Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana uszkodzonej gumki przeciwpyłowej tłoczka hamulcowego z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Dzisiaj przy zmianie klocków hamulcowych zauważyłem uszkodzoną "gumkę" przeciwpyłową, która jest założona na tłoczku hamulcowym w tylnym zacisku.

Mam pytanie o wymianę tej gumki a mianowicie czy jest możliwość zrobienia tego bez wyjmowania tłoczka z zacisku i rozkręcania przewodu hamulcowego?

Jeśli nie, to w jaki sposób można zatamować wypływ płynu hamulcowego z przewodu sztywnego metalowego( do zacisku dochodzi przewód sztywny a następnie przechodzi w gumowy), tak żeby jak najmniej zapowietrzyć układ hamulcowy? W serwisówce pisze żeby wcisnąć pedał hamulca i nic poza tym. Czy wciśnięcie pedału hamulca ma spowodować, że płynu prawie nic się nie wyleje czy trzeba inaczej kombinować żeby ten płyn nie wypływał?

Dziękuje z góry za wszelkie porady

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kamilos47 napisał:

czy jest możliwość zrobienia tego bez wyjmowania tłoczka z zacisku i rozkręcania przewodu hamulcowego?

Tłoczek musisz wyjąć, przewodu nie musisz odkręcać, wszystko zrobisz na podłączonym zacisku. Płynu ubędzie może 30 - 50 gram i tyle dolejesz przy odpowietrzaniu hamulca.

Osłonkę zakładasz na wyjęty tłoczek, przesuwasz ją po tłoczku prawie do końca i szerszy koniec osłonki będący poza tłoczkiem wkładasz do rowka w zacisku. Wciskasz tłoczek mniej więcej do połowy i węższy koniec osłonki naciągasz na rowek w tłoczku. Wciskasz tłoczek do końca. Dochodzi jeszcze kwestia jaki ręczny jest w pojeździe, przy elektrycznym należy cofnąć popychacz by tłoczek wszedł do cylinderka zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Tak, ręczny jest elektryczny czyli rozumiem, że trzeba cofnąć popychacz elektrycznego - można to zrobić przez CLIP`a uruchamiając tryb przeglądu?

W takim razie czy do wymiany tej gumki trzeba wcisnąć pedał hamulca tak jak podaje serwisówka czy nie? Jeśli chodzi o późniejsze odpowietrzenie hamulca - to czy muszę odpowietrzać wszystkie koła czy tylko to na którym będzie dokonywana wymiana uszkodzonej gumki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M IV nie wymieniałem osłonki, ale tam powinno być identycznie jak w M III. Najprościej jest odkręcić napęd elektryczny, następnie w miejscu, gdzie był napęd nasadką z torx 50 kręcić popychaczem by tłoczek wyszedł na zewnątrz. Po wypchnięciu tłoczka cofasz popychacz praktycznie do końca by móc wcisnąć tłoczek. Tłoczek wewnątrz nie jest okrągły tylko ma prostokątną prowadnicę, która musi naprowadzić się na główkę popychacza.

Pedału hamulca nie wciskałem, nawet nie wiedziałem, że serwisówka takie coś zaleca. Odpowietrzałem wszystkie koła, w tylnym było troche powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki bardzo. Ostatnie pytanie dotyczące odpowietrzania - w jakiej kolejności odpowietrzać? Od koła najbliżej pompy czy najdalej? I czy robić to na odpalonym silniku czy wystarczy włączyć zapłon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć sobie zacisk od przewodu hamulcowego bo zanim złożysz wszystko do kupy to ucieknie ci cały płyn, jest z tym trochę zabawy bo w komplecie z osłoną przeciwpylową jest też uszczelka tłoczka którą powinno się wymienić a wcześniej wyczyścić jej gniazdo osadcze. Do zabezpieczenia przewodu przed wyciekiem stosuję kapturek z odpowietrznika, zakładam go na końcówkę która jest wkręcana w zacisk. Jeśli nie dopuścisz do wycieknięcia całego płynu ze zbiorniczka to odpowietrzasz tylko naprawiany zacisk, reszty nie trzeba

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, milejow napisał:

Odkręć sobie zacisk od przewodu hamulcowego bo zanim złożysz wszystko do kupy to ucieknie ci cały płyn

Nie ucieknie jeśli pedał hamulca będzie trwałe wciśnięty (tak sam wymieniam zaciski), ale Twój sposób jest równie dobry, tylko nie zawsze to pasuje.

