Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu i koła zmiennych faz osobno


Night

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wczoraj zaczęło pukać koło zmiennych faz (domyślam) podczas odpalania zimnego silnika. Nigdy tego dźwięku nie było. Reszta niby jest ok, na ten moment nie zauważam nic. Pierwszy jak się to objawiło na parkingu w mieście w ogóle pomyślałem że to nie ode mnie, było jak by normalnie diesla ktoś odpalił i to takiego starego. Teraz to odpalam, kilka sekund trzeszczy, znika i tyle. Oprócz tego silnik chodzi idealnie, nie gasł nigdy, ma moc, spalanie w normie, jałowy też trzyma super równiutko i bez zarzutu. Kiedyś miałem problem z odpalaniem, potem jakoś zmniejszyło się samo. coś tam mógł lekko pierdnąć podczas odpalania, ale przestałem zwracać na to uwagę, nigdy to nie stanowiło problemu. Auto mam od roku, zrobiłem 12k km. poprzedni właściciel prawie zaprzysięgał że wymienił kompletny rozrząd z kołem przed sprzedażą, dał FV. Jednak prawda to czy nie bóg wie, mechanicy nie mogą ani potwierdzić a ni sprostować. Na tą chwilę ten niby wymieniany rozrząd ma niecałe 20k km przebiegu. 

No i więc moje pytanie do mądrych w tym temacie panów. Po przeczytaniu różnych stron i obejrzeniu filmików jestem na 95% pewien że tak brzmi zepsute koło faz zmiennych. Wiąże się to oczywiście z kosztem. Jeżeli po sprawdzeniu zaworu okaże się że zawór nie jest zepsuty i to nie on zaburza pracę koła zmiennych faz, czy coś inne, a faktycznie zepsuło się koło - czy może być opcja, z uwagi na to że rozrząd niby tam bym wymieniany - wymiany samego koła (oczywiście z paskiem), czy od razu się nie wygłupiać i wymienić w pełnym zestawie ? Chodzi przede wszystkim o sens/bezpieczeństwo, no i niestety oczywiście o koszt. Nie chciałbym wydawać bez konieczności dodatkowe pieniądze. Kto co myśli, jak byście zrobili ? Autko poza tym jest w bardzo dobrym stanie, robię około 10k km rocznie po mieście i okolicach, zamierzam pojeździć nim jeszcze z rok-drugi. 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty wynoszą około 700-710 ob/min zgodnie z podłączanym elm, trzyma równo, silnik nabiera i zwalnia obroty bez zarzutu. Jeśli na rozgrzanym silniku wykręcić na jałowym do 4-5k i odpuścić pedał - wzorowo wracają do 700 ob/min.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2025 o 20:39, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Czy to znaczy ze można jeździć i na razie ignorować ten trzask przy odpaleniu ? Jak będzie gorzej - wtedy się zająć ? Myślałem ze to może spowodować jeszcze większy koszt w przyszłości, albo gdzieś po drodze nagle rozwalić się całkowicie 🫣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeździć, a jedynym niebezpiecznym następstwem będzie utrudniony rozruch za jakiś czas. Musisz tylko delikatnie traktować zimny silnik. Podejrzyj  wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach gorącego silnika. (po obrotach nie zauważam uszkodzenia). W razie przekroczenia 3 stopni wymienisz elektrozawór na Pierburga i to wszystko. On może zniwelować ten odgłos dla gęstego, zimnego oleju. Jeśli rozrząd jest na fakturze, a samochód z komisu to był wymieniony sam pasek - stary numer handlarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Paine @jabrze, znalazłem na necie sposób sprawdzić zawór/kfzr za pomocą aplikacji pyren. W załączeniu załączam zrzuty ekranu. Mam ten pyren po rosyjsku, ale tak się składa ze trochę znam rosyjski wiec nie zmieniałem.
Te znaczenia są na rozegranym do roboczej temp. Silniku przy 2000 obrotów. Na zdjęciu (zaznaczone na czerwono) :

1) wzorowe znaczenie (chyba) zaworu (czy jakoś tak), (10.88)

2) faktycznie znaczenie zaworu (chyba), (34.88)

3) niestety nie znam znaczenia bo są same skróty, ale z tego co opowiadał pan na filmiku - pierwsze dwa maja być +- takie same, a trzeci się zmieniać. Natomiast u mnie różnica między 1 a 2 zawsze ogromna, a trzeci cały czas poskazuje 0-0.1. Czy dobrze rozumiem, i to miało by znaczyć ze w moim aucie na ta chwilę ten zawór elektryczny, i w wyniku całe kzrf, są bardziej dla ozdoby niż dla roboty ? W sensie nie działa w ogóle. Mam jeszcze kody błędów, na drugim zdjęciu, niestety tez po rosyjsku. W załączeniu tez dodaje filmiki - dzisiejsze (idealne nie wiem skąd) odpalenie oraz prace na zimnym/gorącym. Dziękuje bardzo z góry za pomoc. (Przepraszam nie umiem tego ładnie schować). 

