Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja w trybie AUTO nie chłodzi - Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , w renault megan 3 grandtour z 2012r . zauważyłem dziwną sytuacje, mianowicie klima nabita i jak włączę auto to zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem mimo, że ustawione jest na 16stopni na zewnątrz 24, a jak wyłączę auto i dam wiatrak na maxa to  chłodzi. Tak myślę,  że może czujnik temperatury wewnętrznej szwankuje. Proszę o wszelkie sugestie rozwiązania tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróżbiarstwo to słaby pomysł. Skoro masz wątpliwości co czujnika to trzeba auto podłączyć pod jakieś sensowne urządzenie i odczytać ten parametr. Wiesz, jak wyłączysz silnik to kompresor AC przestaje pracować i raczej nie będzie chłodzenia wnętrza więc coś tu nie do końca ogarnąłeś. Najpierw trzeba sprawdzić czy kompresor działa prawidłowo, wystarczy nawet złapać za przewody AC pod maską i już wiesz. Jeśli działa, to być  może nie działa prawidłowo silniczek mieszalnika w zespole nagrzewnicy. Możliwości jest mnóstwo i bez jakiejś wstępnej podpowiedzi z Twojej strony nie bardzo ma sens opisywanie możliwych wariantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, carsik napisał:

 Wiesz, jak wyłączysz silnik to kompresor AC przestaje pracować i raczej nie będzie chłodzenia wnętrza więc coś tu nie do końca ogarnąłeś

Autor nie wyłącza auta tylko tryb ,,auto,, w klimie 

3 godziny temu, kaziu0901 napisał:

Tak myśle  że może czujnik temperatury wewnętrznej szwankuje , proszę o wszelkie sugestie rozwiązania tematu

Diagnostyka i odczyt temp.wewn.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Megane III, klimatyzacja w trybie AUTO nie chłodzi.
  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klimatyzacja w trybie AUTO nie chłodzi - Megane III

Ok znalazłem ,i temperatura wewnętrzna ok jak klima chłodzi to temperatura parownika zchodzi do 3-3,5stopnia tyle że zauważyłem , że klimatyzacja chłodzi przez chwile po uruchomieniu silnika i potem wieje taką temperaturą jaka jest na zewnatż i temperatura parownika rośnie . Znalazłem podobny problem na forum lecz bez rozwiązania . Ma ktoś może pomysł jak to rozwiązać? z góry dzieki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podobnie się kiedyś zachowywała klima w MII: po uruchomieniu silnika i naciśnięciu AC chłodziła dopóki nie rozłączyło się sprzęgło sprężarki. Włączanie i wyłącznie AC już nie powodowało ponownego załączenia sprzęgła, jedynie ponowne uruchomienie silnika. Winny był czujnik ciśnienia czynnika - wymieniłem i wszystko działało poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz czujnik ciśnienia to sprawdź w momencie, gdy nie chłodzi czy załączenie klimatyzacji nie jest zabronione przez układ wtrysku paliwa. Podejrzysz to w Klimatyzacja.  Natomiast w jednej z zakładek WTRYSK znajdziesz jakie ciśnienie odczytuje sterownik silnika.

Co do wymiany czujnika to nie byłbym taki pewny czy nie trzeba spuszczać czynnika. Niby serwisówka podaje, że jest zawór zwrotny, ale niektórzy użytkownicy tego forum mieli odmienne doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w poprzednim poście, ciśnienia szukasz w sterowniku silnika. WTRYSK-SYSTEM PARAMTRS-KLIMATYZACJA-PODGRZEWANIE i na dole parametr PR 037 - ciśnienie płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!