Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala (kręci) check injection - Megane 2 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Silnik ewidentnie nie widzi obrotów wału podczas kręcenia, od razu zapala błąd.

Do sprawdzenia czujnik położenia wału silnika, jego wtyczka - piny potrafią być zielone. Nie bez powodu da się kupić nowy czujnik z wtyczką i kawałkiem przewodów.

Nie zaszkodzi przejrzeć wszystkie wtyczki pod maską - jeżeli nie drożne były odpływy z podszybia to woda mogła się dostawać do UPS, jak był wyciek oleju to mógł lecieć na czujnik wału tak jak płyn chłodzący (nie chłodniczy).

Być może trzeba sprawdzić ciągłość przewodu od tego czujnika za pomocą żarówki - multimetr to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czujnik sprawdzony dokładnie cała wiązka od czujnika do ECU. Na załączonym filmie widać że ecu widzi obroty lecz nie są przekazywane do licznika. Były błędy wszystkich cewek po wygrzaniu upc przelutowaniu kostek błędy zniknęły lecz myślę że nadal błąd jest w upc ponieważ nie przekazuje sygnału obrotów do licznika. Jeżeli silnik nie widziałby obrotów to wiadomo że albo czujnik albo wiązka. 

Natomiast w zakładce tablica rozdzielcza nie wyświetla obrotów silnika. I tu jest pies pogrzebany która wiązka odpowiada za przesyłanie sygnału obrotów położenia wału do tablicy rozdzielczej. Proszę o pomoc już prawie doszedłem do sedna. 

 

Edytowane przez delete93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, delete93 napisał:

Natomiast w zakładce tablica rozdzielcza nie wyświetla obrotów silnika. I tu jest pies pogrzebany która wiązka odpowiada za przesyłanie sygnału obrotów położenia wału do tablicy rozdzielczej. Proszę o pomoc już prawie doszedłem do sedna.

Informację o prędkości obrotowej silnika do licznika wysyła sterownik silnika za pośrednictwem sieci CAN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też na czas naprawy swojego modułu (n3) kupiłem drugi używany za 200zl N2 i wszystko chodziło bez problemu a jak zrobiłem swój i zamontowałem samochód śmiga do dziś więc jak masz możliwość kupić używkę sprawna to podmień ja kupowałem na szrocie bo nowy około 1000zl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem drugie upc podmienione i nadal to samo. 

Pytanie czy moduł komfortu ma coś wspólnego z odpalaniem chodzi o szynę can ponieważ od sterownika silnika do upc kable can mają ciągłość jest to różowy i zielony z białym paskiem natomiast takie same kabelki idą do licznika i od upc do licznika nie ma ciągłości obwodu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, delete93 napisał:

od upc do licznika nie ma ciągłości obwodu 

Wydaje mi się, że nie ma takiego połączenia CAN. Kable CAN w liczniku prowadzą do modułu wspomaganie kierownicy oraz do radia. Jedyne połączenie przewodowe licznika z UPC to sygnał z czujnika poziomu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to wiele wyjaśnia. Więc skąd licznik bierze obroty silnika skoro licznik nie ma żadnego połączenia z upc. Nie mogę nawet na schematach tego znaleźć. W clipie w module tablica rozdzielcza nie widzi obrotów silnika a w module wtrysku widać obroty podczas rozruchu. 

Wiem że linia can wychodzi z sterownika silnika i can H i can L idzie do modułu komfortu. Ten przejrzałem pod kątem zasniedzien i korozji ten wygląda jak nowy zero korozji

22 godziny temu, szwagier24a napisał:

Silnik ewidentnie nie widzi obrotów wału podczas kręcenia, od razu zapala błąd.

Do sprawdzenia czujnik położenia wału silnika, jego wtyczka - piny potrafią być zielone. Nie bez powodu da się kupić nowy czujnik z wtyczką i kawałkiem przewodów.

Nie zaszkodzi przejrzeć wszystkie wtyczki pod maską - jeżeli nie drożne były odpływy z podszybia to woda mogła się dostawać do UPS, jak był wyciek oleju to mógł lecieć na czujnik wału tak jak płyn chłodzący (nie chłodniczy).

Być może trzeba sprawdzić ciągłość przewodu od tego czujnika za pomocą żarówki - multimetr to za mało.

Sterownik silnika widzi obroty podczas rozruchu 250obr. Piny były sprawdzone jak i wiązka został również profilaktycznie wymieniony czujnik. Podmienione upc bez rezultatu. Wydawać kasę na rzeczy które i tak nie pomogą to nie o to chodzi również można wymienić całe auto po kolei. Silnik ogólnie chodził do samego końca. Myślałem że przestał odpalać od uszczelki pod głowicą ale to nie było powodem bo po zrobieniu upg nadal nie odpala. Podczas ostatniej podróży tym autem autko zaczęło przerywać zapłon jak delikatnie gazu dodawałem to jechał jak więcej to gasł tzn nie było zapłonu jak się zatrzymałem to już nie chciał odpalić jedynie na gazie coś tam próbował ale bez rezultatu i po zrobieniu upg teraz autko nie odpala

Edytowane przez delete93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, delete93 napisał:

No i to wiele wyjaśnia. Więc skąd licznik bierze obroty silnika skoro licznik nie ma żadnego połączenia z upc. Nie mogę nawet na schematach tego znaleźć.

Połączenie bezpośrednie z UPC niczemu by nie służyło. Poniżej schemat sieci CAN. Wszystkie dane pomiędzy podzespołami wymieniane są w sumie dwoma przewodami podłączonymi do podzespołów wymagających sterowania tą siecią. Licznik dane o obrotach otrzymuje od sterownika silnika.

Nie znam clipa ale masz obrotomierz analogowy i pewnie clip dlatego nie widzi obrotów w liczniku a może co innego.

Licznik połączony jest ze wspomaganiem, bo tam jest najbliżej do CAN, krótsze kable.

image.thumb.png.e84cb96faa2fa90a4ea4bd395d18286e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy praca kontrolki immobilizer jest poprawna? Zakłócona jest magistrala CAN (licznik nie widzi obrotów) i to może być przyczyną, że nie chce odpalić bo przekaźnik zapłonu jest zablokowany. Gdybam bo nie miałem takiej usterki na szczęście.

MII nie jest jakimś kosmicznym samochodem o skomplikowanej elektronice - stąd nie pokazuje tyle błędów. Miałem polifta MII i tam non stop był błąd zakłócenia magistrali danych, ale nie świecił check, auto normalnie się zachowywało. Błąd można było skasować, ale i tak po jakimś czasie powracał.

Przewody CAN celowo są skręcone ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu wynika że can do wskaźników idzie od modułu wspomagania. Jeżeli immobilizer nie działa poprawnie to nie zapali. Nie wiem jak w M II jest sygnalizowana ma desce poprawna autoryzacja immo.

Magistrala może być celowo skręcona jest to tzw skrętka ( twisted pair ) - zmniejsza odporność na zakłócenia, coś jakby ekranowanie

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźniki nie mają nic do odpalania, silnik ma palić bez nich. Obroty w module wskaźników będą widoczne dopiero po uruchomieniu silnika.

Sprawdź czy silnik dostaje paliwo, czy świece masz mokre, jak mokre to problem z zapłonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!