Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto kręci - nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mój brat ma problem ze swoją Meganką 2 ph1 . Silnik 2.0 16v , 2003 rok. Lpg stag qboxplus .Auto ma problem z paleniem . Wcześniej tylko w wilgotne dni teraz ciągle. Objaw ciągle ten sam . Wszystko w środku działa, kierownica się odblokowuje , lecz po wciśnięciu start rozrusznik kręci ,a auto nie łapie.

Sporadycznie wcześniej występowały problemy z elektryką po deszczu. Był to moduł UPC i jego zaśniedziałe styki . Został zakupiony nowy , sprawdzony moduł , lecz podczas montażu wyszło , że ta szersza  wtyczka pph2 od pompy była wypalona . Wtyczka została zakupiona i podmieniona. Po jakimś czasie brat składał wszystko do kupy , ruszał klemą plusową i auto zapaliło . Pracowało ok . Po dojechaniu do celu na drugi dzień znowu kręci i nie pali. 

Klema + cała została kupiona nowa i też podmieniona na aucie . Problem nadal pozostaje . Podmieniane stare UPC na testy i jest to samo ciągle. Przepatrzone wtyczki i nadal nic. Komputer nie pokazuje żadnych błędów prócz jakiś starych związanych z katem . Liczyłen , że krzyknie mi czujnikiem położenia wału ale się przeliczyłem . Próbowaliśmy palić go z LPG , ale jest ten sam objaw . Jeśli z lpg nie odpala , to twierdze , że brakuje mu iskry przy rozruchu .  Czy ktoś ma jakieś pomysły ?  Podmieniać czujnik położenia wału w ciemno? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zakręćcie zawór na butli LPG żeby mieć jasność odnośnie sprawności "układu klasycznego". Uszkodzony czujnik położenia wału jest raczej dobrze obadany od strony błędów OBD. Więc przy niesprawnym byłby komunikat. Raczej dzieje się coś czego komputer nie widzi - fałszywe powietrze, uszkodzone cewki (brak iskry). Poszukajcie prostych rzeczy

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, vanthunder napisał:

po wciśnięciu start rozrusznik kręci ,a auto nie łapie.

Źeby zapalił -to obroty silnika > 200 obr/min

 

21 godzin temu, vanthunder napisał:

Po dojechaniu do celu na drugi dzień znowu kręci i nie pali. 

Należy sprawdzić czy;

  - bezpieczniki wszystkie są OK??

  - dochodzi paliwo do listwy paliwowej?

  - są właściwe odstępy elektrod na świecach, iskry na świecach?

Zakręcić gaz na butli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Zakręcić gaz na butl

Jego instalacja ma elektrozawór przed reduktorem, więc nic nie musi zakręcać, a na butli jest wielozawór.

Niewątpliwie musi sprawdzić ciśnienie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta instalacja zawsze odpala na benzynie. Blokowanie dopływu LPG jest podwójne. Sterownik LPG się załącza ze znacznym opóźnieniem w stosunku do zapłonu.

Tu wszystko można podejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne jasne ale nie zakładajmy z góry że elektrozawór musi być szczelny. Może przepuszczać jak każdy inny zawór. Na upartego nawet ręczne odcięcie może przepuszczać. Więc jak szukamy igły w stogu siana to trzeba podchodzić realnie a nie życzeniowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko dookoła wygląda na sprawne . Po małym wywiadzie z innymi użytkownikami , dochodze do wniosku , że problem występował u nich też i w większości nie było błędu , więc obstawiam , że raczej napewno problem leży w czujniku. Wydaje mi się , że to jego zmienna oporność pod wpływem chłodnej  temperatury powoduje takie rzeczy . Latem z autem nie było żadnych problemów mimo iż miało zaśniedziałe styki na UPC i wypaloną kostke . Ciężko jest mi sprawdzić co kolwiek , zaczynając od iskry , czy paliwo , bo auto stoi odemnie 300 km . Staram się pomóc włascicielowi na odległość . Nie jest normalne to , że auto raz odpala , a raz nie 😁 coś musi to powodować . Według mnie nie ma iskry . Próba awaryjnego odpalania z LPG przynosi ten sam efekt czyli kręci i nie odpala . Ktoś pisał na temat tego , że auto odpala zawsze z benzyny... Otóż nie . W QboxPlusie sterownik po nagrzaniu auta powyzej 60 st , odpala go zawsze priorytetowo z lpg , bez udziału benzyny . Oczywiście da się to dostroić / zmienić dowolnie , zależy od montera. Z tego co mi mówił właściciel , to wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone . Nie ma z nimi problemu . Poprzednie odpalenie odbyło się po ruszaniu przewodami w okolicy klemy. Na wtryski benzyny idzie stały plus , masą steruje ECU . Może tu jest problem ? Jeśli czujnik położenia wału nie pomoże to moim zdaniem ,albo brakuje gdzieś masy ,albo centralka od gazu powoduje problem . Czekam za dalszym rozwojem sytuacji tak jak i Wy . Jeśli auto uda sie odpalić , to napewno zostanie do mnie dostarczone , więc wtedy będe mógł sprawdzić co go boli na miejscu . Teraz to mam magiczną kule jak i Wy 😁 mimo wszystko czasem przy większej ilości głów ,można wpaść na jakiś pomysł . Bede relacjonował jak to się skończyło , bo widze , że to jest popularny przypadek w tych autach 😁 podrzuci ktoś schemat , lub opis klemy - na akumulatorze? Gdzie idą dalej przewody ? Może gdzieś tam jest problwm i zwyczajne poruszanie kablem dało by możliwość odpalenia auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie awaryjne LPG: można wyłączyć tą nastawę i już nie odpalisz awaryjnie.

