Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówne praca silnika, falowanie na zimnym silniku 1.6tce 205hp


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym posiadaczem Megane 4 GT 1.6 tce 205hp mam problem z nierówna praca silnika, delikatnym poszarpywaniem, falowaniem obrotów na zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika objawy praktycznie ustępują może delikatnie falują obroty w zakresie +-50 obrotów. Auto ma przebieg 89000km po zakupie wymieniony komplet filtrów wraz z olejem silnika, skrzyni. Dodatkowo dzisiaj wymienione zostały świece komplet na NGK. W dalszym ciągu falowanie i nierówna praca na zimnym silniku nie ustąpiły. Auto ma moc dobrze przyspiesza, podczas jazdy niczego nie czuć niepokojącego.Może ktoś ma doświadczenie z tym problemem i wie co może być przyczyną ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, michallublin napisał(a):

mam problem z nierówna praca silnika, delikatnym poszarpywaniem, falowaniem obrotów na zimnym silniku.

 - Po rozgrzaniu silnika objawy praktycznie ustępują, może delikatnie falują obroty w zakresie +-50 obrotów.

 - Auto ma przebieg 89000km

Po odpaleniu ;

   - poczekać chwile, obroty spadną,

W czasie jazdy;

  - dodawaj trochę więcej gazu i kręć silnik wyżej na obrotach,

Wizyta w aso ;

  - celem aktualizacji softu sterownika;

         - na pewno będzie dużo lepiej  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, michallublin napisał(a):

Auto ma moc dobrze przyspiesza, podczas jazdy niczego nie czuć niepokojącego.

 

Poczytaj też; 

 Falujące obroty i szarpnięcia przy ruszaniu    -   Megane IV GT z 2017 roku z silnikiem 1.6 205 KM ze skrzynią EDC 7 biegową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wydaje mi się że skrzynia pracuje poprawnie zmienia biegi płynnie itd. Zastanawia mnie tylko fakt że na ciepłym silniku problem nie występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, michallublin napisał(a):

Zastanawia mnie tylko fakt że na ciepłym silniku problem nie występuje. 

Jest to celowy zabieg konstruktorów silnika;

    - silnik chodzi na bogatej mieszance,

    - celem jak szybkiego nagrzania filtra GPF, tak aby spełniał normy spalania,

Podobnie jest z sinikami 1,3 TCe

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że na 1,33 TCe 100 KM też jest nierówna praca na biegu jałowym. Temat zgłaszany, nie rozwiązany, auto jeździ bez zarzutu 6 rok 120 kkm.

W mojej ocenie problem wynika ze zbyt wielu czynników wpływających na regulację obrotów jałowych: dawka paliwa, kąt wyprzedzenia, sterowanie zmiennych faz, przepustnica (?), EGR - komputer musi to wszystko zbilansować i wysterować a każdy z elementów ma jeszcze swoją bezwładność i błąd sterowania. 

Edytowane przez Pepone
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR to jest jedyna rzecz, która się nie zepsuje w 1,33 TCE - bo go tam nie ma.

Należy pamiętać, że na końcówkach wtryskiwaczy odkłada się nagar z tego dobrej jakości paliwa - auto ma w końcu 80 tyś.

Ponadto warto przyjrzeć się kostkom na wtryskiwaczach i cewkach - u mnie pojawiały się lekkie drgania w specyficznych warunkach drogowych i pogodowych a przyczyną były kostki od cewek - miałem w dwóch zielony pin. Aż trudno uwierzyć, że w hermetycznych złączach jest woda.

Pasowałoby obejrzeć czystość przepustnicy, kolektora i nagar na zaworach. Ponadto w ostateczności kontrola luzów zaworowych (szklanki) i kompresja.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!