Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie zawsze zamyka się z karty - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dziwny problem ze swoim chrupkiem. Od jakiegoś czasu nie zawsze chce się zamykać przyciskiem na karcie. Zwyczajnie nie reaguje na nią. Aby zareagowała na zamkniecie muszę ponownie włożyc kartę,wcisnąc start,wcisnąc start jeszcze raz następnie wyjąc karte i wtedy jest już ok . Gdzie szukać przyczyny ? Karta jest nowa,była dorabiana latem zeszłego roku. Fura otwiera się i zapala za każdym razem bez problemu

 

Dodam ze pare miesięcy temu megi z dwa razy całkowicie nie zareagowała na kartę. Pomogło przetestowanie karty pyclipem,auto wtedy samo odpaliło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to objaw, jakby zapłon nie do końca pozostawał wyłączony, chociaż powinien. Po włożeniu karty i naciśnięciu start włączasz zapłon, drugie naciśnięcie wyłącza zapłon i samochód się zamyka. Jest zasada, że dopóki zapłon jest włączony to brak reakcji na przycisk zamykania na karcie. Gdzie tkwi przyczyna trudno określić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Megane II, nie zawsze zamyka się z karty

Tak,po otwarciu drzwi wszystko wyłącza się jak powinno. Jest to bardzo losowe zjawisko,czasem muszę tak kombinować za każdym razem,po czym przez parę tygodni wszystko jest ok.

 

Miałem też przypadek ,że megi pochodziła w ciepłym garażu chyba z godzine z zamknięta maską i już nie odpaliła do momentu kiedy wystygła (stało się to na przeglądzie,wstyd jak cholera,musieli ją wypychać :-D).Tutaj to chyba czujnik położenia wału nawala bo na ciepłym czasem cięzko kręci . Sprawdzałem oporność,ma 255ohm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Nie zawsze zamyka się z karty - Megane II

Zimna pali od strzała, na ciepłym silniku ma czasem problem. Kiedy stało się to pierwszy raz rozrusznik kręcił normalnie ale silnik nie odpalił.

 

Co do aku chce się tym zająć w najbliższym czasie. Auto ma już 18lat i te kable, a raczej kabelki nie wyglądają już za dobrze. Mam 6m kabla do wzmacniacza, dołożę na pewno przewód od alternatora do aku, bo to co tam Renault dało to bardziej wygląda jak grubszy kabel głośnikowy niż prądowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie kwestia przekroju kabli ( wyłączając piecyk ), tylko kwestia ich połączeń galwanicznych. Tylko to i "cała płytka" na zacisku dodatnim akumulatora jest do "czyszczenia".

Nie zmieniaj tego przewodu z alternatora do bezpiecznika na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zmieniać tylko dołożyć to co mam, czyli 6mm kwadrat. Temat znany w car audio pod nazwą "big 3 upgrade". Po prostu dokłada się przewód z altka do aku, silnika do masy i aku do masy żeby poprawić wydajność całego systemu. 

 

Mam w niej radio Sony dsx gs80 które w pełnym sztosie potrafi wciągnąć około 20amp. Podłączone w fabryczną instalację robiło mi dyskotekę w aucie, mimo że na radio idzie 15amp. Dopiero bezpośrednie spięcie plusa w akumulator załatwiło sprawę. Przy dołożeniu wzmacniacza 500wrms z poborem 60amp będę musiał to zrobić tak czy siak aby nie mieć dyskoteki. Alternator w 1.4 ma bodajże tylko 90amperow

 

EDYCJA:

Chyba znalazłem winowajcę. Przewód trzymał się na włoskach, za każdym razem gdy nim ruszałem to auto miało problemy. Po odłączeniu tych resztek megane nie odpaliła w ogóle, wszystko się włączyło nawet wentylator na chłodnicy, akumulator nie miał po tym siły zakręcić mimo 12.2v.Zarobiłem nowe oczko, wyczyściłem wszystko co mogłem wokół klem i dodałem świeżą masę w fabryczne miejsce. Po chwilowym podładowaniu pali na strzał. 

 

IMG_20240226_122047.jpg

IMG_20240226_132057.jpg

Edytowane przez Krauziak
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postała 5 dni, nigdzie nią nie jeździłem. Odpaliła, pojechałem do sklepu, wróciłem, chciałem odpalić i mam coś takiego. Teraz wystarczy że podładuje 10min i zakręci na strzał. Aku ma dwa lata. Prądu nie ciągnie na postoju. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraźnie widać brak czystych połączeń z akumulatorem, lub problem z nim samym. Należy go sprawdzić rozgrzanego (po ładowaniu w samochodzie - po jeździe) na wydajność prądową. Nie można wykluczyć uszkodzonego wewnętrznego mostka akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator się kończy. Przy 45% naładowaniu sprawność wynosi 35 procent. Naładowany pod korek raptem 40.Excide 420a wytrzymał dwa i pół roku. Zawsze myślałem, że aku to minimum 5lat.Auto robi dziennie 100km więc nie powinno być problemów. Zakupiłem Varte 44ah 440amp, oby wytrzymała dłużej. 

 

IMG_20240301_153030.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu 3 akumulator z pierwszego montażu też miał 8lat jak go zmieniałem. Nawet nie pamiętam firmy, coś z high w nazwie, miał logo Renault na sobie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!