22 godziny temu, Pepone napisał:

Przy "nowoczesnych" autach trzeba pamiętać że może być konieczne uruchomienie przez OBD procedury odpowietrzania w ABS czy ESP bo te układy oddziaływają na linie ciśnieniowe układu hamulcowego. 

Głównie to dotyczy układów wspomagania nagłego hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po zabiegu. Postanowiłem jednak odkręcić przewód hamulcowy od zacisku ze względu na lepszy komfort pracy( niestety te sztywne przewody hamulcowe ograniczają pole manewru a wymieniać to na kolanie to też nic przyjemnego a i czasu bym stracił tyle że by mnie pewnie noc zastała :-). Przewód hamulcowy przytkałem odpowiednio zmodyfikowanym ściskiem stolarskim ( na szczęce górnej wyciąłem szlifierką szczelinę żeby przewód w nią wszedł i oparła się na niej nakrętka przewodu a na talerzyku którym dokręcałem nakleiłem kawałek gumy z dętki i super zatamowało kapanie( może za bardzo przekombinowane ale skuteczne, a i kapturek od odpowietrznika jak kolega milejow radził też się pewnie do tego idealnie nadaje i w sumie bez roboty :-) no ale kto nie ma w głowie ten ma w .... rękach, nogach itp. ). Wymieniłem od razu wewnętrzną uszczelkę oraz uszkodzoną gumkę przeciwpyłową.Wszystko oczywiście wcześniej wyczyściłem i złożyłem w całość. Przy odpowietrzaniu odpaliłem silnik i jedna osoba pompowała i trzymała pedał hamulca a ja odkręcałem i zakręcałem odpowietrznik, kontrolując poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. 2 minuty roboty i odpowietrzone. Odpowietrzałem tylko ten jeden zacisk na którym była wymieniana gumka i autko hamuje tak jak przed operacją.

 

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc i dobre rady :-)

 

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez kamilos47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jabrze napisał:

Twój sposób jest równie dobry, tylko nie zawsze to pasuje.

A kiedy to niby nie pasuje? Przez swoje łapy przerzuciłem już chyba wszystkie typy zacisków

Zajmuję się zawodowo naprawą samochodów od 25 lat i nie wyobrażam sobie składać zacisku hamulcowego trzymając go w rękach, szczególnie jak klient siedzi i czeka bo ma zamiar auto odebrać zaraz po naprawie. Z wciśnięciem hamulca to prawda, ja jednak nie stosuję tego, blokuję przewód kapturkiem a jeśli jest wkręcany elastyczny to zaciskam szczypce na części elastycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystrzegam się ściskania wężyka elastycznego, bo to skraca jego trwałość.

Ja również sobie nie wyobrażam wciskania tłoka trzymając zacisk w rękach. Tak się robiło w ubiegłym stuleciu gdzie korodowaly niektóre tłoki i trzeba było je wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał:

Wystrzegam się ściskania wężyka elastycznego, bo to skraca jego trwałość.

Ja również sobie nie wyobrażam wciskania tłoka trzymając zacisk w rękach. Tak się robiło w ubiegłym stuleciu gdzie korodowaly niektóre tłoki i trzeba było je wymieniać.

W ubiegłym stuleciu robiło się dokładnie tak samo jak w aktualnym, hamulce niewiele zmieniły się od tamtego momentu Co do zaciskania przewodów to trzeba to robić ,,z głową,, i specjalnym do tego przeznaczonym przyrządem i nic się nie skróci :)

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik; @milejow Z branżą motoryzacyjną jestem związany pokoleniowo i sam mam ponad 40 lat doświadzenia. Może w tej chwili nie muszę tego robić, ale widzę na warsztacie i aktywnie w tym uczestniczę - różne marki. Do kiedyś przeklętego Renault mam szczególny sentyment bo to był mój pierwszy nabytek w czasach maluchów na przedpłaty.

Od Was się również uczę.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!