Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rezonator filtra powietrza i przeznaczenie rurki pod akumulatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dwa pytania pierwsze to taki czy tutaj powinno coś być jeszcze gdzie zaznaczyłem na czerwono bo  miałem rozebrany przód auta czyściłem elementy różne w tym i rezonator w środku itp i tutaj jak na czerwono zaznaczyłem to tylko ten otwór nigdzie w nic nie wchodzi..w sensie ma to być otwarte? bo druga strona to wiem,że wchodzi w wąż gumowy łączy potem z filtrem powietrza  i drugie pytanie odnośnie rurki  była ona pod stelażem mocującym akumulator i wygląda to tak jakby miało być pod akumulatorem tam gdzie on siedzi od samego dołu mocowane.. tylko czy to jest odpływ wody?  to nie wchodzi do akumulatora tylko pod samą podstawą jeszcze jak ori blachy podłużnica tam to niby wchodzi

rez.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Rezonator filtra powietrza i przeznaczenie rurki pod akumulatorem
  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.09.2023 o 21:00, niko9999 napisał:

druga strona to wiem,że wchodzi w wąż gumowy łączy potem z filtrem powietrza

rez.jpg

 

Mnie również to ciekawi - po kupnie ta rura była wyciągnięta i połowa była poza rurą.

 

I skoro przez to wpada powietrze do samochodu to dlaczego z tej rury bije powietrze w kierunku zderzaka jakby się cofało? Na tej rurze jest jakaś obejma, spinka itp czy jest ona luzem włożona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczony wlot jest w stanie wolnym.

https://salko.pl/271573-thickbox_default/przewod-powietrza-renault-megane-iii-fluence-16-16v-zlaczka-oryginal-renault.jpg

 

Cytat

"Układ dolotowy powietrza w nowoczesnym samochodzie składa się z kolektora, przepustnicy, kanałów dolotowych, filtra, przepływomierza oraz rezonatora(ów). Przepustnica reguluje ilość dostarczanego w danym momencie powietrza, które pędzi często długimi kanałami dolotowymi, tak aby nabrać odpowiedniej prędkości. Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!