Długie kręcenie odpala auto?

Wciśnięcie pedału gazu w podłogę pomaga odpalić?

Nie pachnie gazem pod maską po nieudanej próbie odpalenia.

Mi w MII co prawda w silniku 1.6, komputer nie pokazał uszkodzonego czujnika położenia wału.

Osobiście obstawiam czujnik położenia wału bądź też jego połączenie elektryczne - korozja lubi zjeść styki zarówno czujnika jak i wtyczki, jako drugie zużyta pompa paliwa - w końcu jest LPG i 20 lat na karku.

Czujnik położenia wałka rozrządu również bym wyczyścił jego czoło.

Ostatnie: czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam przypadek, co Kolega wyżej, w M2 1.6 komputer nie pokazał usterki czujnika położenia wału, a to on uniemożliwiał odpalenie silnika. Dokładnie tak samo, rozrusznik kręcił, a silnik nie dawał znaku życia. Początkowo pomagało gmeranie przy wtyczce czujnika, za którymś razem łapał, potem już nic nie pomagało. Po wymianie czujnika problem nigdy nie powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, szwagier24a napisał:

Odpalanie awaryjne LPG: można wyłączyć tą nastawę i już nie odpalisz awaryjnie.

Długie kręcenie odpala auto?

Wciśnięcie pedału gazu w podłogę pomaga odpalić?

Nie pachnie gazem pod maską po nieudanej próbie odpalenia.

Mi w MII co prawda w silniku 1.6, komputer nie pokazał uszkodzonego czujnika położenia wału.

Osobiście obstawiam czujnik położenia wału bądź też jego połączenie elektryczne - korozja lubi zjeść styki zarówno czujnika jak i wtyczki, jako drugie zużyta pompa paliwa - w końcu jest LPG i 20 lat na karku.

Czujnik położenia wałka rozrządu również bym wyczyścił jego czoło.

Ostatnie: czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Tryb awaryjny odpalania działa , bo już kiedyś jeździł bez emulatora i benzyna się skończyła i to mu uratowało tylek . Po podłączeniu do kompa , widoczne sa wszystkie sterowniki auta , jest połączenie wporządku . Zero błędów immo czy czujnika . Czujnik temperatury wskazuje zbliżoną temperature do tej która jest w otoczeniu , więc ssanie jak najbardziej powinno być . No nic pozostaje kupić czujnik właściwy i jechać te 300 km , żeby chłopakowi pomóc. Laweta z tamtego miejsca wyjdzie drożej niż moje spalone pare litrów gazu , więc myśle , że i tak się opłaca

13 godzin temu, droopy napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Braciak jest załamany tym autem , bo mówi , że loteria ostatnio była czy pojedzie i wróci z roboty. Pracuje też kawałek od Wrocławia i rozumiem jego obawy . Czujnik nie znajduje się u góry skrzyni jak w 1.6  to już wiem . Jest przesunięty l 90 st w lewo , czyli w okolicy dołu skrzyni od strony chłodnicy .Niestety LPG skutecznie blokuje możliwość namacania go z góry , więc pozostaje lewarowanie go od strony skrzyni , ściąganie osłony pod silnikiem i wymiana czujnika od spodu . Dam znać co z tego wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myl ciepłego startu z awaryjnym odpalaniem silnika. Przy ciepłym starcie i tak odpala na benzynie. Obie opcje można wyłączyć.

Czyli jednak padło na czujnik położenia wału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!