Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala (kręci) check injection - Megane 2 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z odpalaniem meganki. W aucie wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Rozrząd składany na blokadach. Pyclipem sprawdzone błędy wrzucam screeny. Sprawdzałem przewód pomarańczowy w szarej kostce w upc był nadpalony został wyczyszczony. Bezpiecznik sprawdzony nadal są błędy. Rozbierać UPC? Screenshot_20231118_120031_org.pyrenteam.pyclip.thumb.jpg.951f2e9679297184be3e3769120d1463.jpgScreenshot_20231118_120002_org.pyrenteam.pyclip.thumb.jpg.9ab9225fa960a25624c8b76120c9d4dd.jpgScreenshot_20231118_115957_org.pyrenteam.pyclip.thumb.jpg.69717556ff4a379cdc802fe6b1e4fe3b.jpg

IMG_20231118_131013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu spod maski jest taki bałagan w wiązkach, że spodziewałbym się tam jakiejś katastrofy. Masz błędy które sygnalizują problemy z cewkami. Masz iskrę? Zapewne nie przy tych błędach. To sygnalizowałoby brak plusa na cewkach. Multimetr w dłoń i sprawdzamy plus, przy kręceniu rozrusznikiem. Może Aniewa wspomoże cię schematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku nie widać wzrostu prędkości obrotowej silnika przy kręceniu wałem korbowym przez rozrusznik. Może coś nie tak z czujnikiem położenia wału korbowego. 

Do sprawdzenia praca pompy paliwa i tak jak napisał @carsik napięcie na cewkach świec zapłonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pinie 8 szarej wtyczki pojawia się napięcie po zadziałaniu przekaźnika pompy paliwa. Przekaźnik ten zasila cewki i pompę. Gdy sterownik silnika podczas pracy rozrusznika nie widzi impulsów z czujnika położenia wału korbowego to odcina zasilanie tego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc czujnik mam nowy Valeo to było pierwsze co wymieniłem. Omomierzem sprawdzę czujnik położenia wału? 

Właśnie wszystko kręci się w okół tego czujnika ponieważ miałem już takie sytuacje że kręcił i nie odpalal

Panowie do sterownika silnika dociera sygnał z czujnika położenia wału. Dociera ok 233ohm pytanie gdzie którym kablem wychodzić sygnał do upc

IMG_20231120_142039.jpg

Edytowane przez delete93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu też miałem problem z meganka 2 1.6 benzyna nie odpalała i okazało się że były zaśniedziałe styki w module UPC i po rozebraniu były zimne luty a po wyczyszczeniu go do dziś śmiga i nic się nie dzieje . Pamiętam że stojąc na wprost jak otworzysz maskę i masz moduł po prawej stronie to kostka (chyba) czarna pierwsza od strony szyby była nadpalona i tam te zimne luty były nie wiem czy u Ciebie jest to samo ale ja miałem taki sam przypadek i to akurat pomogło sam znalazłem a 3 mechaników nie widziało co to może być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta czarna kostka to od lamp jest na samej górze 

@edit

Sprawdzilem, podłączyłem miernik pod 8 pin w szarej kostce i minus pod masę akumulatora. Przy odłączeniu wtyczki czy to niebieskiej 12 pinowej czy brazowej 12 pinowej i przy podłączaniu którejkolwiek z tych wtyczek pojawia się napięcie 12v na ok 2sekundy i znika. Liczę na pomoc może ktoś miał już taki przypadek sam naprawiam to autko już od 4lat ale takiego czegoś jeszcze nie mialem

Edytowane przez delete93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Nie odpala (kręci) check injection - Megane 2 1.6 16v

A wyciągnąłeś i otworzyłeś moduł UPC ? Sprawdź sobie może i u Ciebie sie porobiły zimne luty albo może masz zasyfiony zawór kzfr on ma takie sitko które da radę zdjąć i wyczyścić też słyszałem o takim przypadku że przez to były problemy z odpaleniem na YT jest filmik jak go wyjac rozebrać i wyczyścić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość podmiany tego UPC, chociaż na chwilę? Miałem podobny przypadek, że nie chciał odpalać, tylko kręcił. Poruszanie którąś wtyczką (niestety nie pamiętam już którą) wchodzącą do UPC potrafiło na chwilę rozwiązać problem. Jednak nawet jak odpalił, to potrafił bez ostrzeżenia zgasnąć w trakcie jazdy i nie chciał już zapalać. Po jakimś czasie kombinowanie z wtyczką już nie pomagało (została przeczyszczona), coś w UPC po prostu umarło. Miałem oddawać moduł do naprawy elektrykowi, ale trafiła mi się okazja tanio kupić używkę i po wymianie problem nigdy nie wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!