Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja w trybie AUTO nie chłodzi - Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , w renault megan 3 grandtour z 2012r . zauważyłem dziwną sytuacje, mianowicie klima nabita i jak włączę auto to zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem mimo, że ustawione jest na 16stopni na zewnątrz 24, a jak wyłączę auto i dam wiatrak na maxa to  chłodzi. Tak myślę,  że może czujnik temperatury wewnętrznej szwankuje. Proszę o wszelkie sugestie rozwiązania tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróżbiarstwo to słaby pomysł. Skoro masz wątpliwości co czujnika to trzeba auto podłączyć pod jakieś sensowne urządzenie i odczytać ten parametr. Wiesz, jak wyłączysz silnik to kompresor AC przestaje pracować i raczej nie będzie chłodzenia wnętrza więc coś tu nie do końca ogarnąłeś. Najpierw trzeba sprawdzić czy kompresor działa prawidłowo, wystarczy nawet złapać za przewody AC pod maską i już wiesz. Jeśli działa, to być  może nie działa prawidłowo silniczek mieszalnika w zespole nagrzewnicy. Możliwości jest mnóstwo i bez jakiejś wstępnej podpowiedzi z Twojej strony nie bardzo ma sens opisywanie możliwych wariantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, carsik napisał:

 Wiesz, jak wyłączysz silnik to kompresor AC przestaje pracować i raczej nie będzie chłodzenia wnętrza więc coś tu nie do końca ogarnąłeś

Autor nie wyłącza auta tylko tryb ,,auto,, w klimie 

3 godziny temu, kaziu0901 napisał:

Tak myśle  że może czujnik temperatury wewnętrznej szwankuje , proszę o wszelkie sugestie rozwiązania tematu

Diagnostyka i odczyt temp.wewn.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Megane III, klimatyzacja w trybie AUTO nie chłodzi.
  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klimatyzacja w trybie AUTO nie chłodzi - Megane III

Ok znalazłem ,i temperatura wewnętrzna ok jak klima chłodzi to temperatura parownika zchodzi do 3-3,5stopnia tyle że zauważyłem , że klimatyzacja chłodzi przez chwile po uruchomieniu silnika i potem wieje taką temperaturą jaka jest na zewnatż i temperatura parownika rośnie . Znalazłem podobny problem na forum lecz bez rozwiązania . Ma ktoś może pomysł jak to rozwiązać? z góry dzieki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podobnie się kiedyś zachowywała klima w MII: po uruchomieniu silnika i naciśnięciu AC chłodziła dopóki nie rozłączyło się sprzęgło sprężarki. Włączanie i wyłącznie AC już nie powodowało ponownego załączenia sprzęgła, jedynie ponowne uruchomienie silnika. Winny był czujnik ciśnienia czynnika - wymieniłem i wszystko działało poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz czujnik ciśnienia to sprawdź w momencie, gdy nie chłodzi czy załączenie klimatyzacji nie jest zabronione przez układ wtrysku paliwa. Podejrzysz to w Klimatyzacja.  Natomiast w jednej z zakładek WTRYSK znajdziesz jakie ciśnienie odczytuje sterownik silnika.

Co do wymiany czujnika to nie byłbym taki pewny czy nie trzeba spuszczać czynnika. Niby serwisówka podaje, że jest zawór zwrotny, ale niektórzy użytkownicy tego forum mieli odmienne doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w poprzednim poście, ciśnienia szukasz w sterowniku silnika. WTRYSK-SYSTEM PARAMTRS-KLIMATYZACJA-PODGRZEWANIE i na dole parametr PR 037 - ciśnienie płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!