IMG_0849.jpeg

IMG_0848.jpeg

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to dobrze mieć intrface.

Dobrze rozumiesz. Nie jest mierzona rzeczywista praca zespołu zmiennych faz rozrządu. Zapłon zawsze następuje w zero niezależnie od ustawienia klawiatury. Odczyt synchronizacji jest tylko z czujnika wału. Czujnik walka który wskazuje położenie klawiatury nie działa lub jest odłączony ( może brudny - jest umiejscowiony u góry między trzecim i czwartym cylindrem; mocowany jedną śrubą M8. - do sprawdzenia). Błąd zapamiętany jest kasowany każdym wyłączeniem zapłonu, czyli jest stały. Twój silnik ma znaczną stratę mocy, czyli zwiększone zużycie paliwa. W tej chwili nic nie można powiedzieć o elektrozaworze czy o stanie kzfr. Usterkę trzeba usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak działa silnik który ma stratę mocy - nie wyobrażam jak poleci po naprawie 😀 żartuje, moim zdaniem jak na swoje 113 koni jedzie dość dobrze, i na spalanie w sumie też nie narzekam. Ciekawie będzie, jeśli faktycznie silnik teraz się meczy i po naprawie zagra nowymi farbami! Wtedy na pewno nie sprzedam 😁 czyli wymiana czujnika położenia walka rozrządu, po czym obserwować czy nastąpiły zmiany? Marka Valeo, czy może mógłby Pan polecić ten czujnik jakiejś innej marki? Dziękuje i pozdrawiam. 

Edytowane przez Night
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Night napisał(a):

Ciekawie będzie, jeśli faktycznie silnik teraz się meczy i po naprawie zagra nowymi farbami!

Nie kupuj nowego czujnika. Wymontuj wyczyść i sprawdź. Na jego zatłuszczonym czole może być coś przyklejone co utrudnia odbiór impulsu. One nie są awaryjne w Renault. Warto sprawdzić napięcia we wtyczce jeśli nie zadziała. Valeo może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry @jabrze. Wczoraj odebrałem auto od mechanika, powiedział ze druty i wtyczka były ok, czujnik został wymieniony. Na interfejsie są zmiany, niestety nie w lepsza stronę (albo akurat) - bo teraz 2 znaczenie cały czas jest na 0 . W załączeniu dołączam screenshoty z pyRen (kilka tych samych ekranów, żeby pokazać ze nie raz są trocha inne znaczenia), oraz kod błędu (bez zmian, tylko teraz pokazuje napięcie na AAC) oraz filmik z praca rozgrzanego silnika. Czy teraz prowadzą jakieś tropy do zaworu? Jeśli jest możliwość pomoc - chciałbym dalej szukać rozwiązania tego problemu. Dziękuję. 

IMG_0853.jpeg

IMG_0854.jpeg

IMG_0855.jpeg

IMG_0856.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz masz już odczyt, czyli wiesz, że zapłon się zmienia, a nie występuje w 0 stopni. Przypuszczam,że gorzej pracuje silnik. Nadal nie działa zmiana klawiatury. Pytanie, czy świeci się lampka serwis?

Jeśli nie to oznacza, że sterowanie elektrozaworu ma obieg zamknięty. Spotkałem już sterownik, który po odłączeniu wtyczki z elektrozaworu tego nie sygnalizował - do sprawdzenia.

Koleją rzeczą będzie sprawdzanie pracy elektrozaworu na sucho. Po jego wyjęciu ( zatkanie otworu szmatą) sprawdzić, czy zmienia się pozycja tłoka po delikatnym przygotowaniu ( czy nie jest zatarty ). Prędzej możesz sprawdzić, czy "charakterystycznie" puka.

 

30 minut temu, jabrze napisał(a):

Teraz masz już odczyt, czyli wiesz, że zapłon się zmienia, a nie występuje w 0 stopni.

Nie jestem do końca tego pewien, bo wartość odczytana nadal jest 0,0

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampki serwis nie ma. W pewnym momencie pojawiała się, kasowałem co jakiś czas i przestała się pojawiać. Silnik niby pracuje równo, odpalił idealnie, ale mam wrażenie ze gorzej ciągnie. Jak rozpędzać się wolno to różnicy prawie nie ma, ale jak wcisnę gaz do końca to auto ledwo ledwo przyspiesza. 
czyli teraz wyciągnąć i sprawdzić zawór (czy w dobrym położeniu początkowym jest tłok), jeśli tak to zatykając szmatką dziurę, odpalić silnik i trochę przygazować (czy dobrze zrozumiałem - po delikatnym przygotowaniu) żeby zobaczyć czy tłok prawidłowo się porusza czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!