z możliwych które wygląda tak

image.thumb.jpeg.521dba57d87b0965f5a7e2c0d872579c.jpeg

i teraz żeby nie żonglować płytami cd chciałbym móc korzystać z mp3 lub bluetooth (obecnie używam transmitera)  aczkolwiek spłukałem się mocno i nie stać mnie na ten moment żeby wymienić radio na inne (zakup radia, zakup wyświetlacza itd.) wiec chciałbym tanim kosz sprawić aby słuchać muzy z mp3. Na internecie znalazłem coś takiego https://www.avde.pl/nvox/zmieniarka-cyfrowa-emulator-mp3-usb-sd-renault-12pin/produkt/42004.html i moje pytanie. Czy będzie mi to działało z fabrycznym radiem ponieważ w opisie jest że działa tylko z radiami typu OEM VDO, Blaupunkt a ja mimo szukałem nie znalazłem odpowiedzi czy moje radio jest którymś z tych dwóch wymienionych. Drugie pytanie to czy będą działały manetki do przełączania następnej/poprzedniej piosenki jeśli odsłuch będzie z tej zmieniarki. Oraz trzecie pytanie czy ta zmieniarka pogarsza jakoś muzyki jak to się dzieje w przypadku transmitera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziaduj tylko kup srebrne radio z bt. Szukaj wersji arkamys z dwoma wyjściu antenowymi bo ma trochę lepszy wzmacniacz. Np o takim numerze: 281157550

Kosztują one mniej niż to co wkleiłeś. Do tego pewnie za około 100zł wyświetlacz i masz wszystko, prawdopodobnie bez mikrofonu do głośnomówiącego. 

 

Za jakiś czas polecam głośnik w bagażniku, wzmacniacz czterokanałowy i będzie bajka.

Edytowane przez CzechuXX
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po wymienia radia i wyświetlacza będą mi działać sterowanie z kierownicy? I jaki wyświetlacz musiałby to być? I czy to radio ma możliwość odtwarzania mp3?

 

 

Edytowane przez q3none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po wymianie radia na to co podałem sterowanie z kierownicy będzie działać tak jak dotychczas. Jeżeli byś chciał nowe funkcje które obsługuje srebrne radio to byś musiał jeszcze ten dżojstik wymienić ale nie pamiętam co tam jest jeszcze. Chyba wybieranie głosowe. 

Jeśli chodzi o wyświetlacz to musisz szukać o oznaczeniu A3 na naklejce w lewym górnym rogu np taki: https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-ekran-renault-megane-iii-280346458r-eu-14242283773

 

Co do MP3 to nie wiem czy pójdzie z płyty CD. Ja korzystam z BT i z telefonu puszczam muzykę. Jeśli masz na myśli USB to to radio go nie ma. Posiadają je poliftowe. Ale już wydatek X2 albo lepiej i trzeba się bawić w przejściówkę złącza. 

 

Jeśli chodzi o to zwykle srebrne radio to musisz szukać takiego, który współpracowało ze zwykłym wyświetlaczem. Jeśli współpracowało z navi to trzeba będzie jeszcze je przeprogramować np. Clipem. Polecam allegro ponieważ nie ma problemów z 14dniowym zwrotem w razie co. 

 

I jeszcze jedna sprawa. Są dwie wersje radia z dwoma wyjściami antenowymi. Jedne to arkamys, a drugie to bose, które nie mają wbudowanego wzmacniacza. Ten numer do podałem to arkamys. 

I tutaj masz przykładowe numery radia lift:

281155500R

281152275R

281157081R

281153266R

 

 

Edytowane przez CzechuXX
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, q3none napisał:

Ok pobawiłem się ustawieniami i wystarczyło wyciszyć wysokie tony gdyż zagłuszały boczne głośniki teraz już słychać że jest znacznie czyściej i lepsze brzmienie. Nie chcąc zakładać kolejnego tematu zapytam w tym. Mam fabryczne radio to najprostsze z możliwych które wygląda tak

image.thumb.jpeg.521dba57d87b0965f5a7e2c0d872579c.jpeg

i teraz żeby nie żonglować płytami cd chciałbym móc korzystać z mp3 lub bluetooth (obecnie używam transmitera)  aczkolwiek spłukałem się mocno i nie stać mnie na ten moment żeby wymienić radio na inne (zakup radia, zakup wyświetlacza itd.) wiec chciałbym tanim kosz sprawić aby słuchać muzy z mp3. Na internecie znalazłem coś takiego https://www.avde.pl/nvox/zmieniarka-cyfrowa-emulator-mp3-usb-sd-renault-12pin/produkt/42004.html i moje pytanie. Czy będzie mi to działało z fabrycznym radiem ponieważ w opisie jest że działa tylko z radiami typu OEM VDO, Blaupunkt a ja mimo szukałem nie znalazłem odpowiedzi czy moje radio jest którymś z tych dwóch wymienionych. Drugie pytanie to czy będą działały manetki do przełączania następnej/poprzedniej piosenki jeśli odsłuch będzie z tej zmieniarki. Oraz trzecie pytanie czy ta zmieniarka pogarsza jakoś muzyki jak to się dzieje w przypadku transmitera?

Przecież to radio odtwarza mp3, nie ma tylko możliwości obsługi USB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, milejow napisał:

Przecież to radio odtwarza mp3, nie ma tylko możliwości obsługi USB

No moje jest jakieś złośliwe bo nie odtwarza ale cd zwykłych też nie czyta poprawnie wiec pewnie jest jakieś zepsute. A to radio z bt arkamys czyta normalnie płyty mp3 wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!